NauPocz2Rozklad3.pdf

(181 KB) Pobierz
239520705 UNPDF
1. Rozk∏ad treÊci kszta∏cenia zintegrowanego
(tematy dni od 1. do 45.)
Kràg
Temat
Ârodki
Przewidywane efekty
tematycz-
Zintegrowane treÊci kszta∏cenia oraz dzia∏ania uczniów
dnia
dydaktyczne
dydaktyczno-wychowawcze
ny
1
2
3
4
5
Wsz´dzie
zima
i mróz
trzyma
1. Wspominamy
ferie zimowe
1. Przywitanie si´ Nauczyciela z uczniami po przerwie zimowej.
2. Swobodne, wielozdaniowe wypowiedzi uczniów o minio-
nych feriach.
3. Obliczenia up∏ywajàcego czasu – dni tygodnia, godziny,
doby.
4. Zabawy ruchowe z mocowaniem.
5. Uk∏adanie zdaƒ o minionych feriach na podstawie ilustracji,
prze˝yç, doÊwiadczeƒ. Uzupe∏nianie zdaƒ z lukami.
6. åwiczenia w rozpoznawaniu wprowadzonych cz´Êci mo-
wy. Podzia∏ wyrazów na g∏oski, litery i sylaby.
7. Samodzielne uk∏adanie i pisanie zdaƒ o feriach.
8. Wyszukiwanie na mapie miejsc zimowego wypoczynku,
kierunki na mapie.
9. Czytanie tekstu Heleny Bechlerowej „Zimo, baw si´ z na-
mi!” z podzia∏em na role.
10. Wykonanie do inscenizacji korony dla zimy oraz opasek dla
muszki i kotka.
11. Inscenizacja tekstu „Zimo, baw si´ z nami!”.
12. Podsumowanie dnia w kr´gu.
M. 3 s. 3, 4
P. s. 3, 4
åw. 3 s. 3–5
W. s. 3 i 5
– korona dla
zimy, opaski
dla muszki
i kotka,
no˝yczki, klej
Uczeƒ:
– dokonuje obliczeƒ
kalendarzowych i zegarowych,
– zna kolejnoÊç dni tygodnia,
odczytuje pe∏ne godziny na
zegarze, wie, ile godzin ma doba,
buduje spójnà, logicznà
wypowiedê o minionych feriach,
swoich prze˝yciach i przygodach,
– opowiada o miejscach zimowego
wypoczynku,
– uk∏ada i pisze zdania
z wykorzystaniem podanego
s∏ownictwa,
– ropoznaje i wskazuje poznane
cz´Êci mowy, dzieli wyrazy na
g∏oski, litery i sylaby,
– zna kierunki na mapie,
wyszukuje ró˝ne miejsca,
miejscowoÊci na mapie Polski,
– czyta p∏ynnie i wyraziÊcie krótkie
teksty z podzia∏em na role,
– odgrywa scenki inspirowane
utworem poetyckim,
– wykonuje dok∏adnie, starannie
i zgodnie z instrukcjà rekwizyt
do inscenizacji,
239520705.002.png
– swobodnie wykonuje ró˝ne
çwiczenia, wspó∏pracuje
z partnerem podczas zabaw
ruchowych, przestrzega regu∏ gry
i zasad bezpieczeƒstwa.
2. Jaki jest zimowy
las?
1. „Dzieƒ dobry” – çwiczenia integracyjne ze Êpiewem.
2. Obliczenia kalendarzowe – mierzymy, liczymy up∏ywajàcy
czas. Rok, tygodnie, miesiàce, kwarta∏y. Wprowadzenie po-
j´cia „dekada”.
3. Czytanie listu – apelu leÊnych zwierzàt, którymi nale˝y si´
opiekowaç w czasie zimy.
• Próba rozwiàzania problemu – Jak pomóc zwierz´tom
dziko ˝yjàcym w naszych lasach?
4. Wypowiedzi uczniów o ˝yciu mieszkaƒców lasu na podsta-
wie wys∏uchanego opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Zi-
mà w lesie”. Czytanie wybranych fragmentów tekstu jako
uzasadnienie swojego zdania.
5. Uk∏adanie i pisanie zdaƒ o zimie w lesie. Rozwijanie zdaƒ.
6. Uk∏adanie i czytanie z podzia∏em na role dialogu mieszkaƒ-
ców lasu.
7. Odgrywanie scenek pantomimicznych „LeÊne zwierz´ta”.
8. Uzupe∏nianie zdaƒ opisujàcych zajàca bielaka.
9. Improwizacje ruchowe przy muzyce.
10. Nauka piosenki „Zimowy taniec”.
11. Nazwy solmizacyjne nut, rytm w muzyce.
12. Rysunek kredkami Êwiecowymi – „Zimowy las”.
13. Podsumowanie dnia w kr´gu.
M. 3 s. 5, 6
P. s. 5
åw. 3 s. 6–9,
ciemne
kartony,
kredki
Êwiecowe,
ilustracje
i zdj´cia
leÊnych
zwierzàt,
kaseta –
piosenka
„Zimowy
taniec”,
strona A,
lekcja
pierwsza
„Zimowe
taƒce”,
strona A
Uczeƒ:
– dokonuje obliczeƒ
kalendarzowych,
– zna i stosuje poj´cia: rok, kwarta∏,
miesiàc, tydzieƒ, dekada,
zna mieszkaƒców lasu i ich tryb
˝ycia w czasie zimy,
– rozumie koniecznoÊç niesienia
pomocy zwierz´tom i opieki nad
nimi w czasie zimy,
– próbuje wskazaç, co nale˝y
zrobiç, aby im pomóc; podaje
konkretne propozycje,
– uk∏ada, pisze, rozwija zdania,
wykorzystujàc podane s∏ownictwo
i pytania pomocnicze,
– swobodnie wypowiada si´ na
temat wys∏uchanego opowiadania,
popiera swoje wypowiedzi,
czytajàc wybrane fragmenty tekstu,
– zna wyglàd i tryb ˝ycia zajàca
bielaka,
– dostrzega podobieƒstwa i ró˝nice
mi´dzy ró˝nymi gatunkami zaj´cy,
– sprawnie biega, skacze, naÊladuje
ruchy ró˝nych zwierzàt leÊnych,
– taƒczy, bawi si´ twórczo przy
muzyce,
– Êpiewa w grupie fragment nowej
piosenki,
– zapisuje nazwy solmizacyjne nut,
rytm piosenki,
– wspó∏pracuje twórczo w grupie,
wykonujàc zadanie plastyczne,
239520705.003.png
1
2
3
4
5
– rozró˝nia i wykonuje na
instrumentach perkusyjnych rytmy
kujawiaka i krakowiaka,
– rytmizuje dany tekst
podanymi rytmami taƒców
ludowych.
3. Zimowe zabawy
i zaj´cia dzieci
1. Zabawa integracyjna „Wszyscy si´ witamy”.
2. Rozmowa z uczniami o ulubionych sposobach sp´dzania
wolnego czasu w zimowe dni i wieczory.
3. Co robià dzieci w zimowe wieczory? – dodawanie i odej-
mowanie typu 27 + 4, 31 – 4. Rozwiàzywanie zadaƒ teksto-
wych. Gra w domino matematyczne.
4. Gry i zabawy na Êniegu – lepienie i rzuty do celu Ênie˝kami,
wyÊcigi zaprz´gów.
5. S∏uchanie opowiadania Marii Rosiƒskiej „Tylko zaczàç…”
czytanego przez Nauczyciela.
• Ocena post´powania bohaterki.
• Uk∏adanie i pisanie zdaƒ o Hance.
• G∏oÊne czytanie fragmentów tekstu na poparcie oceny
dziewczynki.
6. Co robimy zimà? Przekszta∏canie i uk∏adanie zdaƒ.
7. Podawanie przez dzieci rad i ostrze˝eƒ dotyczàcych zabaw
zimowych na podstawie wys∏uchanego wiersza Barbary
Lewandowskiej „List od Lutego”.
• Uzupe∏nianie zdaƒ z lukami.
8. Kropka i fermata przy nucie – çwiczenia muzyczne.
9. Nauka piosenki „Ko∏ysanka dla Andrzejka”.
10. Podsumowanie dnia – W jaki sposób nale˝y sp´dzaç zimo-
we dni i wieczory, aby up∏yn´∏y mi∏o i zdrowo?
M. 3 s. 7, 8
sanki
P. s. 6, 7
åw. 3
s. 10–12
kaseta –
piosenka
„Ko∏ysanka
dla
Andrzejka”,
strona A,
lekcja druga
„Jak
przed∏u˝yç
nut´”, strona A,
magnetofon,
instrumenty
perkusyjne
Uczeƒ:
– wypowiada si´ swobodnie
o ró˝nych (w tym ulubionych)
zaj´ciach i zabawach zimowych,
– dodaje i odejmuje ze
zrozumieniem w zakresie 100
z przekroczeniem progu
dziesiàtkowego, rozwiàzuje
zagadki, krzy˝ówki
matematyczne,
– rozumie znaczenie zabaw
i ruchu na Êwie˝ym powietrzu dla
zdrowia i dobrego samopoczucia,
– bawi si´, wspó∏pracuje z grupà
i partnerem podczas zabaw
oraz çwiczeƒ na Êniegu,
– ocenia bohatera opowiadania,
identyfikuje si´ z nim, wskazuje
podobne przyk∏ady w∏asnego
zachowania,
– czyta wybrane fragmenty
opowiadania – p∏ynnie
i wyraziÊcie,
– dobiera przymiotniki, przekszta∏ca
czasowniki i uk∏ada z nimi
zdania,
– utrwala poj´cie kropki przy nucie,
– poznaje symbol graficzny fermaty
i jej znaczenie,
239520705.004.png
– wykonuje çwiczenie plastyczne
z wykorzystaniem znaku fermaty,
– Êpiewa zbiorowo i indywidualnie
poznanà piosenk´, bawi si´ przy
muzyce.
4. Dbamy o swoje
zdrowie w czasie
nauki i zabawy
1. Rozmowa z uczniami na temat ró˝nych sposobów dbania
o zdrowie w czasie nauki i zabawy.
2. Zabawa ruchowa z piosenkà „Idziemy na Êniadanie”.
3. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z przekrocze-
niem progu dziesiàtkowego – rozwiàzywanie zadaƒ teksto-
wych; kwadraty magiczne.
4. Wys∏uchanie wiersza Jana Brzechwy „Sowa”, czytanego
przez Nauczyciela.
• Ocena zachowania bohaterki wiersza.
• Czytanie wiersza z podzia∏em na role.
• Podejmowanie zobowiàzaƒ – Jak b´d´ dbaç o swoje
zdrowie?
5. Uk∏adanie i pisanie zdaƒ o zdrowiu i bohaterce wiersza.
6. Wykonanie sowy z wycinanki.
7. Odgrywanie scenek inspirowanych wierszem z wykorzysta-
niem sowy-zabawki.
8. åwiczenia doskonalàce pisowni´ wyrazów z „ó” wymiennym.
9. Uzupe∏nianie zdaƒ z lukami – rozpoznawanie ró˝nych form
rzeczowników.
10. Praca w grupach – wykonanie plakatów „Dbamy o swoje
zdrowie w czasie nauki i zabawy”.
P. s. 8, 9
M. 3 s. 9, 10
åw. 3
s. 13, 14
W. s. 7
– sowa, klej,
no˝yczki
Uczeƒ:
– wie, w jaki sposób i dlaczego
nale˝y dbaç o w∏asne zdrowie
w czasie nauki i zabawy,
– rozwiàzuje zadania tekstowe,
dodaje i odejmuje w zakresie 100
z przekroczeniem progu
dziesiàtkowego,
– rozpoznaje kwadraty magiczne
i potrafi sprawdziç, czy sà
rzeczywiÊcie kwadratami
magicznymi,
– swobodnie prowadzi rozmow´ na
ten temat, podejmuje zobowiàza-
nia dotyczàce dbania o zdrowie,
– z uwagà s∏ucha tekstu czytanego
przez Nauczyciela,
– ocenia bohaterk´ utworu,
uzasadnia swoje zdanie,
– czyta wiersz z podzia∏em na role,
– odgrywa scenki inspirowane
utworem,
– uk∏ada i pisze zdania o zdrowiu,
– zna pisowni´ wybranych wyrazów
z „ó” wymiennym,
– rozpoznaje rzeczownik w ró˝nych
formach,
– pos∏uguje si´ instrukcjà – czyta ze
zrozumieniem i wykonuje
zabawk´,
– wykonuje proste çwiczenia,
naÊladuje ró˝ne czynnoÊci
zgodnie z tekstem piosenki.
239520705.005.png
1
2
3
4
5
5. W zimowe
ch∏ody dbamy
o ptasie gospody
1. Zabawa integracyjna „PrzyszliÊmy dziÊ do szko∏y”.
2. Rozmowa na temat ˝ycia ptaków w czasie zimy, inspirowa-
na wierszem recytowanym przez Nauczyciela i w∏asnymi
obserwacjami dzieci.
3. Odgrywanie scenek dramowych w parach: rozmowa ptaka
z cz∏owiekiem (ptak jest g∏odny i prosi o pomoc).
4. „Kupujemy smako∏yki dla ptaków” – zabawa dydaktyczna;
kupowanie i p∏acenie – obliczenia pieni´˝ne w zakresie
100.
5. Dodawanie i odejmowanie typu 21 + 35, 64 – 23. Liczenie
pieni´dzy. Rozwiàzywanie zadaƒ tekstowych.
6. Zabawa ruchowa przy piosence „Kaczka”.
7. Ciche czytanie ze zrozumieniem instrukcji wykonania karm-
nika dla ptaków.
8. Wykonanie karmników dla ptaków z butelek po p∏ynie do
mycia naczyƒ.
• Ustalenie sposobu wykorzystania karmników.
9. Uzupe∏nianie zdaƒ z lukami – wyrazy o znaczeniu przeciw-
nym.
10. åwiczenia w pisowni zakoƒczeƒ „- uje” w czasownikach.
11. Zabawy ruchowe na boisku szkolnym: lepienie ba∏wanów,
pokonywanie toru przeszkód, zabawy z mocowaniem.
12. Rozwieszenie karmników dla ptaków w wyznaczonych
miejscach boiska. Obserwacje przyrodnika.
M. 3 s. 11, 12
˝etony –
pieniàdze
åw. 3 s. 15,
16
no˝yczki,
patyki, butelki
po p∏ynie do
mycia naczyƒ,
sznurek,
fistaszki,
ziarna
s∏onecznika
itp.
dowolny
wiersz
o ˝yciu
ptaków
w czasie zimy
Uczeƒ:
– wie, jakie problemy majà ptaki
w czasie zimy, i proponuje
ró˝ne sposoby pomocy,
– odgrywa scenki dramowe
inspirowane ˝yciem ptaków
w czasie zimy,
– odczuwa potrzeb´ opiekowania
si´ ptakami i ch´tnie podejmuje
te obowiàzki,
– kupuje i p∏aci podczas zabawy
tematycznej,
– szacuje, czy wystarczy mu
pieni´dzy na okreÊlone zakupy,
– oblicza wartoÊç zakupów, reszt´,
którà otrzyma,
– rozwiàzuje zadania tekstowe
zwiàzane z obliczeniami
pieni´˝nymi,
– wykonuje nietypowy karmnik dla
ptaków zgodnie z instrukcjà,
którà samodzielnie przeczyta∏,
– dba o bezpieczeƒstwo w czasie
pos∏ugiwania si´ no˝yczkami,
– uzupe∏nia zdania z lukami,
rozpoznaje i poprawnie stosuje
wyrazy o znaczeniu
przeciwnym,
– zna zasad´ ortograficznà dotyczàcà
pisowni zakoƒczenia „-uje”
w czasownikach i stosuje jà,
– bawi si´, Êpiewa przy muzyce,
– ch´tnie uczestniczy w zabawach
ruchowych, sprawnie wykonuje
proste çwiczenia,
– wspó∏pracuje z partnerem
i grupà podczas zabaw
ruchowych.
239520705.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin