Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Marzec
Strona 1 z 19
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,Bez wody nie ma życia”
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Do czego zużywamy wodę?’’
03.III.08
(poniedziałek)
I. Przygotowanie do zajęć. Wypychanie kartoników z cyframi i znaki matematycznymi.
♦ Zabawa muzyczna- ,,Cicho- głośno”.
II. Poznanie właściwości wody na podstawie doświadczeń pokazywanych przez n- la.
▪,, Do czego zużywamy wodę”. Dłuższe wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji oraz obrazków.
▪ Zabawa ruchowa pt: ,,Kąpiel w morzu”.
Wprowadzenie liczby i cyfry 8, omówienie zapisu graficznego. Zastosowanie cyfry i liczby 8 w praktyce. ▪ Utrwalenie cyfry i liczby 8.
III. ,,Łódka’’- składanka z papieru. Kolorowanie łódki według własnego pomysłu.
▪ Rytmiczne czytanie tekstu. Próba śpiewania go. Utrwalenie cyfr i liczb od 1 do 8 na podstawie wykonywania przez dzieci zadań czytanych przez nauczyciela. Zachęcanie dzieci do samodzielnego rozwiązywania działań matematycznych.
wycinanka K. 2
klaser
ilustracja obrazkowa
k. s. 12
k. s. 14 ćw. 1, 2
papier, kredki
k. s. 13 ćw. 2
m. poszukująca
f. indywidualna
m. ekspresyjna
f. grupowa
edukacja matematyczna
edukacja ruchowa
edukacja
przyrodnicza
matematyczna
edukacja plastyczna
I.7, 9
II. 5
I.1
I.12
I. 13- 1
II. 8
I. 7, 9
II. 9, 10
Strona 2 z 19
,,Wszystko co żyje, wodę piję’’
04.III.08
(wtorek)
I. Praca z podręcznikiem. Wypowiedzi dzieci na temat ilustracji zawartej w podręczniku. Uzupełnianie zadań dotyczących tematu.
♦ Zabawa dydaktyczna: ,,Żywe literki”, ,,Wioślarze”
II. Rozwiązywanie zagadki - wprowadzenie do tematu. Wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji.
♦ Analiza i synteza słuchowa wyrazów podstawowych woda, Witek. Podział wyrazów na sylaby i głoski.
♦ Wprowadzenie małej i wielkiej, drukowanej i pisanej litery W, w.
♦ Układanie zdań z liter alfabetu ruchomego.
Zabawa ruchowa pt: ,,Kałuże”; ,,Ulewa”
♦ Doskonalenie analizy i syntezy wyrazów z głoską w. II. Pisanie litery W, w po śladzie.
Liczenie w zakresie 8
,,Staw latem”- kolorowanie ilustracji.
k. 12
k. s 13. ćw 1
płyta CD
zagadka
litera W, w
k.s.15
k. s. 16 ćw. 1, 2
k. s. 19 ćw. 1, 2
m. podająca
edukacja w zakresie mowy i myślenia
edukacja w zakresie przygotowania do pisania i czytania
plastyczna
I. 1
II. 1
I. 8
I. 1, 8
I. 11
I.7
I. 9
Strona 3 z 19
ReniaCz