Instrukcja_Obsług 3002 5002.pdf

(558 KB) Pobierz
16407670 UNPDF
Trumatic
S 3002 P
S 3002
S 5002
Instrukcja obsługi
Instrukcja montażu
Proszę przechowywać w pojeździe!
Truma Polska Sp. z o.o.
ul. Kuczkowskiego 3/2U
Tel. (012) 641 02 41
PL - 31-619 Kraków
Fax (012) 641 91 33
Truma Gerätetechnik
GmbH & Co. KG
Postfach 1252
D-85637 Putzbrunn
Service
Telefon + 49 (0)89 4617-142
Telefax + 49 (0)89 4617-159
e-mail: info@truma.com
www.truma.com
16407670.018.png
Trumatic
S 3002 P
S 3002
S 5002
1 Ogrzewanie gazem ciekłym
Trumatic S
2 Dopływ powietrza do
spalania
3 Rura odprowadzająca gazy
spalinowe z rurą nakładaną
4 Komin odprowadzający gazy
spalinowe
5 Dmuchawa Trumavent i
zestaw komfortowy z
Airmix (do rozdziału
ciepłego powietrza
- na życzenie)
6 Truma - Ultraheat
(Elektryczne ogrzewanie
230 V) - na życzenie
Ważne wskazówki
obsługi
Jeżeli na przyczepie kempin-
gowej zamontuje się nadbu-
dówkę dachową, to przez ten
dach należy przeprowadzić ko-
min dla gazów spalinowych.
Stosować do tych celów roz-
wiązania kominowe UEK
(nr art. 30630-04)!
po wyfuknięciach (przerwy w
zapłonie). Rura odprowad-
zająca gazy spalinowe musi
być ułożona na całej długości
w górę i zamontowana na
trwałe przy pomocy wielu
opasek. W żadnym wypadku
nie umieszczać przedmiotów
na rurze gazów spalinowych,
bo może to spowodować
uszkodzenia. Rura gazów spa-
linowych przyłączyć do ogrze-
wania i komina w sposób
szczelny i trwały. Nie wolno
eksploatować ogrzewania z
rurami gazów spalinowych źle
zamontowanymi lub uszko-
dzonymi!
warunkach. Dlatego też w
żadnym razie nie wieszać do
suszenia przed lub na ogrze-
waniu żadnych tekstyliów itp.
Ta zmiana przeznaczenia mo-
głaby uszkodzić ogrzewane
wskutek wywołanego przy
tym przegrzania. W pobliżu
ogrzewania nie umieszczać
żadnych palnych przedmio-
tów! Przestrzegać tego dla
własnego bezpieczeństwa.
1. Przy pracy ogrzewania w
samochodzie kempingowym
podczas jazdy przestrzegać
koniecznie „Szczególne wska-
zówki“ (patrz Konserwacja)!
4. Jeżeli ogrzewanie gaśnie
wielokrotnie w miejscach o
bardzo dużej sile wiatru lub
podczas eksploatacji w zimie,
zalecamy nasadkę przykręca-
ną do części komina, przedłu-
żenie komina SKV (nr art.
30690-00), którą należy zdej-
mować w czasie jazdy.
2. Zasysanie powietrza spala-
nia pod powierzchnią pojazdu
musi być wolne od zanie-
czyszczeń i śniegu z desz-
czem. Króciec ssący ogrzewa-
nia nie może dlatego znajdo-
wać się w obszarze rozbry-
zgowym kół, ewent. umieścić
osłonę przeciwrozbryzgową.
Ze względu na
konstrukcję osłony
ogrzewania stają
się podczas pracy
gorące. Użytkownik jest zo-
bowiązany do zachowania
ostrożności (w szczegól-
ności do zapewnienia
ochrony przed kontaktem
przez małe dzieci).
5. Rurę gazów spalinowych i
wszystkie przyłącza należy re-
gularnie sprawdzać, zawsze
6. Wylot ciepłego powietrza
przy ogrzewaniu nie może
być utrudniony w żadnych
3. W zimie przed zapłonem
należy oczyścić komin ze śnie-
gu.
2
16407670.019.png 16407670.020.png 16407670.021.png 16407670.001.png
Instrukcja obsługi
Włączanie zapalni-
kiem uruchamianym
przyciskiem
(tylko S 3002 P)
Uruchomienie
automatem
zapłonowym
(S 3002/S 5002)
Termostat pokojowy
Przed uruchomieniem ko-
niecznie przeczytać instruk-
cję obsługi i „Ważne wska-
zówki obsługi“! Właściciel
pojazdu odpowiada za obsłu-
gę urządzenia zgodnie z prze-
pisami.
Średnią temperaturę w po-
mieszczeniu w wys. ok. 22°C
osiąga się bez pracy dmu-
chawy za pomocą ustawienia
termostatu w pozycji 3 - 5, do
pracy z dmuchawą zalecamy
ustawienie termostatu w po-
zycji 4 - 8.
1. Odkręcić zawór butli gazu i
otworzyć zawór szybkozamy-
kający na przewodzie gazo-
wym.
Upewnić się przed pierwszym
uruchomieniem, że włożona
jest bateria (Opis według
punktu „Wymiana baterii”)!
Żółte nalepki ze wskazówkami
ostrzegawczymi dołączone do
urządzenia montujący wzgl.
posiadacz pojazdu muszą
umieścić w pojeździe w miej-
scu dobrze widocznym dla
każdego użytkownika (np. na
drzwiach szafki do ubrań)!
Brakujące nalepki proszę za-
mówić u Trumy.
.
. .
.
1. Odkręcić zawór butli gazu i
otworzyć zawór szybko-
zamykający na przewodzie ga-
zowym.
Dokładne nastawienie termo-
statu należy określić indywi-
dualnie w zależności od zapo-
trzebowania na ciepło i typu
pojazdu.
.
.
a
.
.
. .
.
.
.
Czujnik termostatu znaj-
duje się na dole przy
ogrzewaniu. Pamiętać, że na
termostat niekorzystnie
wpływają zimny ciąg powie-
trzny z wentylacji chłodziarek,
szpary w drzwiach itd. lub
gruby dywan. Takie źródła
usterek należy zawsze usu-
wać, w przeciwnym razie nie
będzie zapewniona zadowala-
jąca regulacja temperatury.
.
.
a
.
.
2. Element obsługi (a) prze-
kręcić w położenie termostatu
1 - 10 i nacisnąć aż do oporu.
W tym położeniu zapłon odby-
wa się automatycznie (słyszal-
na iskra zapłonowa), dopóki
nie zapali się płomień.
.
2. Element obsługi (a) prze-
kręcić w położenie termostatu
1 - 10 i nacisnąć aż do oporu.
W tym położeniu zapłon od-
bywa się automatycznie (słys-
zalna iskra zapłonowa), dopóki
nie zapali się płomień.
3. Uchwyt obsługi przyciskać
jeszcze przez 10 sekund, aby
mieć pewność zapłonu.
Wyłączanie
Ustawić uchwyt obsługi
ogrzewania na „0” (automat
zapłonowy zostanie tym sa-
mym wyłączony).
4. Obserwować przez następ-
ne 10 sekund przez wziernik,
czy powietrze z przewodu (np.
spowodowane zmianą butli
gazowych) nie gasi płomienia.
Uchwyt obsługi przyciskać
jeszcze przez 10 sekund, aby
mieć pewność zapłonu.
Jeśli urządzenie nie jest uży-
wane przez dłuższy okres cza-
su, zamknąć zawór szybkoza-
mykający na przewodzie tłocz-
nym gazu i butli gazowej.
a = Element obsługi
(termostat)
b = Wbudowany element
obsługi do dmuchawy
Trumavent
c = Zapalnik uruchamiany
przyciskiem (model
Trumatic S 3002 P)
d = Automat zapłonowy ze
schowkiem na baterię
(model Trumatic
S 3002/S 5002)
e = Zdalne wskazywanie
zapłonu (wyposażenie
dodatkowe)
f = Okienko kontrolne do
obserwowania płomienia
g = Czujnik termostatu
h = Tabliczka fabryczna
(Zdjąć osłonę!)
W żadnym razie nie
powtarzać włączania
zapłonu przed upływem
2 minut, w przeciwnym ra-
zie niebezpieczeństwo wy-
tfuknięć! Obowiązuje to tak-
że wtedy, gdy ogrzewanie
znajdujące się już w trakcie
eksploatacji zgaśnie i trzeba
będzie ponownie włączyć za-
płon.
Przy usterkach przed
ponowną próbą za-
płonu odczekać 2 minuty!
Jeżeli płomień zgaśnie po-
nownie, to po zakończeniu
próby (ok. 30 sekund) nastę-
puje natychmiast ponowny
zapłon.
Jeżeli płomień nie dochodzi
do skutku, to automat zapło-
nowy pracuje dalej, aż uchwyt
obsługi przełączony zostanie
na „0.
Jeśli przewód doprowadzają-
cy gaz jest wypełniony powie-
trzem, doprowadzenie gazu
do spalania może potrwać do
dwóch minut. Przez ten czas
element obsługi należy trzy-
mać wciśnięty i stale włączać
zapalnik uruchamiany przyci-
skiem, aż do momentu zapło-
nu płomienia.
Jeśli przewód tłoczny gazu
jest zapowietrzony, może
trwać to nawet do dwóch mi-
nut, aż gaz stanie się palny. W
tym czasie trzymać wciśnięty
uchwyt obsługi do momentu
aż powstanie płomień.
W przypadku montażu lewe-
go wszystkie elementy należy
umieścić po przeciwnej stronie.
5. Aby zapewnić równomierne
i szybkie rozporowadzenie cie-
płego powietrza oraz obniże-
nie temperatur powierzch-
niowych na urządzeniu
grzewczym, zalecamy eksplo-
atację ogrzewania z pracującą
instalacją ciepłego powietrza
Trumavent.
3. Aby zapewnić równomierne
i szybkie rozporowadzenie cie-
płego powietrza oraz obniże-
nie temperatur powierzch-
niowych na urządzeniu
grzewczym, zalecamy eksplo-
atację ogrzewania z pracującą
instalacją ciepłego powietrza
Trumavent.
Ogrzewanie Trumatic
S 3002 P (z zapalnikiem
uruchamianym przyciskiem)
jest tak skonstruowane, że
możliwy jest późniejszy bez-
problemowy montaż auto-
matu zapłonowego (komplet
wyposażenia dodatkowego
ZAS nr art. 30010-29200).
Ogrzewania Trumatic
S 3002 i S 5002
(z automatem zapłonowym)
można bez problemu wypo-
sażyć dodatkowo w zdalne
wskazywanie zapłonu (e -
nr art. 30040-65000).
3
16407670.002.png 16407670.003.png 16407670.004.png 16407670.005.png 16407670.006.png
Konserwacja
Wymiana baterii w
automacie zapłonowym
Jeśli nie słychać iskrzenia za-
palnika lub słychać w odstę-
pach większych niż jedna se-
kunda, (lub nie miga kontrolka
„e“ - wyposażenie dodatko-
we), należy wymienić baterię
na nową.
na jest nasadka kominowa T3
(nr art. 30700-03), leżąca swo-
bodnie w strumieniu powie-
trza. W razie potrzeby należy
zamontować dodatkowo prze-
dłużenie komina AKV (nr art.
30010-20800).
Ogólne wskazówki
bezpieczeństwa
W razie awarii proszę zwrócić
się do serwisu firmy Truma
(patrz strona 11).
W przypadku nieszczelności
instalacji gazowej względnie
pojawiającym się zapachu
gazu:
Uwaga: Pomimo
starannego wykona-
nia ogrzewanie mo-
że zawierać elemen-
ty o ostrych krawędziach, dla-
tego podczas konserwacji i
czyszczeniu należy zawsze
używać rękawice ochronne!
- wygasić wszystkie
otwarte płomienie!
- nie palić tytoniu!
- wyłączyć urządzenie!
- zamknąć butlę z gazem!
- otworzyć okna i drzwi!
- nie uruchamiać żadnych
elektrycznych wyłączni
ków!
- zlecić sprawdzenie
urządzenia fachowcowi!
Wymieniać baterię jedynie
przy wyłączonym ogrzewaniu.
Przed rozpoczęciem sezonu
grzewczego należy zainstalo-
wać nową baterię!
Zdjąć osłonę
ogrzewania
Producent pojazdów kempin-
gowych lub monter ogrzewa-
nia musi ustalić kombinację
nasadki kominowej i ewentu-
alnie przedłużeń w poszcze-
gólnych wersjach fabrycznych
pojazdów poprzez jazdy prób-
ne i ewentualnie uzgodnić to z
firmą Truma. Zależnie od typu
pojazdu oraz nadbudów da-
chowych niezbędna jest na-
sadka kominowa
T1 (nr art. 30700-01) lub
T2 (nr art. 30700-02).v
Naprawy może przepro-
wadzać wyłącznie
fachowiec!
Zdjąć osłonę ogrzewania,
przesunąć pokrywę schowka i
wymienić baterię. Przestrze-
gać odpowiednie położenie
plus/minus. Zamknąć scho-
wek na baterię.
Po każdym demontażu prze-
wodów spalinowych należy
założyć nowy pierścień o
przekroju okrągłym.
1. Każda zmiana w urządzeniu
(łącznie z odprowadzeniem
gazów spalinowych i komi-
nem) lub użycie części za-
miennych i ważnych dla działa-
nia części wyposażenia, nie
będących oryginalnymi czę-
ściami Truma, oraz nieprze-
strzeganie instrukcji montażu
i obsługi powoduje wygaśnię-
cie gwarancji oraz wyklucze-
nie roszczeń z tytułu
odpowiedzialności. Ponadto
wygasa wskutek tego świa-
dectwo homologacyjne urzą-
dzenia, a tym samym w nie-
których krajach dopuszczenie
pojazdu do ruchu.
Pociągnąć osłonę od góry do
przodu, unieść sprężyny przy-
trzymujące na bok i pochylić
osłonę do przodu. (Przy ogra-
niczonej wolnej przestrzeni
pociągnąć osłonę od góry do
przodu, następnie unieść aż
do zwolnienia osłony i zdjąć ją).
Stosować jedynie baterie Mi-
gnon (LR 6, AA, AM 3), odpor-
ne na temperaturę (+ 70°C) i
zabezpieczone przed wycieka-
niem (nr art. 30030-99200),
inne baterie mogą powodo-
wać zakłócenia w działaniu!
Nadbudówki dachowe oraz
spiętrzenie bagażu w obrębie
komina odprowadzającego ga-
zy spalinowe utrudniają działa-
nie ogrzewania, w szczegól-
ności podczas jazdy. Płomień
może na skutek tego cofnąć
się i spowodować uszkodze-
nia ogrzewania i pojazdu. W
takich wypadkach zastosować
należy dalsze przedłużenia ko-
mina, tak by nasadka komino-
wa wystawała minimum
10 cm ponad przedmioty. W
przypadku nieprzestrzegania
tych wskazówek nie uznaje
się roszczeń gwarancyjnych
za zaistniałe szkody w ogrze-
waniu i pojeździe.
Następnie ustawić bocznie
obudowę, tak aby nie trzeba
było odłączać ewentualnego
kabla instalacyjnego (np. za-
palnika piezoelektryczego,
dmuchawy ciepłego powie-
trza jak i kontrolki zapalnika).
Czyszczenie (wyłącznie
przy wyłączonym
urządzeniu!)
Zaleca się co najmniej raz do
roku, przed rozpoczęciem se-
zonu grzewczego, usunięcie
kurzu zbierającego się na wy-
mienniku ciepła, na płycie
podstawy i na wirniku wenty-
latora ogrzewacza ciepłym po-
wietrzem Trumavent. Wirnik
wentylatora czyścić ostrożnie
pędzlem lub małą szczotką.
2. Ciśnienie robocze zasilania
w gaz 30 mbar (wzgl. 28 mbar
butan/37 mbar propan) lub
50 mbar musi odpowiadać ci-
śnieniu roboczemu urządzenia
(patrz tabliczka fabryczna).
2. Jeśli podwozie pojazdu jest
powlekane środkiem antyko-
rozyjnym, króciec ssący po-
wietrze do spalania musi zo-
stać przykryty, aby mgła na-
tryskowa nie doprowadziła do
zakłócenia funkcjonowania
układu grzewczego. Po zakoń-
czeniu prac usunąć przykry-
cie.
3. Urządzenia zasilane gazem
płynnym muszą odpowiadać
przepisom technicznym i ad-
ministracyjnym, obowiązują-
cym w kraju zastosowania
(np. EN 1949 dla pojazdów).
Należy przestrzegać krajo-
wych przepisów i zasad
(w Niemczech np. instrukcja
robocza DVGW G 607).
Szczególne
wskazówki
ogrzewania tego nie
wolno montować w po-
jazdach kempingowych
przeznaczonych do dopusz-
czenia w Niemczech!
3. W szczególnych przypad-
kach może dojść do wniknię-
cia pyłu itd. Dla takich wy-
padków zalecamy zamonto-
wanie zestawu uszczelniają-
cego (nr art. 30050-32700).
(S 3002 (P):
nr art. 30030-89800,
S 5002:
nr art. 30050-32700).
Do montażu obudowę usta-
wić na dolnej nakładce (l).
Drążek obsługi wprowadzić
od dołu do tulei uchwytu i za-
mknąć obudowę od góry na
zapadkę.
Kontrola instalacji gazowej
musi być powtarzana co 2 la-
ta przez specjalistę i ewentu-
alnie potwierdzana na za-
świadczeniu kontrolnym
(w Niemczech np. zgodnie z
instrukcją roboczą DVGW
G 607).
W innych krajach należy prze-
strzegać obowiązujących każ-
dorazowo przepisów wzgl.
ograniczeń dotyczących eks-
ploatacji podczas jazdy.
Tylko S 3002 (P):
Nasadzić uchwyt obsługi z gó-
ry w taki sposób, aby strzałka
wskazywała położenie „0.
Osobą odpowiedzialną za
zlecenie kontroli jest użyt-
kownik pojazdu.
1. Podczas eksploatacji ogrze-
wania - a zwłaszcza podczas
jazdy - bezwzględnie koniecz-
4
16407670.007.png 16407670.008.png 16407670.009.png 16407670.010.png 16407670.011.png 16407670.012.png 16407670.013.png
4. Urządzenia zasilane na gaz
płynny nie mogą być używane
podczas tankowania, na par-
kingach piętrowych, w gara-
żach i na promach.
Dane techniczne
ustalone według EN 624
lub warunków kontrolnych
Truma
Oświadczenie
o gwarancji
producenta Truma
Dodatkowe koszty powstałe
w wyniku utrudnionych wa-
runków demontażu i montażu
urządzenia (np. demontaż me-
bli lub elementów karoserii)
nie będą uznawane jako
świadczenie gwarancyine.
5. Przy pierwszym urucho-
mieniu urządzenia fabrycznie
nowego (wzgl. po dłuższym
okresie przestoju) przez krótki
czas może pojawić się lekki
dym i szum. Wskazane jest
następnie natychmiastowe
włączenie ogrzewania na naj-
wyższą moc i przewietrzanie
pomieszczenia.
Rodzaj gazu:
gaz płynny (propan-butan)
Ciśnienie robocze:
30 mbar (wzgl. 28 mbar
butan/37 mbar propan) lub
50 mbar (patrz tabliczka
fabryczna)
Znamionowa moc cieplna
S 3002 (P): 3400 W
S 5002: 5500 W
Zużycie gazu
S 3002 (P): 30 - 280 g/h
S 5002: 60 - 480 g/h
Napięcie robocze:
1,5 V
Pobór prądu:
50 mA (zapłon),
0,01 mA (kontrola)
Ciężar
S 3002 (P): 9,8 kg
(bez dmuchawy),
S 5002: 17,5 kg
(bez dmuchawy)
1. Przypadki objęte
gwarancją
3. Dochodzenie roszczeń
gwarancyjnych
Producent udziela gwarancji
na braki sprzętu, spowodowa-
ne błędami materiałowymi lub
produkcyjnymi. Oprócz tego
nadal istnieją ustawowe rosz-
czenia gwarancyjne w stosun-
ku do sprzedawcy.
Adres producenta brzmi:
Truma Gerätetechnik GmbH &
Co. KG, Wernher-von-Braun-
Straße 12, D-85640 Putzbrunn.
W Niemczech, w razie awarii
należy z reguły zawiadomić
centralę serwisową firmy
Truma; za granicą do dyspozy-
cji są właściwi partnerzy ser-
wisowi (patrz wykaz adresów).
Reklamację należy dokładnie
opisać. Poza tym należy przed-
łożyć prawidłowo wypełnioną
kartę gwarancyjną lub podać
numer fabryczny urządzenia
oraz datę zakupu.
6. Niezwykłe odgłosy z palni-
ka i unoszenie się płomienia
mogą oznaczać uszkodzenie
regulatora i wymagają jego
sprawdzenia.
Roszczenie gwarancyjne nie
przysługuje
- na części eksploatacyjne
oraz w razie naturalnego
zużycia,
7. Przedmioty wrażliwe na cie-
pło (np. spray) nie mogą być
przechowywane w komorze
montażowej ogrzewania, po-
nieważ w pewnych warun-
kach mogą tam wystąpić pod-
wyższone temperatury.
- stosowania nieoryginalnych
części zamiennych w urzą-
dzeniach oraz niewłaściwych
zaworów redukcyjnych,
Aby producent mógł spraw-
dzić, czy wystąpił przypadek
podlegający świadczeniu gwa-
rancyjnemu, odbiorca końco-
wy powinien na własne ryzy-
ko dostarczyć lub przesłać
urządzenie producentowi. Je-
żeli uszkodzony jest grzejnik
(wymiennik ciepła) należy
również dołączyć do przesytki
reduktor ciśnienia.
- wskutek nieprzestrzegania
instrukcji montażu i obsługi
Truma,
Świadectwo Dopuszczenia:
Trumatic S został przebadany
przez Instytut Górnictwa
Naftowego i Gazownictwa
(IGNiG) w Krakowie i odpo-
wiada obowiązującym w Pol-
sce przepisom i wymogom
(urządzenie spełnia wymogi
dyrektyw dot. urządzeń zasila-
nych gazem nr 90/396/EWG
jak i pozostałych dyrektyw do-
tyczących tego produktu obo-
wiązujących w Unii Europej-
skiej) - numer identyfikacyjny
produktu:
S 3002 (P): CE-0085AP0325
S 5002: CE-0085AP0326
8. Do instalacji gazowych sto-
sować można wyłącznie urzą-
dzenia regulacji ciśnienia
zgodne z EN 12864 (w pojaz-
dach) lub o stałym ciśnieniu
wyjściowym 30 mbar ( lub
50 mbar w starszych urządze-
niach). Wielkość przepływu
przez urządzenie regulacji ci-
śnienia musi odpowiadać co
najmniej maksymalnemu zu-
życiu wszystkich urządzeń za-
budowanych przez producen-
ta instalacji.
- wskutek nieprawidłowego
obchodzenia się z urządze-
niem,
- wskutek nieprawidłowego,
niedokonanego przez Truma
opakowania do transportu.
W razie przesyłania do zakła-
du producenta należy skorzy-
stać z transportu towarowe-
go. W przypadku podlegają-
cym świadczeniu gwarancyj-
nemu zakład pokrywa koszty
transportu lub wysyłki oraz
odesłania urządzenia. Jeżeli
usterka nie jest objęta gwa-
rancją, producent informuje o
tym klienta i podaje mu kosz-
ty naprawy, których nie pono-
si producent; w takim wypad-
ku również koszty wysyłki ob-
ciążają klienta.
2. Zakres gwarancji
Gwarancja obowiązuje dla
braków w sensie punktu 1 po-
wstałych w ciągu 24 miesięcy
od zawarcia umowy kupna-
sprzedaży między sprzedawcą
i użytkownikiem końcowym.
Producent usunie takie uster-
ki poprzez świadczenie dodat-
kowe, to znaczy według jego
wyboru poprzez naprawę lub
wymianę. Jeśli producent wy-
kona świadczenie gwarancyj-
ne, okres gwarancyjny nie
rozpoczyna się ze względu na
naprawiane lub wymieniane
części od początku, lecz bie-
gnie dalej z pierwotnym ter-
minem. Wykluczone są wy-
kraczające poza powyższe
roszczenia, w szczególności
roszczenia odszkodowawcze
kupującego lub osób trzecich.
Nie naruszone pozostają prze-
pisy ustawy o odpowiedzial-
ności producenta za jakość
produktu.
Do pojazdów zalecamy regu-
lator do przyczep kempingo-
wych Truma lub do instalacji
gazowych z dwoma butlami
zalecamy zestaw regulacji ci-
śnienia gazu Duomatic Plus.
Regulatory Truma zostały
skonstruowane specjalnie do
trudnych warunków w przy-
czepach i pojazdach. Oprócz
zaworu bezpieczeństwa, prze-
ciwko wystąpieniu nadciśnie-
nia są one wyposażone w
manometr, za pomocą które-
go można kontrolować szczel-
ność instalacji gazowej. W
temperaturach około i poniżej
0°C przyrządy regulacji ciśnie-
nia powinny być użytkowane z
instalacją przeciwoblodzenio-
wą (Eis-Ex).
Dopuszczenie typu EWG:
e1 022603
Zmiany techniczne
zastrzeżone!
Należy stosować wyłącznie
węże przyłączeniowe do regu-
latora spełniające wymogi
przepisów kraju docelowego.
Należy je regularnie kontrolo-
wać po kątem łamliwości. Do
pracy w zimie należy stoso-
wać wyłącznie specjalne wę-
że odporne na warunki zimo-
we.
Koszty korzystania z fabrycz-
nego serwisu Trumy w celu
usunięcia braków objętych
gwarancją, w szczególności
koszty transportu, dojazdu, ro-
bocizny i materiałów ponosi
producent, jeżeli pracę wyko-
na serwis na terenie Niemiec.
Praca serwisu za granicą nie
jest objęta gwarancją.
5
16407670.014.png 16407670.015.png 16407670.016.png 16407670.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin