Typy lekcji.doc

(30 KB) Pobierz

Lekcja podająca

 

I. Część przygotowawcza:

1. wstępna organizacja i przygotowanie do lekcji,

2. sprawdzenie pracy domowej,

3. powtórzenie materiału i nawiązanie do nowego tematu;

II. Część podstawowa:

4. podanie nowych treści,

5. zrozumienie,

6. opracowanie i zebranie;

III. Część końcowa:

7. powtórzenie i utrwalenie,

8. omówienie zadania domowego,

9. wykorzystanie i wzbogacenie poznanych zagadnień"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja problemowa

 

„I. Część przygotowawcza:

1. wstępna organizacja i przystąpienie do lekcji,

2. sprawdzenie pracy domowej,

3. powtórzenie materiału i nawiązanie do nowego tematu inicjującego stworzenie sytuacji problemowej;

II. Część podstawowa:

4. zetknięcie uczniów z trudnością, jej odczucie i uświadomienie,

5. określenie trudności i sformułowanie problemów, pytań lub zagadnień,

6. ustalenie pomysłu rozwiązania, planu wykonania zadania lub hipotez do sprawdzenia,

7. wykonanie zadań, realizacja pomysłów, weryfikacja hipo­tez przez dobór i analizę danych, ich interpretację, przemyślenie i ocenę,

8. sprawdzenie poprawności rozwiązania;

III. Część końcowa:

9. usystematyzowanie, powtórzenie i utrwalenie materiału,

10. omówienie zadania domowego,

11. zastosowanie, wykorzystanie i wzbogacenie poznanych zagadnień"     

 

      

Lekcja ćwiczeniowa

 

,,I. Część przygotowawcza:

1. czynności organizacyjne,

2. sprawdzenie pracy domowej,

3. powtórzenie materiału;

II. Część podstawowa:

4. uświadomienie uczniom zadania i podanie tematu,

5. wprowadzenie nowego materiału, omówienie zasad i reguł,

6. pokaz czynności z objaśnieniem,

7. próbne ćwiczenia uczniów,

8. korekta i dodatkowe objaśnienia,

9. ćwiczenia wdrażające,

10. kontrola i korekta wykonywanych ćwiczeń;

III. Część końcowa:

11. podsumowanie tematu, omówienie uzyskanych rezul­tatów,

12. zadanie pracy domowej i jej objaśnienie,

13. uporządkowanie stanowisk i zakończenie lekcji"

 

 

 

 

 

Lekcja eksponująca

 

1. Organizacja klasy i przygotowanie do pracy na lekcji.

2. Przygotowanie do utworu, który będzie eksponowany [...].

3. Eksponowanie utworu z wykorzystaniem środków tech­nicznych, takich jak: projekcja filmowa, nagrania płytowe, magnetofonowe, magnetowidowe, przeźrocza lub lekcja telewizyjna czy radiowa.

4. Analiza i zrozumienie utworu w wyniku wspólnych pod­sumowań odpowiedzi, dyskusji czy przedstawienia in­dywidualnych odczuć. W toku analizy wykorzystuje się tekst drukowany utworu, reprodukcję dzieł plastycznych lub powraca się do fragmentów filmu czy nagrania recytacji lub muzyki.

5. Podsumowanie rezultatów pracy, korekta błędnych "odczy­tań", zwrócenie uwagi na indywidualność przeżyć i zakres rozumienia, wskazanie możliwości kontynuacji tematu w pra­cy' indywidualnej przez jego rozszerzenie i wzbogacenie.

6. Końcowa ekspozycja całości lub wybranego fragmentu zamykająca lekcję.     

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin