E-spolecznosc - darmowy fragment.pdf

(1300 KB) Pobierz
69098966 UNPDF
69098966.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 14.02.2007
Tytuł: E-społeczności (fragment utworu)
Autor: Wojciech Gustowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
69098966.002.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP .......................................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE? ..........................................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI . ..............................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA
E-SPOŁECZNOŚCI . ..................................................................................................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube . ..............................................27
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania ...........................................36
5 Serwis biblioNETka ......................................................................................38
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI ...................................41
1 Narzędzia komunikacyjne ..............................................................................41
1 Chat ............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna .......................................................................................42
3 Forum dyskusyjne ....................................................................................43
4 Elementy Web 2.0 .....................................................................................47
5 Weblog ......................................................................................................48
6 Newsletter .................................................................................................51
7 RSS .............................................................................................................51
8 Intranet .....................................................................................................52
9 Wirtualny świat .........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające ......................................................56
1 Konkurs .....................................................................................................56
2 Kalendarium .............................................................................................56
3 Elementy multimedialne ...........................................................................57
4 Gry sieciowe ..............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW ...........................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie .....................................................................58
7 Personalizacja ...........................................................................................59
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA NAJPOPULARNIEJSZYCH
SERWISÓW . ..........................................................................................................69
1 Serwisy zagraniczne . ......................................................................................69
1 Linkedin ....................................................................................................69
2 YouTube ....................................................................................................70
3 Del.icio.us ..................................................................................................72
4 Digg ...........................................................................................................73
5 Flickr .........................................................................................................74
6 MySpace ....................................................................................................75
7 There .........................................................................................................76
8 Second Life ................................................................................................77
2 Serwisy polskie ..............................................................................................78
1 Linkologia ..................................................................................................78
2 Wykop .......................................................................................................78
3 Gwar ..........................................................................................................79
4 Podaj .........................................................................................................80
5 Grono ........................................................................................................80
6 Ogniwo.net ................................................................................................81
7 iThink ........................................................................................................82
8 GoldenLine ...............................................................................................83
9 Fotka .........................................................................................................84
10 BiblioNETka ............................................................................................84
11 Blogfrog ...................................................................................................85
12 Filmweb ...................................................................................................86
13 Wikipedia ................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo . .........................................................................87
ZAKOŃCZENIE ........................................................................................................89
BIBLIOGRAFIA .......................................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI ...................................................................................................94
E-SPOŁECZNOŚĆ - darmowy fragment - kliknij po więcej
Wojciech Gustowski
● str. 5
Wstęp
Od momentu pojawienia się Internetu, medium to nieustannie
wkracza coraz głębiej w sferę życia codziennego większości z nas.
Stopniowo dla wielu ludzi Internet stał się podstawowym źródłem
informacji i narzędziem komunikacji z innymi. Tendencję tę od razu
wychwycili wytrawni marketerzy. Zaczęli tworzyć i wykorzystywać
narzędzia e-marketingowe, które w wielu wypadkach były
czynnikiem decydującym o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Obecnie w dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, czy public
relations nie można nie uwzględnić dynamicznie rozwijającego się
kanału komunikacyjnego, jakim jest Internet.
Niestety fachowych, polskich publikacji na temat marketingu
internetowego i e-PR jest bardzo mało. Na dodatek są to pozycje,
które temat podejmują w ujęciu całościowym, tym samym
poszczególne narzędzia e-marketingowe są opisywane pobieżnie
i głównie od strony teoretycznej. Niniejsza publikacja jest
odpowiedzią na taki stan rzeczy. Opisuje dwa nowoczesne narzędzia
marketingowe – budowanie i wykorzystywanie społeczności
internetowych – w ujęciu monograficznym, co jest przedsięwzięciem
bez precedensu.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi
zawiera charakterystykę społeczności internetowych, trzeci pokazuje
możliwości ich wykorzystania do celów marketingowo – PR-
owskich. Rozdział czwarty zawiera opis głównych narzędzi, którymi
można się posłużyć budując e-społeczność. Piąty rozdział przynosi
rozważania na temat bardzo modnego w ostatnim czasie standardu
Copyright by Złote Myśli & Wojciech Gustowski
69098966.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin