Treetops 2
Plan wynikowy
WELCOME
ŚRODKI I UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ Z 2009 R.
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Słownictwo i struktury czynne: słownictwo z poziomu 1
Słownictwo i struktury bierne:
What can you see in the picture?; Find…; Count and write; put a tick
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych
Edukacja polonistyczna: znanie liter alfabetu, Edukacja matematyczna: liczenie obiektów
Edukacja przyrodnicza: znanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka
Edukacja społeczna: identyfikowanie się ze swoją rodziną, wiedza, że wszyscy ludzie mają równe prawa
Klasa I: 1 2 3
Klasa III: 2 3b 4 5
Uczeń:
· wskazuje bohaterów podręcznika na obrazku
· liczy wskazane zwierzęta na obrazku i zapisuje właściwe liczby w kratkach
· zaznacza właściwe opcje na podstawie wyszukanych na obrazku zwierząt i przedmiotów
· nazywa litery podawane przez nauczyciela
· szuka na obrazku przedmioty i zwierzęta zaczynające się od wskazanych liter
· śpiewa piosenkę o alfabecie
Skills test
Lekcja 2
Słownictwo i struktury czynne:
What’s that?; I’m scared; a digger
Wake up!; Come and play!; Let’s play/go!; Here we come!; Goodmorning; See you tomorrow, Bye!, Good Wight!; What’s wrong?; It’s dangerous/safe; Quick!; Run!;Listen and read; Look at the picture number (1);
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie prostych wyrazów i zdań
Język obcy/edukacja społeczna: grzeczne zwracanie się do innych, współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Język obcy/edukacja matematyczna: wyznaczanie sum (dodawanie), poprawne zapisywanie działań
Edukacja polonistyczna: uczestniczenie w zabawie teatralnej, ilustrowanie mimiką, gestem, ruchem zachowania bohaterów historyjki
Edukacja plastyczna: posługiwanie się nazwami barw, kolorowanie obrazków
Klasa I: 1 2 4
Klasa III: 2 3b 3d 4 5 6 8
· słucha treści historyjki przedstawionej na plakacie
· śledzi obrazki historyjki z nagraniem
· śledzi treść historyjki z nagraniem
· dopasowuje obrazki, przedstawiające bohaterów podręcznika do odpowiednich zdań i uzupełnia luki w tych zdaniach (WB)
· podpisuje obrazki podanymi nazwami kolorów i koloruje (WB)
· zapisuje wyniki podanych sum w formie słownej na podstawie podanych nazw liczb (WB)
· odgrywa historyjkę z nagraniem
· rozmawia na temat różnych sytuacji, w których czuł/czuła się przestraszony/przestraszona
UNIT 1
Lekcja 3
Słownictwo i struktury czynne: traffic light, car, bus, zebra, crossing, flower, bag, garden, book, frog, hat, ciemna, cafe, school, toy shop, train stadion, post office
Słownictwo i struktury bierne: busy town, all day; There’s a (car)in the town; Children running up and down; Stop!; Don’t run!; Listen to…; Find…; Point to…; Listen; Sing; Draw and write; What number is it?; Make…; Cut; Stick;Listen and point!; Listen and repeat!; Number; Play the game; Say the chant; What’s this?; What can you see in the picture?; Stand up!;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Język obcy/edukacja muzyczna: śpiewanie piosenki, powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
Język obcy/edukacja społeczna: współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Edukacja polonistyczna/przyrodnicza: uczestniczenie w rozmowie na temat bezpieczeństwa na drodze
Edukacja przyrodnicza/zdrowotna: dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych, przestrzeganie zasad poruszania się po drogach
Edukacja społeczna: dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych, współpracowanie ze sobą w zabawie, rozmawianie o potrzebie przestrzegania kolejności w grze i respektowaniu ustalonych zasad
· wskazuje właściwe rzeczy na obrazku na podstawie ich usłyszanych nazw
· śpiewa i wykonuje gesty towarzyszące słuchanej piosence
· wskazuje wskazane przedmioty na obrazku
· podpisuje wskazane elementy obrazka podanymi wyrazami i koloruje je (WB)
· wskazuje właściwe karty obrazkowe
· wskazuje właściwe elementy obrazka i powtarza ich nazwy za nagraniem
· czyta nazwy wskazanych miejsc na glos
· numeruje nazwy miejsc pokazanych na obrazku
· dopasowuje właściwe karty obrazkowe do wyrazowych
· podpisuje obrazki podanymi nazwami miejsc (WB)
· sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· pisze nazwy właściwych miejsc na podstawie obrazków, przedstawiających różne przedmioty (WB)
· opisuje obrazek, przedstawiający miasteczko
· śpiewa piosenkę w wersji karaoke
· rozmawia na temat bezpieczeństwa na drodze na podstawie obrazka
· gra w grę w światła drogowe
· wykonuje przejście dla pieszych i ćwiczy właściwe przechodzenie przez jezdnie według podanych wskazówek (WB)
· pokazuje różne miejsca w mieście za pomocą gestów i mimiki i odgaduje pokazywane nazwy miejsc
· słucha i powtarza wyliczankę za nagraniem
Unit 1 test
Lekcja 4
jump, town, bus stop, traffic light, help!
danger, van, enormous; Be careful; It’s dangerous; Don’t worry; It’s OK.; Let’s jump/go; Ready, steady…; Where are you?; Here I am; It’s All right; Come on; Wait for us; Let’s listen to the story, Now act it out;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozumienie sensu historyjki wspieranej obrazkami, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Edukacja polonistyczna/społeczna: uczestniczenie w rozmowie na temat związany z historyjką
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie
Klasa III: 2 3d 4 5 6 8
· śledzi tekst historyjki z nagraniem i czyta historyjkę z podziałem na role
· uzupełnia luki w treści historyjki obrazkowej podanymi wyrazami (WB)
· koloruje obrazki w historyjce i czyta ja z podziałem na role (WB)
· omawia obrazki z historyjki pokazane na plakacie
· odgrywa historyjkę, wykonując towarzyszące gesty
Lekcja 5
What’s in the town?; There’s a (toy shop) and thetre is (a cafe);
Look!; What’s number (2)?; Get into pairs; What can you see in the picture?; Write;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, rozumienie sensu prostych dialogów w nagraniach audio, przepisywanie prostych wyrazów i zdań, współpracowanie ze sobą w trakcie nauki
Język obcy/edukacja muzyczna: powtarzanie wierszyka, odtwarzając głosem prosty rytm
· powtarza pytanie i odpowiedź za nagraniem
· czyta dialog z podziałem na role
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie analizy obrazka
· słucha i powtarza rymowankę
· układa podane litery w odpowiedniej kolejności, tworząc nazwy miejsc w mieście i dopasowuje je do właściwych obrazków (WB)
· uzupełnia luki w zdaniach na podstawie obrazków (WB)
· zaznacza właściwe nazwy miejsc spośród podanych opcji na podstawie wysłuchanego wierszyka (WB)
· uzupełnia luki w tekście wierszyka właściwymi nazwami miejsc i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· gra w grę z kartami obrazkowymi
· mówi rymowankę z nagraniem (WB)
Lekcja 6
cinema, cafe, toy shop, train station, school ; ...
gusho