KARTA BADANIA MOWY
Data badania: …………….
Imię i nazwisko dziecka: ………………………………………..
Sprawność języka (wędzidełko, długość, pionizacja): ………………………………. …………………………......................................
Sprawność warg (rozciągliwość, symetryczność): ……………………………………………………………………………………
Wady zgryzu i stan uzębienia: ……………………………………………………………………………………
Stan podniebienia (norma, gotyckie): ………………………………………………………………………….................
Sposób oddychania (usta, nos): ……………………………………………………………….................................
Orientacyjne badanie słuchu …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Rozumienie mowy /zestaw obrazkowy do diagnozy/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wymowa głosek w izolacji:
i y e a o u ę ą
…………………..
p b m
………
t d n ń j r l ł
………………..
f w s z ś ź sz ż
………………….
c dz ć dź cz dż
k g h
Wymowa głosek w wyrazach /zestaw do diagnozy/
mylone……………………………….
zastępowane…………………………
opuszczane…………………………..
zniekształcane………………………
Wymowa grup spółgłoskowych /opuszczanie, przestawianie, upraszczanie/ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Mowa ekspresywna:
Słownictwo: (ubogie, na poziomie wieku, bogate) ……………………………………………
Prawidłowe / nieprawidłowe stosowanie form gramatycznych
Umiejętność budowania zdań …………………………………………………………………………………….
Umiejętność opowiadania …………………………………………………………………………………….
Tempo mowy (normalne, przyspieszone, szybkie, zwolnione, nierówne) ………………….....................................................................................................
Słuch fonemowy /załącznik obrazkowy do różnicowania głosek/
p – b t – d s – z ć – dź g – k
JOLIK66