E-spolecznosc - darmowy fragment.pdf
(
1300 KB
)
Pobierz
69098966 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
″E-społeczność″
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Kashub'a [~]o
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 14.02.2007
Tytuł: E-społeczności (fragment utworu)
Autor: Wojciech Gustowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.......................................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE?
..........................................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI
.
..............................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA
E-SPOŁECZNOŚCI
.
..................................................................................................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube
.
..............................................27
2 Przykład wykorzystania serwisu YouTube przez sztab wyborczy
................31
3 Wykorzystanie serwisu GoldenLine przez bank internetowy mBank
..........35
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania
...........................................36
5 Serwis biblioNETka
......................................................................................38
6 Wykupienie reklamy na stronie społeczności internetowej
.........................39
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI
...................................41
1 Narzędzia komunikacyjne
..............................................................................41
1 Chat
............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna
.......................................................................................42
3 Forum dyskusyjne
....................................................................................43
4 Elementy Web 2.0
.....................................................................................47
5 Weblog
......................................................................................................48
6 Newsletter
.................................................................................................51
7 RSS
.............................................................................................................51
8 Intranet
.....................................................................................................52
9 Wirtualny świat
.........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające
......................................................56
1 Konkurs
.....................................................................................................56
2 Kalendarium
.............................................................................................56
3 Elementy multimedialne
...........................................................................57
4 Gry sieciowe
..............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW
...........................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie
.....................................................................58
7 Personalizacja
...........................................................................................59
V WEB 2.0. – PRAWDZIWA REWOLUCJA CZY MYDLANA BAŃKA?
.
.....................60
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA NAJPOPULARNIEJSZYCH
SERWISÓW
.
..........................................................................................................69
1 Serwisy zagraniczne
.
......................................................................................69
1 Linkedin
....................................................................................................69
2 YouTube
....................................................................................................70
3 Del.icio.us
..................................................................................................72
4 Digg
...........................................................................................................73
5 Flickr
.........................................................................................................74
6 MySpace
....................................................................................................75
7 There
.........................................................................................................76
8 Second Life
................................................................................................77
2 Serwisy polskie
..............................................................................................78
1 Linkologia
..................................................................................................78
2 Wykop
.......................................................................................................78
3 Gwar
..........................................................................................................79
4 Podaj
.........................................................................................................80
5 Grono
........................................................................................................80
6 Ogniwo.net
................................................................................................81
7 iThink
........................................................................................................82
8 GoldenLine
...............................................................................................83
9 Fotka
.........................................................................................................84
10 BiblioNETka
............................................................................................84
11 Blogfrog
...................................................................................................85
12 Filmweb
...................................................................................................86
13 Wikipedia
................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo
.
.........................................................................87
ZAKOŃCZENIE
........................................................................................................89
BIBLIOGRAFIA
.......................................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI
...................................................................................................94
E-SPOŁECZNOŚĆ
-
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Wojciech Gustowski
● str.
5
Wstęp
Od momentu pojawienia się Internetu, medium to nieustannie
wkracza coraz głębiej w sferę życia codziennego większości z nas.
Stopniowo dla wielu ludzi Internet stał się podstawowym źródłem
informacji i narzędziem komunikacji z innymi. Tendencję tę od razu
wychwycili wytrawni marketerzy. Zaczęli tworzyć i wykorzystywać
narzędzia e-marketingowe, które w wielu wypadkach były
czynnikiem decydującym o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Obecnie w dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, czy public
relations nie można nie uwzględnić dynamicznie rozwijającego się
kanału komunikacyjnego, jakim jest Internet.
Niestety fachowych, polskich publikacji na temat marketingu
internetowego i e-PR jest bardzo mało. Na dodatek są to pozycje,
które temat podejmują w ujęciu całościowym, tym samym
poszczególne narzędzia e-marketingowe są opisywane pobieżnie
i głównie od strony teoretycznej. Niniejsza publikacja jest
odpowiedzią na taki stan rzeczy. Opisuje dwa nowoczesne narzędzia
marketingowe – budowanie i wykorzystywanie społeczności
internetowych – w ujęciu monograficznym, co jest przedsięwzięciem
bez precedensu.
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy i drugi
zawiera charakterystykę społeczności internetowych, trzeci pokazuje
możliwości ich wykorzystania do celów marketingowo – PR-
owskich. Rozdział czwarty zawiera opis głównych narzędzi, którymi
można się posłużyć budując e-społeczność. Piąty rozdział przynosi
rozważania na temat bardzo modnego w ostatnim czasie standardu
Copyright by
Złote Myśli
& Wojciech Gustowski
Plik z chomika:
mt4
Inne pliki z tego folderu:
Spowiedz krupiera - darmowy fragment.pdf
(401 KB)
Skuteczne wyszukiwanie ofert pracy.pdf
(202 KB)
Potrafie korzystac z Internetu - Rekinada.pdf
(271 KB)
Potrafie korzystac z Internetu - Infobrokering.pdf
(185 KB)
Policyjne Ju-Jitsu - darmowy fragment.pdf
(1463 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dokumenty
filmy
Galeria
gry PC
hacking
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin