Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach(1).pdf

(1080 KB) Pobierz
802733126.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Pierwsze miejsce w
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Arkadiusz Podlaski, rok 2009
Autor: Arkadiusz Podlaski
Tytuł: Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach
Data: 24.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WSTĘP
..............................................................................................6
Dlaczego akurat wyszukiwarki, a
nie
inne
metody promocji?
.....................................7
..........................................................................9
Jak zdobyć nowych odwiedzających?
...................................................10
.......................................................................................10
................................................................................13
...........................................................................................................13
.......................................................................................15
............................................................................................................15
......................................................................................................16
.........................................................................................................16
...........................................................................17
.......................................................................................20
2. TAJEMNICE GOOGLE
.................................................................24
2.1. Jak działa Googlebot?
..........................................................................................24
2.2. Pole wyszukiwania
..............................................................................................25
2.3. Pole wyników wyszukiwania
...............................................................................27
2.4. Jakie typy plików są indeksowane przez Google?
..............................................28
2.5. Złoty Trójkąt Google
...........................................................................................29
2.6. Google Dance
......................................................................................................32
2.7. Link Popularity
....................................................................................................33
2.8. Google PageRank
................................................................................................34
2.9. Fresh Site Bonus
.................................................................................................37
2.10. Google SearchWiki
............................................................................................39
3. BUDOWA I ZARZĄDZANIE STRONĄ
..........................................42
3.1. Jak budować stronę?
...........................................................................................42
3.1.1. Własny projekt
.............................................................................................42
3.1.2. Gotowy CMS
................................................................................................43
3.1.3. Inne rozwiązania
..........................................................................................45
3.2. Technologia tworzenia stron www
......................................................................47
3.3. Standardy tworzenia stron www
.........................................................................50
3.4. Hosting, domeny i subdomeny
...........................................................................52
3.5. Wartościowa treść
...............................................................................................56
3.6. Przyjazne adresy
..................................................................................................57
3.7. Mapa witryny
.......................................................................................................59
3.8. Statystyki
.............................................................................................................63
3.8.1. Statystyki Google Analytics
.........................................................................63
3.8.2. Statystyki Stat24
.........................................................................................66
3.8.3. Statystyki AwStats
.......................................................................................69
3.8.4. Statystyki Stat4u ..........................................................................................70
3.8.5. Statystyki – dodatki do CMS
.......................................................................72
4. SŁOWA KLUCZOWE
...................................................................74
4.1. Onet boksy
...........................................................................................................76
4.2. Google AdWords: Keyword Tool
.........................................................................79
4.3. Najpopularniejsze i
ostatnie zapytania WP
........................................................82
5. OPTYMALIZACJA
........................................................................87
5.1. Strona główna
......................................................................................................87
5.2. Znacznik TITLE
..................................................................................................88
5.3. Metatagi
..............................................................................................................89
5.3.1. Content-type
.................................................................................................91
5.3.2. Description
..................................................................................................91
5.3.3. Keywords
.....................................................................................................93
5.3.4. Robots
.........................................................................................................93
5.3.5. Końcowe uwagi o metatagach
.....................................................................94
5.4. Nagłówki H1
..................................................................................................95
5.5. Wyróżnienia słów kluczowych
- H6
.............................................................................97
5.6. Obrazki na stronie
...............................................................................................98
5.7. Nawigacja i linkowanie
......................................................................................101
.........................................104
....................................................................................................104
..................................................................105
.............................................................106
....................................................107
................................................................107
7. POZYCJONOWANIE
..................................................................109
7.1. Co jest najważniejsze w
pozycjonowaniu?
.........................................................109
7.2. Kretyn i ptasia grypa
..........................................................................................110
7.3. Linkowanie
.........................................................................................................112
7.3.1. Linki przychodzące
.....................................................................................113
7.3.2. Linki wychodzące
.......................................................................................117
7.3.2.1. Linki wewnętrzne
..............................................................................117
...............................................................................118
7.3.3. Sprawdzanie linków przychodzących do naszej strony ..............................118
7.3.4. Struktura linków
7.3.2.2. Linki zewnętrzne
........................................................................................120
7.4. Zdobywanie linków
............................................................................................122
7.4.1. Wymiana linkami
.......................................................................................122
7.4.2. Kupowanie linków
.....................................................................................123
7.4.3. Fora dyskusyjne i komentarze blogowe
.....................................................124
7.4.4. Serwisy z artykułami do przedruku
...........................................................125
7.4.5. Precle
..........................................................................................................133
7.4.6. Katalogi
......................................................................................................135
7.4.6.1. Dodawarka LinkiSEO
.......................................................................140
..............................................................................141
7.4.7. Systemy wymiany linków (SWL)
7.4.6.2. Dodawarka Adder
...............................................................143
7.4.7.1. LinkMe
..............................................................................................146
7.4.7.2. Linkor
................................................................................................147
7.4.7.3. LinkORN
...........................................................................................148
7.4.7.4. Linkuj, LinkujPRO
............................................................................149
7.4.7.5. LinkLift
..............................................................................................150
.....................................................................................................150
7.5. Robots.txt ...........................................................................................................154
7.5.1. Przykładowa treść pliku robots.txt
7.4.8. Zaplecze
.............................................................154
7.5.2. Blokowanie poszczególnych katalogów na stronie
....................................155
7.5.3. Blokowanie poszczególnych plików na stronie
..........................................155
7.5.4. Dopasowywanie sekwencji znaków za pomocą gwiazdki (*)
.....................156
7.5.5. Dopasowywanie końcowych znaków adresu URL za pomocą symbolu $
.156
7.6. Pozycjonowanie stron we Flashu
.......................................................................157
7.6.1. Indeksowanie stron we Flashu
...................................................................158
7.7. Zlecanie pozycjonowania innym firmom
...........................................................159
8. RUSZ GŁOWĄ
............................................................................162
8.1. Myśl jak potencjalny klient
................................................................................162
8.2. Laptopy czy konkretny model laptopa?
............................................................164
8.3. Niszowość tematu a pozycjonowanie
................................................................165
8.3.1. Co to oznacza dla Ciebie?
...........................................................................167
8.4. Pozycjonowanie, kobieta i
mężczyzna
...............................................................167
8.5. Pytania – to też jest nisza
..................................................................................170
8.6. Będziesz wszędzie pierwszy
...............................................................................172
8.7. Obstawienie jednej frazy
....................................................................................174
8.8. Frazy z błędami
..................................................................................................175
8.9. Sztuczka z marquee
...........................................................................................178
9. REKLAMA PŁATNA W
WYSZUKIWARKACH
...........................180
9.1. Google AdWords
................................................................................................180
9.2. OnetBoksy
.........................................................................................................183
9.3. AdKontekst
........................................................................................................184
10. SPAM – NIEETYCZNE POZYCJONOWANIE
............................186
10.1. Ukryty tekst
......................................................................................................187
10.1.1. Rozmiar czcionki
.......................................................................................187
10.1.2. Kolor czcionki
...........................................................................................188
10.1.3. Ukryte warstwy
........................................................................................188
10.1.4. Komentarze w kodzie HTML
...................................................................189
10.2. Cloaking
...........................................................................................................189
10.3. Duplicate Content
............................................................................................190
10.3.1. Generator synonimów Synomix
...............................................................190
10.4. Bezwartościowa treść
.......................................................................................192
10.4.1. Generator tekstów BlahBlah
....................................................................193
10.5. Przesycenie słowami kluczowymi
....................................................................194
10.6. Spamowanie linkami
.......................................................................................194
10.7. Zgłoś SPAM w Google
......................................................................................195
11. KARY
........................................................................................197
11.1. Filtr
...................................................................................................................197
11.2. Sandbox
............................................................................................................198
11.3. Paragraf 31
........................................................................................................199
11.4. Ban
...................................................................................................................199
11.5. Ponowne rozpatrzenie strony
...........................................................................201
ZAKOŃCZENIE
.............................................................................202
BIBLIOGRAFIA
.............................................................................204
Zgłoś jeśli naruszono regulamin