Regulacja zapłonu w Fiacie CC 700.pdf

(360 KB) Pobierz
Regulowanie zapłonu w Fiacie CC 700
Czasem zaistnieje potrzeba regulacji zapłonu w aucie. Prawidłowo powinno się
używać lampy do tego celu, ale my domowi mechanicy tego sprzętu nie
posiadamy, więc zajmiemy się jak by usprawnieniem. Przeważnie się
przyspiesza, gdyż fabryka np, w CC700 celowo opóźnia zapłon po zastosowaniu
gaźników Aisan. Czasem z przyczyn technicznych również trzeba poregulować
zapłonem. W CC z przyspieszonym zapłonem nie stwierdziłem aby to miało
ujemny wpływ na pracę silnika, a raczej zauważyłem korzyści, takie jak: lepiej
się zbiera, zwinny, szybciej reaguje na gazowanie, spadło spalanie i jak by ciszej
silnik pracuje. Jeżdżę już tak 10 lat i nie widzę skutków ubocznych, więc
pomyślałem że z takiej rady skorzystają inni.
Więc do rzeczy: należ w jakiś sposób odkręcić jedną śrubkę, bo z drugą nie ma
problemu ( klucz 10). Jest to śrubka zrywalna, gdzie po dokręceniu w fabryce
urywają łepek i zostaje kawałeczek okrągłego zatoczenia.
Piszę oczywiście o śrubkach którymi jest przykręcony czujnik zapłonu nad
kołem pasowym, a na obudowie rozrządu.
Może komuś się uda ją odkręcić jakimiś mocnymi szczypcami, mnie się tak nie
udało, więc sięgnąłem po duży śrubokręt ( może być przecinak) i młotek.Po
kilko krotnym uderzeni śrubka puszcza i można ją już wykręcić kombinerkami,
a nawet palcami. Drugą lekko popuszczamy.
Ale wcześniej zaznaczamy również śrubokrętem lub przecinakiem, można i
flamastrem lub farbą położenie czujnika, bo jeśli będziemy kiedyś chcieli
powrócić do poprzednich ustawień to będziemy mieć znaki położenia, a również
znak do odległości przesunięcia czujnika.
Przygotowujemy nową śrubkę szóstkę o dłg. 2 cm, wkręcamy ją w miejsce
poprzedniej, lekko dokręcamy.
Czujnik przy przyspieszaniu przesuwamy w prawo (silnik w CC700 kręci się w
lewo) W 900 przesuwamy w lewo o granicach od 3-5 mm ( miara w zależności
jak będzie się silnik zachowywał ). Mogą mu się zwiększyć wolne obroty,
należy je wtedy podregulować na niższe.
Teraz należy sprawdzić szczelinomierzem ( lub jakąś blaszką o grub 0,5mm)
odległość czujnika od występu na kole pasowym, która to wynosi od 0,4- 1mm.
Dokręcić czujnik (przy tej okazji jest możliwość przeczyszczenia go).
Zaznaczam że niektóre auta z dużo przyspieszonym zapłonem mogą dostawać
po zgaszeniu go, samozapłonu, lub też przy bardzo niskich temperaturach w
zimie ( poniżej 20 mrozu) mogą mieć utrudniony zapłon. Na zimę powinno się
zapłon opóźniać, na pewno jest lepszy start z rana. Wiem to z własnego
doświadczenia.
Tu fotka dla podglądu jak to wygląda w CC 700.
Manual jest mego autorstwa i jest zabronione rozpowszechnianie na forach i internecie .
Tylko do użytku własnego – janpin@gazeta.pl
975217224.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin