Doskonalenie dwutaktu po kozłowaniu.doc

(45 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Data: 10.I.2002r.

Klasa: 3 d ZSG

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

P.K. Doskonalimy dwutakt po kozłowaniu.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          wzmocni siłę mm ramion i nóg

-          zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          potrafi wykonać rzut do kosza z dwutaktu po kozłowaniu

-          potrafi wykonać rzut do kosza po podaniu

-          umie poprawnie podać piłkę do partnera

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń

-          zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki specjalnej

-          zna sposoby korygowania błędów

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR

-          akceptuje potrzebę samokontroli i samooceny:

·    porównuje własną technikę ze współpartnerem

·    koryguje błędy własne i współćwiczącego

 

 

Opracowanie i prowadzenie

    mgr Kamila Nobis

© by Kamila Nobis

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

-aktywnie słucha   informacji                       nauczyciela na zbiórce

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wskaże użyteczność ćwiczonych elementów techniki)

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

-pogadanka

Część główna A

Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.

Wzmocni mm RR i NN.

Bierze udział w zabawie ożywiającej ( np. berek)

Ucz. wykonuje ćwiczenia w ®truchcie:

- wzmacniające i rozgrzewające mm RR i NN (krążenia RR w przód i w tył, podskoki na PN i LN, przeplatankę, krok odstawno -dostawny) 

®w marszu:

- odrzuty RR w bok

- krążenia przedramionami r przód i w tył

- wymachy i wypady NN w przód i w bok

-ucz. samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR

®w rozsypce:

-krążenia głowy, T, bioder, stawami kolanowymi i skokowymi do wewnątrz., i na zew.

-skłony T w przód

-skrętoskłony

-przysiady

- wyrzuty NN w tył z przysiadu podpartego

- klęk podparty- wymachy PN i LN w tył z jednoczesnym ugięciem RR w dół

- podpór przodem – ugięcia RR w dół („pompki”)

-w parach „walka kogutów”

 

Poleci zabawę ożywiającą.

 

Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.

Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy, zwraca uwagę na nazewnictwo.

 

 

 

 

 

Czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń wzmacniających RR

- zabawowa klasyczna

 

 

 

 

-zadaniowa ścisła

Część główna B

Poprawi technikę kozłowania i dwutaktu z prawej i lewej strony.

poprawi celność rzutu do kosza z dwutaktu.

Zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową.

 

 

 

 

Wykorzysta dwutakt po kozłowaniu w grze.

- doskonali kozłowanie P i L RR w miejscu i w ruchu w różnych kierunkach

-doskonali dwutakt z P i L strony w wolnym tempie

- jw. w biegu

- doskonali rzut kosza z dwutaktu z P i L strony po prostej

- jw. z omijaniem przeciwników

- bierze udział w grze szkolnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- podzieli na zespoły

- sędziuje grę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zabawowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.

-ucz. dobiera i wykonuje ćwiczenia rozluźniające

-wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej

 

- poleci wykonanie ćwiczeń

-czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń

- zadaniowa ścisła

 

Nabierze pozytywnej motywacji do zajęć pozalekcyjnych.

- słucha informacji nauczyciela

-omówi i podsumuje lekcję, zachęci do samodoskonalenia się po zajęciach wf

- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń

- pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin