Kontrola BAG - Informacje na temat transportu na terenie Niemiec.pdf
(
1355 KB
)
Pobierz
Kontrole drogowe
Kontrole drogowe
Stan 11 kwiecień 2007 r.
Kontrole drogowe Federalnego Urzędu ds. Transportu
Towarowego (BAG)
Federalny Urząd ds. Transportu Towarowego (BAG) jako
samodzielny centralny urząd federalny w resorcie Federalnego
Ministerstwa Komunikacji, Budownictwa i Rozwoju Miasta wykonuje
szereg zadań związanych z samochodowym transportem
towarowym. Na zewnątrz Urząd BAG w Kolonii reprezentują
kontrolerzy służby drogowej.
BAG kontroluje rocznie ponad 600 tys. pojazdów ciężarowych i
autobusów przyczyniając się w dużym stopniu do zwiększenia
bezpieczeństwa na niemieckich drogach.
Szczególnie w zakresie przepisów dotyczących załóg pojazdów
samochodowych kontrolerzy często stwierdzają naruszanie czasu
pracy i czasów odpoczynku. Niniejszy przegląd obowiązujących
przepisów ma przyczynić się do zmniejszenia liczby
wykroczeń.
Kontrolerzy BAG są upoważnieni do zatrzymywania niemieckich i
zagranicznych pojazdów samochodowych transportu towarowego
oraz autobusów (z wyjątkiem Bawarii) w celu dokonania kontroli.
Odbywa się to także w w ramach kontroli mobilnej przez wezwanie
do zjechania na najbliższy parking lub w w ramach kontroli
stacjonarnych w miejscach przeznaczonych do wypoczynku i na
parkingach przy autostradach. Kontrolą objęte są również drogi
federalne i krajowe.
Często kontrole przeprowadzane są we współpracy z innymi
organami, np. z policją, urzędem celnym lub organem nadzoru nad
prowadzeniem działalności gospodarczej. Szczególną rolę odgrywa
tu współpraca
transgraniczna. Z tego względu BAG kooperuje z innymi organami
również na szczeblu międzynarodowym, w szczególności z
właściwymi służbami kontrolnymi krajów sąsiedzkich.
Więcej informacji odnośnie działalności Urzędu ds. Transportu
Towarowego – nie tylko w sprawach kontroli drogowej – uzyskać
można również w Internecie na stronie
www.bag.bund.de
. Do
Państwa dyspozycji są także pracownicy 11 oddziałów urzędu.
Adresy oddziałów znajdują się na końcu tej broszury.
Kontrola pojazdów obejmuje przede wszystkim:
- dokumenty wymagane zgodnie z prawem o ruchu drogowym
pojazdów transportowych (licencje/certyfikaty, przewożone
dokumenty, polisę ubezpieczenia od obowiązku odpowiedzialności
cywilnej od szkód towarowych),
- przyrząd kontrolny, wykresy, karty kierowcy lub wydruki cyfrowego
przyrządu kontrolnego oraz inna wymagana przepisami
dokumentacja czasu pracy,
- określone przepisy dotyczące pobytu, zezwolenia na pracę
i ubezpieczenia społecznego,
- wymiary, naciski na osie i masy całkowite oraz
zabezpieczenie ładunku i stan techniczny pojazdów,
przyczep oraz kombinacji pojazdów,
- przestrzeganie przepisów dotyczących przewozu materiałów
niebezpiecznych,
- przestrzeganie określonych przepisów Ustawy o podatkach od
pojazdów samochodowych i Ustawy o podatku obrotowym
- przestrzeganiepostanowień Międzynarodowej Konwencji o
bezpiecznychkontenerach,
- przestrzeganieokreślonych przepisów prawa dotyczącego artykułów
żywnościowych i win,
- przestrzeganieokreślonych przepisów prawa dotyczącego odpadów,
- dopuszczalne poziomy hałasu i emisji zanieczyszczeń
w spalinach pojazdów samochodowych transportu towarowego.
W przypadku stwierdzenia podczas kontroli naruszeń
prawa o ruchu drogowym, przepisów o przewozie zwierząt lub kodeksu
prawa socjalnego, Urząd powiadamia o tym właściwe organy.
W przypadku naruszenia przepisów kontrolerzy BAG podejmują środki
stosowne do rodzaju i stopnia naruszenia: sporządzają protokół, żądają
złożenia zabezpieczenia w przypadku kierowców zagranicznych lub
udzielają upomnień. W razie poważnego naruszenia określonych
przepisów bezpieczeństwa kontrolerzy mogą zabronić dalszej jazdy.
Uiszczanie opłat za korzystanie z autostrad zgodnie z odpowiednią
ustawą narodową nadzoruje właściwa służba kontrolna BAG.
Przepisy dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych
Podczas transportu drogowego towarów niebezpiecznych prowadzący
pojazd zobowiązany jest mieć przy sobie specjalne
dokumenty. W zależności od rodzaju przewozu lub pojazdu
mogą to być następujące dokumenty:
•
dokument przewozowy,
•
pisemne instrukcje (ulotki informujące o stosownych krokach w
razie wypadku),
•
świadectwo specjalnej kwalifikacji kierowcy,
•
zezwolenie na przewóz ustaloną trasą w przypadku przewozu
towarów szczególnie niebezpiecznych,
•
zaświadczenia o dopuszczeniu do ruchu, np. dla pojazdów
przewożących cysterny stałei odejmowalne, pojazdów-baterii oraz
pojazdów EX II i EX III.
W zależności od rodzaju pojazdu i ładunku oraz ilości ładunku,
jednostki transportowe muszą być wyposażone w tablice ostrzegawcze,
duże nalepki ostrzegawcze informujące o rodzaju zagrożenia
(Placards), gaśnice, sprzęt ochronny, stojące znaki ostrzegawcze.
Ponadto pojazdy te muszą spełniać odpowiednie wymagania
konstrukcyjne.
Maksymalne dopuszczalne
wymiary,
naciski na osie i
masy całkowite
Szerokość
2,55 m
szerokość pojazdów-chłodni o
określonych grubościach ścian
nadwozia rodzaju furgon 2,60 m
Wysokość
Nacisk na oś pojedynczą
- nienapędzaną 10,0 t
- napędzaną 11,5 t
Nacisk na oś podwójną
zależności od
odległości między osiami
- pojazd silnikowy 11,5 - 19,0 t
- przyczepa 11,0 - 20,0 t
Nacisk na oś potrójną
zależności od
odległości między osiami 21,0 - 24,0 t
Masa całkowita
*)
- pojazdy mechaniczne i przyczepy z
maksymalnie dwiema osiami 18,0 t
Długość
- pojazd pojedynczy
12,00 m
(z wyjątkiem naczep)
- pojazd -przegubowy 15,50 m
w przypadku pojazdów, których
naczepy nie przekraczają
określonych dopuszczalnych
długości częściowych. 16 50 m
- pojazdy z więcej niż dwiema osiami
•
pojazdy mechaniczne
(w zależności od typu) 25,0 - 26,0 t
•
przyczepa 24,0 t
- pociąg drogowy 18,00 m
w przypadku pociągów drogowych
składających się ciężarowego
pociągu drogowego i jednej
przyczepy, o ile nie przekraczają
dopuszczalnych długości
częściowych
18,75 m
- pojazdy mechaniczne z więcej niż
trzema osiami 32,0 t
- zespoły pojazdów z mniej niż
czterema osiami 28,0 t
- zespoły pojazdów z
czterema osiami
- pociąg (2-osiowy pojazd + 2-osiowa
przyczepa) 36,0 t
- pojazd przegubowy 36,0 - 38,0 t
- zespoły pojazdów
-(pociągi drogowe i pojazdy
przegubowe) z więcej niż
czterema osiami 40,0 t
*) Należy przestrzegać przepisów
dotyczących nacisku na oś pojedynczą i
pojazdów pojedynczych.
Tabela nie uwzględnia uregulowań specjalnych
4,00 m
Plik z chomika:
piterem
Inne pliki z tego folderu:
wykaz_swiat_2012.pdf
(167 KB)
PODSTAWOWY WYKAZ ZAKAZU RUCHU POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH W UE.doc
(22 KB)
Słowenia Mapa Bramek Opłat Na Autostradach 2009.pdf
(774 KB)
Słowenia Opłaty Drogowe.pdf
(528 KB)
strzeżone parkingi TIR we Francji.pdf
(219 KB)
Inne foldery tego chomika:
- AutoMapa 6.11 (1209) FINAŁ EUROPA + POLSKA ( BEZINSTALACYJNA NA SD ) 26-09-2012 ◉◉◉◉◉◉◉◉◉◉◉◉◉
- ♛ Nowości 3D 2012 ♛
- iGO 9.18.28.624772 v6 EUROPA 2016.Q3 (ANDROID)
- aaa- i.P.T, V 2.0, Q2 2013
- aaa- i 8 Q2 2013
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin