Smoky Eyes.pdf
(
1001 KB
)
Pobierz
xcab26_red_makijaz_smoky.indd
makijaż
Smoky Eyes, czyli „przydymione oko”, to bardzo efektowny
makijaż, wymagający jednak umiejętności i odpowiedniej
techniki. Po raz pierwszy na łamach czasopisma podaję
prawidłową kolejność wykonywania tego makijażu.
Eyes
Smoky
trudną dla osób początkujących.
Wymaga umiejętności posługiwania
się kosmetykami matowymi, sypkimi
i w kamieniu, a także stosowania od-
powiednich instrumentów. W niektó-
rych paryskich szkołach przyszli wiza-
żyści uczą się tej sztuki przez dwa lata.
Ćwiczy się umiejętność rozcierania jed-
nego koloru, aby płynnie przechodził
od ciemnego do jasnego odcienia. Taki
wynik można osiągnąć wyłącznie z po-
mocą pędzelka, nigdy aplikatora.
mm, pędzelek punktowy 4,5 mm z wło-
sia syberyjskiej wiewiórki, szczoteczka
do brwi i rzęs
jącym w tym rodzaju makijażu czar-
nym pigmentem.
Przygotowanie
do makijażu
1.
mleczko, peeling, tonik, krem pod
oczy, krem na twarz, szyję i dekolt
(wyjątkowo, w razie potrzeby sto-
sujemy krople do oczu)
2.
korektor na powieki i na zasinienia
pod oczami
3.
make-up
4.
puder
5.
brwi
6.
oczy
7.
usta
8.
róż
Zestaw do wykonania
Smoky Eyes
Kolejność
wykonywania
makijażu
3101 – czarny kayal, czyli kredka do
malowania wewnętrznej krawędzi po-
wiek, 1301 – cake eyeliner, 1084 – czar-
ny aplikator, 143 – czarny cień, 1001
– płynny eyeliner, 531 – czarna ma-
skara, zalotka, pędzelek do eyelinera,
pędzel z włosia kolinsky szerokości 8
1.
Zaznaczamy kontur oka czar-
nym kayalem nr 3101, na gór-
nej i dolnej krawędzi wewnętrz-
nej powieki.
2.
Cake, czyli kremowy eyeliner o kon-
systencji stałej nr 1301, rozprowa-
Makijaż oka rozpoczynamy zwykle
od najjaśniejszych kolorów, jednak ko-
lejność w technice Smoky Eyes jest od-
wrotna. Spowodowane jest to dominu-
58
cabines
| B |
luty - marzec 2008
Smoky
S
moky Eyes jest techniką bardzo
jakby muśnięty piórkiem. Małą ilość
np. szarego cienia i transparentne-
go pudru sypkiego nakładamy jako
ostatni element makijażu, osiągając
przydymione oko.
7.
Teraz możemy rozjaśnić przestrzeń
pod brwią i zaznaczyć subtelnie
kształt nosa (tzw. modelaż).
8.
Stosujemy płynny czar-
ny eyeliner, malując
kreskę na powiece
górnej. Wzmac-
niamy tym sa-
mym trójwy-
miarowość
makijażu.
9.
Tuszujemy mocno rzęsy lub przykle-
jamy sztuczne.
Smoky Eyes na różnych
kształtach oczu
dzamy między
rzęsami za po-
mocą pędzelka
do eyelinera lub
nowego pędzla
do ust.
3.
Pozostałą część
nakładamy na
powiekę ruchomą
pędzelkiem o szero-
kości 8 mm z włosia
Kolinsky.
4.
Czarnym matowym aplikato-
rem (kosmetyk, który już za-
wiera aplikator) pogłębiamy
kontury oka u nasady rzęs.
5.
Na tak przygotowaną po-
wiekę aplikujemy pędzelkiem
punktowym z włosia wiewiór-
ki syberyjskiej czarny, matowy
cień. Jeśli takiego aplikatora
brak, cień matowy aplikujemy
bezpośrednio na rozcieniowany cake
lub kredkę, tuż przy krawędzi rzęs.
Cała sztuka polega teraz na roztarciu
go w sposób widoczny, ale zarazem
delikatny, żeby przechodzenie kolo-
ru było płynne. Aby stworzyć jeszcze
bardziej miękkie przejścia, możemy
przypudrować pudrem sypkim gra-
nicę ostatniego koloru.
Smoky Eyes pasuje do wszystkich
kształtów oczu, jeśli dobierze się od-
powiednio sposób cieniowania. Nale-
ży tu uwzględnić elementarne zasa-
dy makijażu korekcyjnego. Najkorzyst-
niej jednak makijaż ten prezentuje się
na oczach wypukłych, okrągłych i du-
żych, o tęczówkach jasnych (niebie-
skich, zielonych i bursztynowych, czy-
li „piwnych”).
Oczy głęboko osadzone nale-
ży „skompletować”, używając dwóch
technik, co przedstawimy na rysun-
kach.
10.
Kayalem popra-
wiamy kontur oka.
Należy pamiętać, że
osoby noszące szkła kon-
taktowe powinny zrezy-
gnować z malowania we-
wnętrznej krawędzi powieki.
Soczewki wyjmujemy przed
wykonaniem makijażu.
W klasycznym Smoky Eyes
używa się tylko czarnego mato-
wego koloru. W innych wersjach
tego makijażu możemy dodać ko-
lor szary, brązowy, cielisty, fioletowy,
bordowy, butelkowo zielony, granato-
wy, aż bo chabrowy. Można też użyć na
powiekach opalizującego światła lub
diamentowego pyłku.
Zastosowanie czarno-srebrnego
brokatowego eyelinera 1014 na po-
wiece ruchomej zapewnia spektakular-
ny efekt, doskonały na wielkie wyjście.
A jeżeli użyjemy „mokrych” czarnych
cieni, całość będzie się prezentować
wyjątkowo dziko i fascynująco.
6.
Miejsce między powieką rucho-
mą i nieruchomą, gdzie normalnie
podkreślamy oko ciemniej, teraz jest
najjaśniejsze, tzw. cień banana jest
»
cabines
| B |
luty - marzec 2008
59
makijaż
Oczy głęboko osadzone
Po zaaplikowaniu czarnego lub brązo-
wego matowego cienia na roztartym
wcześniej kremowym eyelinerze kła-
dziemy szary cień. Najciemniejszy kolor
jest umiejscowiony w zewnętrznym ką-
ciku oka i staje się coraz delikatniejszy.
Rozprowadzamy go w kierunku koń-
cówki brwi. Powieka ruchoma i prze-
strzeń pod brwią akcentujemy jasnym,
cielistym, opalizującym kolorem. Rzę-
sy podkręcamy zalotką, by je mocno
wyeksponować, i intensywnie tuszu-
jemy. Oczy małe w ten sposób otwie-
ramy i powiększamy. Wyjątkowo sto-
sujemy tu technikę "kota", czyli tzw.
„kocie oko”.
Pomocny trik
Zręczne nanoszenie czarnego, suche-
go pigmentu w postaci pudru sypkie-
go za pomocą pędzelka jest wyjątko-
wo trudne.
Aby usunąć ciemne „podkowy” pod
oczami, które powstały na skutek osy-
pywania się ciemnych cieni, wystar-
czy zastosować puder. Wprowadziłam
tę metodę przed pierwszymi Polskimi
Eliminacjami do Międzynarodowych
Mistrzostw Makijażu w Düsseldorfie
i szybko została przyswojona przez
wizażystów.
Najlepiej użyć białego, sypkiego,
matowego pudru. Pędzelkiem nano-
simy „bryłkę” pudru w kilka punktach:
2 cm poniżej kącika zewnętrznego
i wewnętrznego oraz w dwóch punk-
tach mniej więcej pośrodku w tej sa-
mej odległości od linii rzęs. Po skończe-
niu pracy wystarczy zmieść puder z za-
nieczyszczeniami pędzlem-wachlarzem
w kierunku ucha.
Wspominałam Państwu na łamach
Cabines, że świadectwem poziomu pro-
fesjonalizmu wizażysty jest umiejęt-
ność użycia eyelinera, a także wykona-
nia klasycznego makijażu Smoky Eyes,
który obowiązuje każdego wizażystę na
egzaminie końcowym w naszej Szkole
Wizażystów.
Oczy wypukłe
Zamiast cienia czarnego możemy za-
stosować inny ciemny, np. chabrowy
lub fioletowy. Należy zwrócić szcze-
gólną uwagę, aby kolory rozpływały się
subtelnie w kierunku granicy między
powieką ruchomą i nieruchomą.
60
cabines
| B |
luty - marzec 2008
W niektórych
paryskich szkołach
przyszli wizażyści
uczą się thniki
wykonywania
makijażu Smoky
Eyprzezdwalata.
Co szkoła, to metoda
zostały jednak ustalone po to, by uła-
twić pracę i umożliwić ocenę pracy wi-
zażysty np. podczas konkursów.
Jaka reguła dotyczy makijażu Smoky
Eyes? Reguła dotycząca kolejności apli-
kowania kosmetyków: najpierw nakła-
damy make-up, następnie utrwalamy
pudrem i dopiero potem, podobnie jak
w innych makijażach, aplikujemy cie-
nie na przypudrowane powieki. Co do
pozostałych spraw, np. doboru instru-
mentów i metody pracy, zasady rów-
nież są dokładnie określone.
Ile szkół, tyle technik, ale Reguły Mię-
dzynarodowej Wizażystyki są jasno
określone i dotyczą wszystkich.
Jest wiele poglądów na temat kolej-
ności wykonywania makijażu, doboru
i rodzaju narzędzi pracy, samych spo-
sobów nakładania cieni i make-upu itd.
Międzynarodowe Reguły Wizażystyki
Jak dobrać kolor ust?
Kolor ust pasujący do makijażu Smo-
ky Eyes jest najczęściej jasny: blado-
różowy, beżowy, koralowy, łososiowy
lub pomarańczowy. Ale dobrze będzie
»
»
cabines
| B |
luty - marzec 2008
61
makijaż
Smoky Ey to nic
innego jak
wskrzzony
makijaż Kleopatry
i najstarsza
thnika
upiększania oczu.
sesjach fotograficznych czy pokazach
makijażu. Jest wreszcie ulubionym ma-
kijażem angielskich wizażystek.
Smoky Eyes wiosną i latem 2008 ro-
ku zamieni się w ekscytujący makijaż
dzienny, bardzo popularny wśród mo-
delek. Napiszę o tym więcej w kolej-
nym artykule, poświęconym trendom.
Jeżeli podobają się Państwu nasze
artykuły, polećcie je innym, a jeśli ma-
cie jakieś uwagi, zadzwońcie do nas!
095 722 99 92
Luiza Lenartowicz
wyglądał również kolor znacznie ciem-
niejszy, od czerwonego, poprzez śliw-
kowy, aż po czerń.
Wizażystka, make-up designer,
beauty stylistka, międzynarodowy
konsultant kolorów, kreator
wizerunku, członek jury Międzynarodowych
Mistrzostw Makijażu Profesjonalnego
w Polsce 1993-99 , w Niemczech 1994-1995,
na Węgrzech 1996, organizator I Mistrzostw
dla Wizażystów Haute Couture Visage
2000-2002, założycielka i prezes do 2005
roku PSW, autorka podręczników, pomocy
naukowych i artykułów dla wizażystów do
czasopism branżowych. Od 1990 właścicielka
Berlińskiej Szkoły Wizażystów w Niemczech,
a obecnie w kraju, od 1995 roku generalny
przedstawiciel w Polsce firmy Mercatura
Cosmetics - producenta marki STAGECOLOR.
Zakończenie
Smoky Eyes to nic innego jak wskrze-
szony makijaż Kleopatry i najstarsza
technika upiększania oczu. Należy do
klasyki makijażu i co jakiś czas jest lan-
sowany w odnowionych wersjach, raz
jako odmiana zupełnie matowa, a raz
w kolorach cielistych, opalizujących
i połyskujących. Jest typowym maki-
jażem wieczorowym - intensywnym
i bardzo efektownym. Chętnie wyko-
rzystywany jest w artystycznych przed-
sięwzięciach, na przykład w reklamach.
Jest także makijażem scenicznym, do-
brze prezentuje się na pokazach mody,
62
cabines
| B |
luty - marzec 2008
Plik z chomika:
lusia27
Inne pliki z tego folderu:
KURS MAKIJAŻU(1).pdf
(1897 KB)
Etapy wykonania makijażu.doc
(23 KB)
analiza kolorystyczna 3.png
(544 KB)
analiza kolorystyczna 2.png
(449 KB)
Lekcja malowania oczu krok po kroku 004.tif
(25472 KB)
Inne foldery tego chomika:
FRYZURY
MASAŻ
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin