PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 10.I.2002r.
Klasa: 3 d ZSG
Zadanie główne ( temat lekcji ):
P.K. Doskonalimy dwutakt po kozłowaniu.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- wzmocni siłę mm ramion i nóg
- zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową
Umiejętności
- potrafi wykonać rzut do kosza z dwutaktu po kozłowaniu
- potrafi wykonać rzut do kosza po podaniu
- umie poprawnie podać piłkę do partnera
Wiadomości
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
- zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki specjalnej
- zna sposoby korygowania błędów
Usamodzielniania
- aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR
- akceptuje potrzebę samokontroli i samooceny:
· porównuje własną technikę ze współpartnerem
· koryguje błędy własne i współćwiczącego
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Część lekcji
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
-aktywnie słucha informacji nauczyciela na zbiórce
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wskaże użyteczność ćwiczonych elementów techniki)
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
-pogadanka
Część główna A
Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.
Wzmocni mm RR i NN.
Bierze udział w zabawie ożywiającej ( np. berek)
Ucz. wykonuje ćwiczenia w ®truchcie:
- wzmacniające i rozgrzewające mm RR i NN (krążenia RR w przód i w tył, podskoki na PN i LN, przeplatankę, krok odstawno -dostawny)
®w marszu:
- odrzuty RR w bok
- krążenia przedramionami r przód i w tył
- wymachy i wypady NN w przód i w bok
-ucz. samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR
®w rozsypce:
-krążenia głowy, T, bioder, stawami kolanowymi i skokowymi do wewnątrz., i na zew.
-skłony T w przód
-skrętoskłony
-przysiady
- wyrzuty NN w tył z przysiadu podpartego
- klęk podparty- wymachy PN i LN w tył z jednoczesnym ugięciem RR w dół
- podpór przodem – ugięcia RR w dół („pompki”)
-w parach „walka kogutów”
Poleci zabawę ożywiającą.
Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.
Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy, zwraca uwagę na nazewnictwo.
Czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń wzmacniających RR
- zabawowa klasyczna
-zadaniowa ścisła
Część główna B
Poprawi technikę kozłowania i dwutaktu z prawej i lewej strony.
poprawi celność rzutu do kosza z dwutaktu.
Zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową.
Wykorzysta dwutakt po kozłowaniu w grze.
- doskonali kozłowanie P i L RR w miejscu i w ruchu w różnych kierunkach
-doskonali dwutakt z P i L strony w wolnym tempie
- jw. w biegu
- doskonali rzut kosza z dwutaktu z P i L strony po prostej
- jw. z omijaniem przeciwników
- bierze udział w grze szkolnej
- podzieli na zespoły
- sędziuje grę
- zabawowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.
-ucz. dobiera i wykonuje ćwiczenia rozluźniające
-wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej
- poleci wykonanie ćwiczeń
-czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń
- zadaniowa ścisła
Nabierze pozytywnej motywacji do zajęć pozalekcyjnych.
- słucha informacji nauczyciela
-omówi i podsumuje lekcję, zachęci do samodoskonalenia się po zajęciach wf
- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń
- pogadanka
Czikusio