Scenariusz.Stara.Baza.pdf

(16 KB) Pobierz
Neuroshima Scenariusz - Stara Baza - Notatnik
Stara baza wojskowa
Baro 20021223 19:14:13
Doprawdy dziwne to miejsce i pełne cudów, które dawno legły tu zapomniane przez
świat. Mało kto zna do niej drogę, a jeszcze mniej w ogóle myśli o próbie jej
zwiedzenia, nie mówiąc juŜ o urzeczywistnieniu tych niezwykłych marzeń, jakie
rodzą się w umysłach najodwaŜniejszych.
Stara baza wojskowa umiejscowiona gdzieś za starymi rejonami Chicago zaginęła w
odmętach wojny i chaosu, jaki ogarnął świat. Lecz teraz na nowo zaczęły
krąŜyć plotki i opowieści o tej ostoi dawnej techniki i wiedzy.
Baza znajduje się w głębi lasu tak gęstego, Ŝe najdrobniejsze zwierzęta ledwo
przeciskają się przez jego gęstwinę. W samym sercu boru widnieje zrujnowany,
betonowy mur, na którym wisi stara tabliczka: "Uwaga! Pod napięciem!". Dziś jest
to raczej mało prawdopodobne i na twarzach gości wzbudza raczej lekki uśmieszek.
W murze znajduje się po części wyłamana, metalowa brama.
Po przekroczeniu resztek bramy naszym oczom ukazuje się ciekawy widok. Z przodu
natrafiamy na zarośnięte podwórko, które niegdyś było zapewne placem, gdzie
zbierali się Ŝołnierze. Kilkanaście metrów dalej widać spory budynek pokryty
zmurszałym tynkiem, spod którego wystaje krusząca się cegła. Jest to parterowy
budynek bez okien, rozciągający się od jednej strony muru do drugiej, na całą
jego szerokość.
Drzwi załamują się pod naporem co silniejszej osoby i ukazują widok dosyć
osobliwy w dzisiejszych czasach. Wkraczamy do nieduŜego holu pokrytego
czerwonobiałą posadzką z ławkami pod ścianami i jednymi centralnie
umieszczonymi drzwiami. Drzwi prowadzą do głównej części budowli, gdzie
oddzielone od siebie lekkimi ściankami znajdują się najwaŜniejsze miejsca w
bazie: centrum dowodzenia i nawigacji, sztab, centrum łączności i wszystkie inne
waŜne miejsca, jakie tylko zechcesz tu umieścić.
MoŜna tu znaleźć sporo elektroniki i broni, a w komputerowych bazach danych
znajdują się cenne informacje z wielu dziedzin. Te unikatowe wiadomości są dziś
z pewnością sporo warte, a kto wie do czego mogą się przydać graczom…
W dalszej części głównego budynku spotkać moŜna sporo mutantów, które skryły się
tu po wojnie. Wytworzyły swego rodzaju zamkniętą społeczność, wrogo nastawioną
do świata zewnętrznego. Raczej rzadko wychodzą na zewnątrz, jeśli w ogóle. Broń
przez nie posiadana nie naleŜy do najpotęŜniejszych, a one same takŜe nie są
zbyt silne.
Dookoła głównej części bazy znajduje się szereg innych pomieszczeń. Największe z
nich to magazyn, gdzie moŜna znaleźć sporo broni i amunicji, lecz niestety
strzeŜe go potęŜny robot skonstruowany jeszcze przed wojną straŜnik(1).
Znajdują się tam takŜe prywatne pomieszczenia Ŝołnierzy, czy kwatera dowódcy
bazy. Oprócz tego wielka stołówka mogąca pomieścić do 300 osób. Niegdyś stały w
niej eleganckie krzesła i stoły, lecz jedyne co z nich teraz pozostało to sterta
rupieci pod ścianami. W stołówce legowisko urządziły sobie okrutne mutanty,
które są chyba najgłupszymi ze wszystkich, które w ogóle powstały. Za jadalnią
znajduje się kuchnia.
Znaleźć teŜ tam moŜna ambulatorium, toalety, czy laboratorium, w którym
przeprowadzano niebezpieczne eksperymenty.
W pokojach Ŝołnierzy na ogół nie pozostało nic ciekawego, lecz czasem moŜna
znaleźć jakieś zdjęcia, osobiste przedmioty, stare ubrania, mundury, a nawet
sprzęt elektroniczny. W kwaterze dowódcy znajdują się szczegółowe mapy całej
bazy, dzienniki i cenne ksiąŜki.
Oprócz głównych drzwi znajduje się w bazie drugie wyjście. Umiejscowiono je po
drugiej stronie bazy za jadalnią i kuchnią, prowadzi one na wewnętrzne podwórko,
gdzie spotkać moŜna spore grupy zbuntowanych robotów.
Po przeciwnej stronie podwórka umiejscowione są garaŜe, gdzie oprócz mutantów
znaleźć moŜna sporo pojazdów do których nie potrafiły się one dostać. Niestety,
aŜeby do któregoś z nich wejść naleŜy znać specjalne hasło. Z pewnością moŜna je
Strona 1
Neuroshima Scenariusz Stara Baza
Neuroshima Scenariusz Stara Baza
znaleźć w bazie danych, lub jakichś dokumentach w pokoju dowódcy.
Jest tutaj parę czołgów, wozów pancernych i kilka motocykli, które na szczęście
nie mają Ŝadnych specjalnych zabezpieczeń. Z pewnością wewnątrz pojazdów jest
sporo nienaruszonej broni i sprzętu. CięŜko powiedzieć, czy da się je uruchomić.
Jeśli znaleźć odpowiednie paliwo i plany działania to staje się to całkiem
realne.
Warto jeszcze opisać parę szczegółów dotyczących bazy. Całość jest oświetlona
całkowicie sztucznie, przez lampki umieszczone na suficie. Są one zasilane przez
generator ukryty gdzieś wewnątrz bazy. Niestety, wiele z korytarzy jest dziś
nieoświetlona, gdyŜ lampki albo się popsuły, albo zostały celowo zniszczone.
PodróŜ przez takie zaciemnione miejsca jest dosyć niebezpieczna i sprawić moŜe
wiele kłopotów.
W bazie znajduje się takŜe dosyć spory system wentylacyjny, biegnący nad
sufitem. Jest on tak duŜy Ŝe dorosły człowiek moŜe bez problemu stanąć w nim
wyprostowany. Na nieszczęście jest tam tak ciemno Ŝe ledwo widać własny nos.
Pełny jest teŜ zakamarków i zakrętów. Nigdy nie wiadomo co czai się za którymś z
nich…
Oprócz istot, które juŜ wymieniłem znajduje się tutaj wiele innych przeciwników.
Wszak tuŜ przed wojną w laboratorium przeprowadzano wiele eksperymentów.
Próbowano klonować zwierzęta, ingerowano w kod DNA, a kto wie co jeszcze
wymyślili geniusze genetyki XXI wieku....
Tak to kończy się opowieść o starej bazie wojskowej. Mam nadzieję Ŝe była to
pouczająca lektura i wyniesiesz z niej wiele ciekawych wniosków, czy pomysłów.
PRZYPISY:
(1) StraŜnik to potęŜny robot skonstruowany przed wojną do ochrony waŜnych
miejsc. Ma ok. 3 metrów wysokości, metaliczny kolor i dwa potęŜne karabiny,
połączone z centralnym ośrodkiem nerwowym, co czyni z nich niesamowicie
skuteczną broń. Jest bardzo odporny i wytrzymały, a w dodatku dość inteligentny.
To naprawdę groźny przeciwnik!
Strona 2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin