Treetops 1
Rozkład materiału
TEMAT LEKCJI
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
TEMATYKA
SŁOWNICTWO
FUNKCJE JĘZYKOWE
GRAMATYKA
UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE ZGODNE Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
WELCOME
LEKCJA 1
Piosenka powitalna Hello – wprowadzenie zwrotów powitalnych.
Praca na lekcji
SB: ss. 2-4
WB: s. 4
TB: ss. 16-19
Słownictwo czynne: Hello!
Imiona bohaterów
Słownictwo bierne:
girls, boys, everyone
Look. Listen. Sing. Point. Colour. Draw. Write. Cut. Stick
Funkcje:
Witanie się
Przedstawianie się z imienia
Struktury czynne: Hello, I’m…
Struktury bierne: What’s your name?, I’m…, Is it…?, It’s …
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie bohaterów książki
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych
Edukacja polonistyczna: ilustrowanie mimiką, ruchem i gestem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja plastyczna: rysowanie autoportretu, wykonanie plakietki z własnym imieniem
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie, rozmawianie o potrzebie przestrzegania kolejności w grze i respektowaniu ustalonych zasad
Dodatkowo
Flashcards
SB: ss. 77-78
LEKCJA 2
Historyjka Holly’s umbrella – wprowadzenie zwrotów pożegnalnych.
SB: s. 5
WB: s. 5
TB: ss. 19-21
Słownictwo czynne:
Hello!
Goodbye!
Thanks!
Listen, Sing, Repeat
Żegnanie się
Struktury czynne:
Hello, …
Struktury bierne: Help me, My umbrella!, See you soon in the Wood. We can have some fun, Wave goodbye
Look at the picture, Listen, Sing, Repeat, Let’s act the story
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie bohaterów książki, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami
Edukacja polonistyczna: uczestniczenie w zabawie teatralnej, ilustrowanie mimiką, ruchem i gestem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie, pomaganie innym i dziękowanie za otrzymaną pomoc
TB: Ćwiczenia dla sześciolatków
Treetops 1: rozkład materiału
Oxford University Press
Strona 1
UNIT 1
LEKCJA 3
Autumn and school – wprowadzenie słownictwa, dotyczącego jesieni i przyborów szkolnych.
SB: ss. 6, 7
WB: ss. 65, 69, 6
TB: ss. 22-29, 154
Berry, leaf, apple, mushroom, wind, autumn, whoosh, crunch
A pencil, a ruler, a rubber, a book, a desk, a pen, a bag, a chair
Pick up (a pencil)
Struktury bierne: Clap your hands, Turn around, Stamp your feet, Touch the ground, What season is it?, Listen and do, Sing and dance, Cut, Colour, Stick, Tidy up so we’re ready to go, Listen and point, Listen and show the Picture, What’s this?, Listen and repeat
Język obcy: nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie
Język obcy/edukacja przyrodnicza: nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku
Edukacja polonistyczna/przyrodnicza: uczestniczenie w rozmowie na temat oznak jesieni w przyrodzie, organizowanie klasowego kącika przyrodniczego
Edukacja plastyczna: rysowanie i kolorowanie przedmiotów związanych z jesienią, wykonywanie jesiennego liścia
Zajęcia techniczne: dbanie o porządek wokół siebie i pomaganie innym w utrzymaniu porządku
Edukacja muzyczna: wyrażanie nastroju i charakteru muzyki poprzez taniec
Edukacja społeczna: wiedza, że należy i warto pomagać innym
Plakat jesieni
Karty obrazkowe
Karty wyrazowe
Oxford iTools: Digital classroom
LEKCJA 4
HistoryjkaThe pencil-case – ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu, utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze szkołą.
SB: s. 8
WB: s. 7
TB: ss. 29-30
a pencil-case, a see-saw, No!
Struktury bierne:
What is it?, It’s a ruler, Up and down…, No!, Let’s listen to the story, Now act it out
Język obcy: nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami
Edukacja polonistyczna/społeczna: uczestniczenie w rozmowie na temat związany z historyjką, odróżnianie, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami
Edukacja plastyczna: kolorowanie obrazków z historyjki
Zajęcia techniczne: dbanie o bezpieczeństwo na placu zabaw
LEKCJA 5
Put your book on your desk – określanie położenia przedmiotów.
SB: s. 9
WB: s. 8
TB: ss. 31-32
Określanie położenia przedmiotów
Przyimki on i in
Put your (book) on your (desk), Put your (pen) in your (bag), Sit on the chair, Find and colour, Listen and do, Stand up, everyone, Let’s play a classroom game
Język obcy/edukacja muzyczna: powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
Język obcy/edukacja matematyczna: określanie położenia przedmiotów względem obranego obiektu
LEKCJA 6
What’s this? – ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu i utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze szkołą.
SB: s. 10
WB: s. 9
TB: ss. 32-33
...
gusho