spr_klasa_3.pdf
(
784 KB
)
Pobierz
klasa_3.indd
Sprawdzian zintegrowany
dla klasy trzeciej
Plan wynikowy
Ocena wykonanego sprawdzianu
Ocenianie postępów i osiągnięć edukacyjnych ucznia wymaga od Nauczyciela dużego
doświadczenia oraz rzetelności w celowo prowadzonej obserwacji uczniów. Warto przypo−
mnieć, że wszystkie planowane czynności powinny być poprzedzone
diagnozą
umiejętności,
wiadomości i zachowań uczniów.
Sprawdzian zawiera
plan wynikowy,
wykorzystujący wiedzę i umiejętności z dziedziny pomiaru
dydaktycznego. Do projektowanych osiągnięć uczniów określono kategorie celu sformułowane przez
prof. Bolesława Niemierkę.
Taksonomia ABC
Kategoriom celu przypisano poziomy wymagań, czyli stopień trudności z punktu widzenia
ucznia. Poziomy wymagań mają charakter dwustopniowy, wyodrębniono w nich poziom pod−
stawowy (P) i rozszerzony (R).
W przyjętej koncepcji sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, opartej na planowa−
niu wynikowym, zawarto zadania o różnym stopniu trudności, starając się uwzględnić
uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zakłada się, że podczas przeprowadzania
sprawdzianu polecenia do zadań będzie czytał uczniom Nauczyciel.
Sprawdzian pochodzi z publikacji Wydawnictwa JUKA-91
Świat ucznia. Sprawdziany zintegrowane dla klasy trzeciej,
Warszawa 2005
Sprawdzian „Polska - moja Ojczyzna” – plan wynikowy
JUKA-91
2
Polska – moja Ojczyzna
3
JUKA-91
JUKA-91
4
5
JUKA-91
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
spr komp kl3(1).pdf
(55 KB)
spr komp kl3.pdf
(55 KB)
NPSprawdziany_kl3_wyd6.pdf
(4138 KB)
Sprawdzian wiadomosci ucznia klasy III(1).rar
(32 KB)
Test kompetencji klas trzecich.doc
(79 KB)
Inne foldery tego chomika:
kl. 1
kl. 2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin