Wymiana poduszki zawieszenia silnika w Fiacie CC 700.pdf

(2440 KB) Pobierz
Wymiana poduszki zawieszenia silnika w Fiacie
CC 700
Jadąc po nierównej nawierzchni drogi, przy ruszaniu, lub przy zmianie biegów lub szarpaniu
silnika, słyszymy jakby głuche uderzenia gdzieś w komorze silnika. Efektem tego jest
przeważnie uszkodzenie ( zużycie) jednej lub dwóch poduszek od belki zawieszenia silnika,
czasem nawet i zużycie poduszki pod skrzynia biegów. Tu zajmiemy się wymiana poduszek
od zawieszenia silnika. Dobrze mieć w zapasie jeszcze jeden dodatkowy podnośnik który
podłożymy pod silnik. potrzebne jeszcze są klucze - 13, dwie 17 w tym jedna płaska, i 16
również płaska, dobrze by było aby była oczkowa, potrzebna jest piłka do żelaza, lub
przecinarka kątowa z cienką tarczą i duży płaski śrubokręt. I piwo no i dwie nowe
poduszki. Jeśli mamy to wszystko, bierzemy się do roboty ( nie brudnej). Popuszczamy lewe
przednie koło, po przeciwnej stronie auta podkładamy pod koło kliny. Podnosimy jednym
podnośnikiem auto, zdejmujemy przednie koło i podkładamy pod silnik drugi podnośnik.
975217230.006.png
Odkręcamy kluczem 13 dwie śruby mocujące poduszkę do podwozia. Podnośnikiem z pod
silnika opuszczamy silnik na taka wysokość aby można było włożyć klucz 17 nad poduszkę i
przytrzymać śrubę i na dole odkręcić nakrętkę, również kluczem 17. Wcześniej czyścimy
koniec śruby szczotka druciana, ewentualnie zapuszczamy WD lub trochę płynu
hamulcowego lub oleju. Wyjmujemy poduszkę. W śrubie mocująca poduszkę do belki,
nacinamy piłka lub przecinarka, nacięcie na płaski śrubokręt. Robimy to tak przy obu
poduszkach. Nacięcie to służy do tego aby przy ponownym przykręcaniu poduszki
przetrzymać śrubokrętem o dołu śrubę, gdyż nowa poduszkę nie przykręcamy na siłe, tylko
lekko abyśmy mieli pole manewru do ustawienia poduszki na 2 otwory do przykręcenia jej do
podwozia, bo można ja na siłę przykręcić skośnie do otworów na śruby i nie będzie
możliwości trafienia śrubami w otwory gwintowane w podwoziu. Fabrycznie wszystko
pasuje, bo fabryka to skręca na stależu i wszystko pasuje i jest składane podnośnikami i
suwnicami. Zakładamy nowa poduszkę z nacięta śruba i lekko ja przykręcamy.
Podnosimy silnik tak wysoko aby poduszka weszła w gniazdo i ustawiamy otwory do
przykręcenia jej do podwozia, tak aby były równo z otworami w podwoziu. Przykręcamy ja
dwoma śrubami do podwozia, a teraz wkładamy śrubokręt ( bo już w siedzącej poduszce w
gnieździe nie ma możliwości włożenia klucza 17 na górę i przytrzymania śruby, chyba ze po
nacentrowaniu na otwory, opuścimy jeszcze raz silni wraz z belką i w ten sposób
przytrzymując kluczem dokręcimy śrubę) i przytrzymując nim śrubę, dokręcamy kluczem 17
nakrętkę.
975217230.007.png
Zakładamy koło.I robimy taką sama robota po prawej stronie, tylko do odkręcenia poduszki
od podwozia korzystamy z klucza 16 płaskiego , a nie 13 ( takie z tej strony są główki śrub)
bo nasadowy nie wejdzie gdyż przeszkadza występ belki.
Uważajmy aby nie zamienić poduszki miejscami, chociaż lewa od prawej niewiele się różnią,
ale są inne.
Teraz pijemy piwo i....odpoczywamy, bo po piwie nie siada się za kierownicę
Tak wygląda poduszka lewa:
975217230.008.png 975217230.009.png 975217230.001.png 975217230.002.png 975217230.003.png
Tak wygląda poduszka prawa:
Manual jest mego autorstwa i jest zabronione rozpowszechnianie na forach i internecie .
Tylko do użytku własnego – janpin@gazeta.pl
975217230.004.png 975217230.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin