lektury z internetu.doc

(89 KB) Pobierz
mgr Barbara Kastelik

mgr Barbara Kastelik

   Szkoła Podstawowa

im. ks. Jana Twardowskiego

        w Siennej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCENARIUSZ DO ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY III

 

 

 

Temat dnia: Pies – wierny przyjaciel człowieka.

 

Temat: Gromadzenie wiadomości o psie i jego roli w życiu człowieka na podstawie  

             doświadczeń  dzieci, książek, itp. Formułowanie wniosków o głównym

             bohaterze utworu „ O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego na  

             podstawie dyskusji przeprowadzonej metodą „okrągłego stołu”.

             Wyznaczanie trasy podróży Lampo. Samodzielne tworzenie prac

             plastycznych i słownych zainspirowanych lekturą. Nauka piosenki „Kundel

             bury”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas trwania: 135 minut

 

 

 

Przewidywane osiągnięcia uczniów

 

Uczeń:

-         zna i rozumie rolę psa w życiu człowieka,

-         jeśli hoduje psa, potrafi zapewnić mu najlepsze warunki życia,

-         zna treść lektury „O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego,

-         potrafi przeprowadzić wywiad,

-         umie posługiwać się poznaną metodą dyskusji- „okrągłego stołu”,

-         potrafi sformułować prawidłowy wniosek po przeprowadzeniu wywiadu,

-         umie ułożyć z rozsypanki zdaniowej logiczną całość,

-         potrafi zaznaczyć na mapie Włoch trasę podróży Lampo i miejsce jego pobytu,

-         śpiewa poznaną piosenkę „Kundel bury”

-         potrafi dopasować odpowiednie cechy  do psa,

-         potrafi stworzyć prace plastyczne lub słowne (opowiadanie lub wiersz)  na dany temat,

-         umie współpracować z grupą,

-         zna i respektuje zasady obowiązujące podczas pracy w grupie,

-         jest życzliwy dla koleżanek i kolegów.

 

Metody pracy: metoda dyskusji „ okrągłego stołu”, metoda podająca, metoda   

                        problemowa, metoda eksponująca.

 

Formy pracy: indywidualna ( jednolita, zróżnicowana), grupowa ( jednolita,  

                       zróżnicowana).

 

Środki dydaktyczne: tekst piosenki „Kundel bury” i podkład muzyczny, ćwiczenia

                                 „Już w szkole” cz. 3, rozsypanka zdaniowa, pytania do

                                  wywiadu, wyrazy określające cechy psa, krzyżówka

                                   matematyczna, przybory do pisania, środki plastyczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

1.     Wprowadzenie do tematu (krąg):

-         układanie hasła ( tematu zajęć) wspólnie na tablicy ( załącznik 1),

-         rozmowa o psach hodowanych w domach dzieci (rasy, sposoby opieki, itp.),

-         wysłuchanie i omówienie piosenki „Kundel bury”( załącznik 4).

2.     Ćwiczenia Dennisona usprawniające słuch ( ruchy naprzemienne, Sowa, Słoń, Rower).

3.     Dyskusja przeprowadzona metodą „ okrągłego stołu”:

-         losowanie pytań ( załącznik 2 ),

-         przeprowadzenie wywiadu,

-         gromadzenie wniosków.

4.     Ćwiczenia Dennisona usprawniające wzrok (Leniwe ósemki, wodzenie wzrokiem, wahadłowe ruchy głową).

5.     Podział klasy na grupy:

-         porządkowanie rozsypanki zdaniowej wg właściwej kolejności zdarzeń w lekturze; poprawny zapis właściwie ułożonych zdań do zeszytu ( załącznik 3 ),

-         zaznaczanie trasy wędrówek Lampo na mapie Włoch (Mapa fizyczna Europy), a następnie na mapkach w zeszycie ćwiczeń („Już w szkole” cz. 3, str. 70, zad. 5),

-         tworzenie prac plastycznych (technika dowolna) lub słownych ( wiersz, opowiadanie) zainspirowanych przeczytana lekturą,

-         prezentacja  wykonanych zadań przez poszczególne grupy – ocena (punktacja).

6.     Nauka słów i melodii piosenki „Kundel bury”( załącznik 4) – wspólne zaśpiewanie.

7.     Ewaluacja zajęć (krąg):

-         zaznaczenie cech dotyczących Lampo ( załącznik 5),

-         Udzielenie krótkich odpowiedzi na pytanie: Czy chciałbyś(-łabyś) mieć psa takiego jak Lampo i dlaczego?,

-         Samoocena pracy na zajęciach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik 1:

 

N     8۰8 =           

E      4۰ 8 =

I     6 ۰ 9 =

S     91 ׃ 9 =

Z      7 ۰ 8 =

R    3 ۰ 9 =

Y    12 ۰ 3 =

A     42 ׃ 6 =

J     55׃ 5 =

C    36 ׃ 6 =

L      85 ۰1 =

Ł    100 ׃ 10 =

O    7۰ 9 =

W     15 ۰  0 =

K    9۰ 8 =

P     6 ۰ 8 =

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

48

54

32

9

0

54

32

27

64

36

48

27

56

36

11

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin