ANALIZA ANKIETY.doc

(28 KB) Pobierz
ANALIZA ANKIETY

Załącznik nr 6

 

ANALIZA ANKIETY

„STOSUNEK UCZNIÓW DO SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA”

PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZNIÓW KLAS IV-VI

 

W badaniu wzięło udział 34 uczniów klas IV-VI.

 

Wskaźnik 1. Nauczyciele poinformowali mnie o wymaganiach z poszczególnych przedmiotów.

32 osoby badane (94,12%) odpowiedziało „tak”, 1 osoba (2,94%) odpowiedziała „nie”, 1 osoba (2,94 %) nie miała zdania na ten temat.

 

Wskaźnik 2. Wymagania pozwalają mi określić to, co umiem.

27 badanych (79,41%) odpowiedziało „tak”, 1 osoba (2,94%) – „nie”, a 6 osób (17,65%) nie ma zdania.

 

Wskaźnik 3. Wiem, jaką otrzymałem ocenę.

29 uczniów (85,30%) wie, jaką otrzymali ocenę, 1 osoba (2,94%) tego nie wie, a 4 osoby (11,76%) nie ma zdania.

 

Wskaźnik 4. Nauczyciele oceniają mnie systematycznie.

20 uczniów (58,82%) twierdzi, że są oceniani systematycznie, 10 (29,42%) – nie, a 4 osoby (11,76%) nie ma zdania w tej kwestii.

 

Wskaźnik 5. Nauczyciele oceniają mnie sprawiedliwie.

20 uczniów (58,82%) twierdzi, że są oceniani sprawiedliwie, 9 (26,47%) – nie, a 5 uczniów (14,70%) nie ma zdania.

 

Wskaźnik 6. Mam możliwość poprawy oceny niekorzystnej.

29 uczniów (85,30%) odpowiedziało, że ma taką możliwość, 4 osoby (11,76%) twierdzi, że takiej możliwości nie ma, a 1 osoba (2,94%) nie ma zdania.

 

Wskaźnik 7. Uważam, że jestem oceniany za przygotowanie się do lekcji.

25 osób (73,54%) odpowiedziało „tak”, 4 osoby (11,76%) – „nie”, a 5 osób (14,70%) nie ma zdania na ten temat.

 

Wskaźnik 8. Uważam, że jestem oceniany za zachowanie na lekcji.

19 uczniów (55,88%) uważa, że oceny otrzymuje za zachowanie się na lekcjach, 10 uczniów (29,42%) odpowiedziało, że nie jest oceniane za zachowanie, a 5 uczniów (11,70%) nie miało zdania.

 

Wskaźnik 9. Uważam, że mój wygląd ma wpływ na ocenę z przedmiotu.

2 badanych (5,88%) odpowiedziało „tak”, 29 badanych (85,30%) – „nie”, 3 badanych (8,82%) nie ma zdania na ten temat.

Wskaźnik 10. Znam kryteria ocen z zachowania.

25 uczniów (73,54%) twierdzi, że zna kryteria oceniania zachowania, 5 osób (14,70%) twierdzi, że tych kryteriów nie zna, a 4 badanych (11,76%) nie ma zdania.

 

W ankiecie pytano również uczniów „Co chciałbyś zmienić w ocenianiu szkolnym?”

14 uczniów (41,18%) stwierdziło, że nie chcieliby nic zmieniać.

5 osób (14,70%) chciałoby mieć więcej sprawdzianów.

Mniej sprawdzianów chce 1 osoba (2,94%).

1 osoba (2,94%) chciałaby sprawiedliwego oceniania.

1 uczeń (2,94%) uważa, że ocenianie powinno być systematyczne, wszystkie oceny powinny być opisywane przez nauczycieli, a nie tylko te wybrane przez niego.

1 badany (2,94%) chce, by przed sprawdzianami były bardziej szczegółowe pytania powtórkowe.

1 osoba (2,94%) chciałaby, by nie było jedynek, dzienników i spotkań z rodzicami.

1 uczeń (2,94%) uważa, że jeden błąd nie powinien wpływać na ocenę celującą oraz by za sprawdziany były również oceny minusowe.

1 osoba (2,94%) chciałaby, by oceny celujące można było łatwiej uzyskiwać.

1 badany uczeń (2,94%) nie jest pewien, co chciałby zmienić w szkolnym ocenianiu.

7 uczniów (20,60%) na to pytanie w ogóle nie udzieliło odpowiedzi.

 

Mocne strony

·        Uczniowie znają wymagania z poszczególnych przedmiotów, a wymagania pozwalają określić, co uczniowie umieją.

·        Większość uczniów ocenianych jest sprawiedliwe i systematycznie, znają swoje oceny, a także mają możliwość poprawy oceny niekorzystnej.

·        Wygląd zewnętrzny nie ma wpływu na ocenę.

·        Uczniowie znają kryteria ocen z zachowania.

 

Słabe strony

·        Uczniowie uważają, że ich zachowanie na lekcjach ma wpływ na ocenę z przedmiotu.

·        Spora grupa uczniów czuje się oceniana niesprawiedliwie i niesystematycznie.

·        Niektórzy uważają, że nie mają możliwości poprawy oceny niekorzystne oraz, że nie są oceniani za przygotowanie się do zajęć.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin