Lotto.pdf

(251 KB) Pobierz
15810257 UNPDF
Witam serdecznie,
Poniżej przedstawiam pełny opis, który pomoże uzyskać Ci wysokie wygrane w gry
liczbowe. Opisałem pokrótce co to są systemy, jak nimi grać oraz zasady gier. Same systemy
znajdziesz w innym pliku – „systemy.doc. Jeśli jesteś początkujący, zapraszam do dalszej
lektury.
Podstawowe pojęcia:
Zakład - skreślone S liczb z 80, gdzie S zawiera się od 1 do 10.
Kupon - kupon to zbiór X zakładów, w zależności od blankietu. Praktycznie dla multilotka są
to 3 zakłady na jednym kuponie.
System - schemat za pomocą którego możemy wysłać Z zakładów po S skreśleń na zakład,
gdzie liczby skreślane zostały wybrane jako kombinacje uzyskane ze zbioru L liczb. Jeżeli
dany system realizuje wszystkie możliwe kombinacje S-elementowe zbioru L-elementowego
to wówczas mamy doczynienia z systemem pełnym. Jednak taki system jest bezużyteczny
ponieważ generuje zbyt dużą ilość zakładów co czyni go nieopłacalnym (wyjątkiem są tu
systemy pełne na małą liczbę skreśleń). Dlatego w praktyce stosuje się systemy skrócone,
które ograniczają liczbę zakładów obniżając koszty użycia takiego systemu. System skrócony
powinien generować odpowiednią ilość zakładów w taki sposób aby każda liczba z każdą
inną wystąpiła w zakładach X razy.
Strategia - strategia typowania - algorytmiczny sposób realizacji problemu polegającego na
wyborze liczb, które następnie skreśla się w zakładach bądź podstawia do systemu.
Opis zasad:
Gra liczbowa "Multi Lotek"
Ogólne zasady gry:
1. Typujemy od 1 do 10 spośród 80 liczb. Losowanych będzie 20 liczb.
2. Możemy zawrzeć zakłady na najbliższe losowanie lub na 2 do 12 kolejnych
losowań.
3. Metodą "blankietową" możemy skreslić od 1 do 3 zakładów na jednym blankiecie,
metodą "chybił-trafił" możemy zagrać od 1 do 10 zakładów na jednym kuponie.
4. Wybieramy stawkę, za którą chcemy grać: od 1 zł do 10 zł.
5. Opłata nie zależy od ilości typowanych liczb. Zależy natomiast od stawki jaką
wybraliśmy oraz od ilości losowań. Możemy ją obliczyć w następujący sposób:
OPŁATA w zł = STAWKA x ILOŚĆ LOSOWAŃ
Do wszystkich opłat obowiązuje 20% dopłaty na rozwój kultury fizycznej w kraju +
5% dopłaty na wspieranie kultury narodowej.
6. Wysokość wygranej w stosunku do wniesionej stawki przedstawia poniższa tabela
(x-razy stawka):
ILOŚĆ TYPOWANYCH LICZB
ILOŚĆ TRAFIEŃ. 10
9
8
7
6 5 4 3 2 1
10
100 000x
9
5 000x 24 000x
8
260x 1 000x 10 000x
7
70x
150x 300x 2 500x
6
6x
20x
30x 100x 600x
5
2x
4x
10x 10x 60x 330x
4
1x
1x
2x
2x 4x 10x 40x
3
1x 1x 2x 4x 26x
2
1x 1x 8x
1
2x
7. Losowania odbywają się w codziennie. Bezpośrednia transmisja na antenie TV
POLSAT, godz. 21.30.
8. Wygrane można odebrać w terminie do 60 dni od daty losowania. Wygrane do 2000
Zakłady zawierane są w punkcie zawierania zakładów gier liczbowych, tzw. kolekturach
Totalizatora Sportowego na terenie kraju.
Zawarcie zakładu może nastąpić:
1. za pomocą blankietu – grający sam wybiera liczby, które chce obstawić.
Typowania liczb na blankiecie należy dokonać czytelnie poprzez skreślenie
wybranych liczb pionową kreską. Wskazane jest skreślanie za pomocą ołówka lub
czarnego długopisu. Nie należy używać koloru czerwonego, ponieważ nie jest on
odczytywany przez lottomat. Na podstawie blankietu lottomat drukuje kupon
2. metodą "chybił – trafił" – liczby wybierane są przez lottomat.
Przy odbiorze kuponu należy sprawdzić czy jest on zgodny z wydaną przez grającego
dyspozycją ustną.
Prawdopodobieństwo trafienia wygranej w multilotka:
ilość typowanych
liczb
ilość
trafionych liczb
Szansa
wygranej
10
1:8 911 711
9
1:163 381
10
8
1:7 384
7
1:621
6
1:87
5
1:19
15810257.044.png 15810257.045.png 15810257.046.png 15810257.047.png 15810257.001.png 15810257.002.png 15810257.003.png
4
1:7
9
1:1 380 688
8
1:30 682
9
7
1:1 690
6
1:175
5
1:31
4
1:9
8
1:230 115
7
1:6 232
8
6
1:423
5
1:55
4
1:12
7
1:40 979
6
1:1 366
7
5
1:116
4
1:19
3
1:6
6
1:7 753
6
5
1:323
4
1:35
3
1:8
5
1:1 551
5
4
1:83
3
1:12
4
1:326
4
3
1:23
2
1:5
3
1:72
3
2
1:7
2
2
1:17
1
1
1:4
Gra liczbowa "Duży Lotek"
Najstarsza z gier liczbowych prowadzonych przez Totalizator Sportowy. Jej początek sięga
połowy ubiegłego stulecia.
OGÓLNE ZASADY GRY
1. W zakładach prostych typuje się 6 spośród 49 liczb.
2. W zakładach systemowych typuje się 7 do 12 spośród 49 liczb.
3. Metodą "blankietową" można skreślić od 1 do 8 zakładów na jednym blankiecie.
15810257.004.png 15810257.005.png 15810257.006.png 15810257.007.png 15810257.008.png 15810257.009.png 15810257.010.png 15810257.011.png 15810257.012.png 15810257.013.png 15810257.014.png 15810257.015.png 15810257.016.png 15810257.017.png 15810257.018.png 15810257.019.png 15810257.020.png 15810257.021.png 15810257.022.png 15810257.023.png 15810257.024.png 15810257.025.png 15810257.026.png 15810257.027.png 15810257.028.png 15810257.029.png 15810257.030.png 15810257.031.png 15810257.032.png 15810257.033.png 15810257.034.png 15810257.035.png 15810257.036.png 15810257.037.png 15810257.038.png 15810257.039.png 15810257.040.png 15810257.041.png 15810257.042.png
4. Metodą "chybił-trafił" można zagrać od 1 do 10 zakładów na jednym kuponie.
5. Opłata za jeden zakład prosty wynosi 1,25zł.
6. Występuje kumulacja puli na wygrane I stopnia.
W ramach jednego zakładu, ustalone są cztery stopnie wygranych:
- I stopień - za 6 trafnie wytypowanych liczb, tzw. "szóstka" - wygrana wyższego stopnia,
- II stopień - za 5 trafnie wytypowanych liczb, tzw. "piątka",
- III stopień - za 4 trafnie wytypowane liczby, tzw. "czwórka,
- IV stopień - za 3 trafnie wytypowane liczby, tzw. "trójka".
* KUMULACJA
W przypadku, gdy nie wystąpi wygrana I stopnia w bieżącym losowaniu, pula na wygrane
tego stopnia przechodzi na I stopień wygranych w najbliższym losowaniu, w którym wystąpi
ta wygrana.
* PRAWDOPODOBIEŃSTWO TRAFIENIA W "DUŻYM LOTKU"
Ilość trafionych
liczb
Szansa wygranej
6
1:13 983 816
5
1:54 201
4
1:1 032
3
1:57
1/Zakłady PROSTE
2/Gra SYSTEMOWA
15810257.043.png
Zakład prosty to takie, których w żaden sposób nie można z sobą powiązać. Skreślając
liczby nie mamy na celu żadnej określonej strategii. Idziemy po prostu do kolektury, każemy
miłej pani aby wygenerowała nam np. 10 zakładów 8 liczbowych. Jedyne pole manewru to
zastosowanie określonej stawki gry. Zawarliśmy zakład prosty.
Zakładem prostym jest oczywiście również zakład 1 zakładowy.
Skreślając jeden np. zakład prosty możemy zdecydować się na podniesienie stawki gry.
Oznacza to, że zapłacimy za zakład x razy więcej (x razy 1,2 zł). Cel takiego postępowania
jest oczywisty. Jeżeli w naszym zakładzie trafimy wygraną to zostanie ona pomnożona o
wybraną przez nas stawkę.
Ze stawką gry związane są ściśle metody gry polegające na tzw. podbijaniu stawki w
kolejnych losowaniach. Szczegółowo omawia to opisana w tym opracowaniu metoda gry na
parkę.
Systemy. To już gra bardziej skomplikowana. Tworząc system gry, grający godzi się na
zastosowanie pewnej strategii. Polega ona na tym, że staramy się w ramach naszej gry
obstawić określoną grupę liczb. Ta grupa liczb zostaje następnie rozpisana na poszczególnych
kuponach. Oczywiście ideałem byłoby użycie wszystkich 80 liczb i rozpisanie z nich
wszystkich dostępnych kombinacji. Niestety, nie ma to absolutnie żadnego sensu- ponieważ
nakład na grę przekroczy wygraną. W Multilotku można skreślić co najwyżej 10 liczb
spośród 80, łatwo wyliczyć, że największy system pełny będzie zawierał 1.646.492.110.120
kombinacji !!!!!! Dlatego systemy gry powstają na bazie mniejszej grupy liczb.
Generalnie rozróżniamy 2 rodzaje systemów gry:
Systemy PEŁNE
Systemy pełne opierają się na zasadzie budowy wszystkich możliwych kombinacji liczb z
pewnej grupy liczb.
Przykład:
Postanawiamy skreślić 6 liczby na blankiecie. Chcemy to zrobić z grupy liczb 16. Aby
zawrzeć z Totalizatorem umowę i być PEWNYM trafienia 6 liczb w jednym zakładzie
musimy wysłać 192 zakłady. Każde trafienie więcej jak 6-ciu liczb zwiększa nam oczywiście
ilości trafień. Każde trafienie tylko 5 liczb- nie daje nam żadnych szans oczywiście na główną
wygraną, ale gwarantuje nam wiele wygranych tzw. drobnych oraz na pewno dużą przegraną.
Oto przykład systemy pełnego dla 8 skreśleń z 10 liczb z gwarancją trafienia 8-ki. Mamy tutaj
rozpisane wszelkie możliwe kombinacje. Jest to tzw. KLUCZ SYSTEMU. Można w nim
stosować dowolne liczb z zakresu 1-80 pamiętając że wstawiamy je do systemu kolejno.
Czyli jeżeli pierwszą liczbą będzie 27 to ta liczba zostanie wstawiona w systemie wszędzie
tam gdzie występuje liczba nr. 1.
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2
3
4
5
6
7
9
1
2
3
4
5
6
8
9
1
2
3
4
5
7
8
9
Zgłoś jeśli naruszono regulamin