Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Październik
Strona 1 z 20
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,Nasi skrzydlaci przyjaciele’’
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Wycieczka
do parku’’
(01.10.07)
poniedziałek
I. Zapoznanie dzieci z celami pieszej wycieczki do parku na podstawie rozmowy nauczyciela.
Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie na podstawie pieszej wycieczki do parku. Rozpoznawanie i nazywanie ptaków mieszkających w parku. Zbieranie eksponatów do ,,kącika przyrody”.
Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad ruchu drogowego podczas pieszej wycieczki.
II. Rozmowa nauczycielki z dziećmi podsumowująca wycieczkę do parku. Indywidualne wypowiedzi dzieci
♦ Rysunek kredką na temat: ,,Wycieczka do parku”
Omówienie prac, wystawa prac.
III. Ćwiczenia gimnastyczne:
-ćwiczenie stóp: chwyt woreczka palcami prawej i lewej stopy; -czworakowanie - obchodzenie w pozycji czworakach woreczka dookoła raz w jedna, raz w drugą stronę; ćw mięśni grzbietu-leżenie przodem;
-ćw. równoważne: marsz z ułożonym woreczkiem na głowie, chód na piętach; ćw. rzutu: rzut woreczka do
obręczy z bliższej i dalszej odległości;
-skoki- przeskakiwanie przez woreczek na jednej nodze(w przód i w tył)
-marsz uspakajający- zabawa ze śpiewem.
Blok, kredki
woreczki, obręcze,
strój gimnastyczny
metoda poszukująca
f. wycieczka
metoda
poszukująca
pr. działania
f. grupowa
edukacja
przyrodnicza
edukacja polonistyczna
edukacja plastyczna
zdrowotna
I. 13.1
I. 1
IV.4
II. 9
II.8
II. 8
Strona 2 z 20
Temat tygodnia:,,Nasi skrzydlaci przyjaciele’’
,,Ptaki lasów i parków”
(02.10.07)
wtorek
I. Zapoznanie dzieci ze słowami piosenki p:,,Ptaki jesienią”. Rozmowa na temat treści piosenki.
♦ Wykonanie koperty na kartoniki z ptakami.
Zabawa ruchowa pt: ,,Ptaki w parku”
II. Praca z ilustracją obrazkową przedstawiającą ptaki
-Porównywanie liczebności zbiorów, utrwalenie pojęć określających położenie. Całościowe rozpoznawanie wyrazów: ptaki, sowa, kruk.
-słuchanie odgłosów ptaków; rozpoznawanie.
Wyodrębnianie głosek w nagłosie, w wyrazach o prostej budowie fonetycznej. Podział wyrazów na głoski(sowa, kruk, sroka, wrona).
III. Rozpoznawanie i nazywanie ptaków lasów i parków. Zwyczaje ptaków- opowiadanie nauczycielki według własnego pomysłu.
-zabawy rytmiczne: naśladuj odgłosy ptaków według podanych rytmów; powtórz ćwiczenie wykorzystując
instrumenty.
Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań.
płyta CD
k. 11, k.15
ilustracja
obrazkowa
sylwety ptaków
lasów i parku
ekspresyjna
f. grupowa,
f. indywidualna
muzyczna
matematyczna
w zakresie przy.
do pisania i czytania
I. 6.1
1.13.1
I. 10
·
Strona 3 z 20
Temat tygodnia: :,,Nasi skrzydlaci przyjaciele’’
ReniaCz