Ewakuacja szkoły.doc

(51 KB) Pobierz
Ewakuacja szkoły - ćwiczenia

Ewakuacja szkoły - ćwiczenia

PLAN

 

ĆWICZEŃ SZKOLENIOWO – PRAKTYCZNYCH

Z EWAKUŁACJI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MISTOWIE

ORAZ SPRAWDZENIE DZIAŁANIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO GMINY JAKUBÓW

W DNIU 24.10.2007 R..

 

I. PODSTAWA PRAWNA.

   Zarządzenie Nr 49/OC Wójta Gminy Jakubów – Szefa Obrony Cywilnej Gminy z dnia 10.10.2007 r. w sprawie przeprowadzenia ewakuacji szkoły w Mistowie, w ramach ćwiczeń szkoleniowo-praktycznych oraz sprawdzenia działania systemu zarządzania kryzysowego gminy Jakubów.

 

II. TEMAT ĆWICZEŃ.

    Ewakuacja szkoły podstawowej w miejscowości Mistów.

 

III. TERMIN I GODZINA ROZPOCZĘCIA ĆWICZEŃ.

     Ćwiczenia odbędą się 24.10.2007 r. o godz. 10.00.

 

IV. PRZEWIDYWANY CZAS ĆWICZEŃ.

        1 GODZINA

 

V. PRZEWIDYWANA GODZINA ZAKOŃCZENIA ĆWICZEŃ.

     11.00     24.10.2007 r.

VI . JEDNOSTKI BIORĄCE UDZIAŁ W ĆWICZENIACH:

  -   3 jednostek OSP: Jakubów,   Mistów,   Wiśniew;

  -    jednostka PSP z Mińska Mazowieckiego;

  -    jednostka z KP   w   Dobrem

  -    lekarz i dwie (jedna) pielęgniarki z przychodni zdrowia w Jakubowie;

  -      ZESPÓŁ REAGOWANIA KRYZYSOWEGO gminy – w nie pełnym   składzie.

  -    zespół   rozpoznania minersko-pirotechnicznego KPP z Mińska Mazowieckiego.

 

VII. OPISOWY SCHEMAT DZIAŁANIA:

1. Personel szkoły(pani Woźna) znajduje w szatni paczkę niewiadomego pochodzenia, która była bardzo dokładnie ukryta za regałem; o fakcje tym powiadamia Dyrektora Szkoły;

2 . Po stwierdzeniu że paczka, która znajduje się w szatni nie należny do żadnej osoby, która przebywa obecnie na terenie szkoły – Dyrektor Szkoły powiadamia :

- Komisariat Policji w Dobrem 025-7571177

- Wójta gminy Jakubów 025-7579190

- PSP z Mińska Mazowieckiego 758-50-61 i 758-44-73.

3. Dyrektor Szkoły przystępuje do rozpoczęcia procedury Ewakuacji Szkoły, zgodnie z Planem Ewakuacji ;

4. Komendant KP w Dobrem wysyła jednostkę i powiadamia   Zespół Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego KPP w Mińsku Mazowieckim oraz powiadamia Wójta gminy Jakubów o przystąpieniu do wykonywania procedur obowiązujących w wyżej wymienionej sytuacji;

5. Wójt gminy uruchamia   Zespół Reagowania Kryzysowego - gminy;

6. ZRK - gminy powiadamia:

- 3 jednostkami OSP:

   • OSP Mistów

   • OSP Jakubów

   • OSP Wiśniew

oraz

   • Ośrodek Zdrowia w Jakubowie

o zaistniałej sytuacji i kieruje powyższe jednostki w rejon zagrożenia tj. Szkoła podstawowa w Mistowie.

Ośrodek Zdrowia wysyła lekarza i dwie (jedną) pielęgniarkę z niezbędnym wyposażeniem.

Środkiem transportu pracowników Służby Zdrowia będzie służbowy samochód Urzędu Gminy.

7. Do momentu przybycia Policji akcją ewakuacyjną i   kryzysową na terenie szkoły kieruje Dyrektor Szkoły.

8. Po przybyciu na obiekt Policji z KP w Dobrem i Zespołu Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego KPP z Mińska Mazowieckiego akcją kieruje Komendant Komisariatu Policji w Dobrem.

9. Dyrektor Szkoły przekazuje wszystkie niezbędne wiadomości dotyczące zaistniałej sytuacji kierującemu akcją:

- gdzie znajduje się podejrzany pakunek (paczka);

- stan zawansowania ewakuacji szkoły.

10. Ewakuacja całego stanu osobowego szkoły została zakończona – w wyznaczony rejon według planu ewakuacji.

11. Kierujący akcją powiadamia na bieżąco Wójta gminy o sytuacji w rejonie zagrożenia.

12. Na teren zagrożenia przybyła jednostka PSP z Mińska Mazowieckiego – postępuje według procedur operacyjnych.

13. Do budynku szkoły wchodzi Zespół Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego KPP z Mińska Mazowieckiego.

14. Na teren zagrożenia przybywa 3 jednostki OSP i pracownicy Służby Zdrowia z Jakubowa(lekarz i dwie-jedna pielęgniarka).

15. Wszyscy postępują według procedur operacyjnych i wykonują rozkazy Kierującego Akcją.

16. ZRM-Pirotechnicznego KPP wynosi podejrzaną paczkę w bezpieczny rejon i przystępuje do neutralizacji podejrzanej paczki.

17. Pozostałe jednostki są w pełnej gotowości do działania.

18. Zespół Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego stwierdza że podejrzana paczka okazała się atrapą.

19 . Kierujący Akcją powiadamia o zaistniałej sytuacji Wójta Gminy.

20. Na teren obiektu Kierujący Akcją kieruje strażaków do sprawdzenia obiektu pod względem przeciwpożarowym. W trakcje sprawdzania obiektu stwierdzono pożar w jednym z pomieszczeń na parterze ( pomieszczenie woźnych).

21. W trakcje próby ugaszenia pożaru gaśnicami zostaje ranny jeden ze strażaków. Pożar błyskawicznie zaczął przenosić się na inne pomieszczenia. Po wyjściu grupy strażaków z budynku szkoły i przedstawieniu sytuacji Kierującemu Akcją , do gaszenia pożaru zostały skierowane wszystkie jednostki uczestniczące w akcji. Akcją gaśniczą kieruje dowódca jednostki PSP z Mińska Mazowieckiego. Ranny strażak spod budynku szkoły został przeniesiony na noszach w bezpieczny rejon gdzie zostanie udzielona mu pomoc lekarska.

22. Po udzieleniu pomocy lekarskiej okazało się, że obrażenia są powierzchowne i niegroźne, jednakże poszkodowanego trzeba przewieść do Szpitala w Mińsku Mazowieckim. Poszkodowany zostanie przewieziony samochodem służbowym UG z powodu braku karetki.

Taką informację przekazuje lekarz Kierującemu Akcją.

23. Na bieżąco Kierujący Akcją powiadamia Wójta Gminy o sytuacji z terenu szkoły.

24. W akcji gaśniczej biorą udział wszystkie przybyłe na miejsce jednostki straży pożarnej. Pożar udaje się ugasić po kilkunastu minutach.

25. Po ugaszeniu pożaru Kierujący Akcją Gaśniczą przekazuje meldunek Kierującemu Akcją Komendantowi KP w Dobrem o zakończeniu akcji gaśniczej.

26. Straż przystępuje do ponownego sprawdzenia budynku szkoły pod względem ochrony przeciwpożarowej. Po sprawdzeniu budynku i stwierdzeniu, że budynek jest bezpieczny i nadaje się do funkcjonowania. Z oględzin miejsca pożaru, stwierdzono że przyczyną pożaru był niewyłączny czajnik elektryczny w pomieszczeniu woźnych.

27. Straż przekazuje bezpieczny budynek Kierującemu Akcją.

28. Kierujący Akcją przekazuje budynek Dyrektorowi Szkoły i powiadamia szczegółowo o wszystkim Wójta gminy Jakubów.

29. Kierujący Akcją ogłasza zakończenie ewakuacji szkoły – Ćwiczeń.

 

 

VIII. UZGODNIENIA NA CZAS ĆWICZEŃ:

 

1. Miejsce Ewakuacji Szkoły – Boisko do siatkówki;

2. Ewakuacją Szkoły do momentu przybycia Policji kieruje – Dyrektor Szkoły;

3. Akcją na terenie Szkoły Kieruje Komendant KP z Dobrego;

4. Akcją gaśniczą kieruje Dowódca Jednostki PSP z Mińska Mazowieckiego;

5. Całością działań kieruje WÓJT gminy Jakubów;

6. W szkole będzie znajdować się jedna podejrzana paczka – w szatni za regałem.

7. Paczka okaże się atrapą.

8. Pożar wybuchnie w pomieszczeniu Woźnych – spowoduje go niewyłączny czajnik elektryczny – jest to symulacja.

9. Imitacją pożaru będzie ustawiona za budynkami szkoły beczka wypełniona materiałem palnym-dymnym i podpalona.

10. W akcji gaśniczej będą brać udział 3 jednostki OSP i 1 jednostka PSP.

11. W akcji kryzysowej będzie brać udział:

    - jednostka z KP w Dobrem

    - zespół rozpoznania minersko-pirotechnicznego KPP z Mińska Mazowieckiego.

12. Zabezpieczenie lekarskie zapewni Ośrodek Zdrowia w Jakubowie

13. Pomoc Ośrodkowi Zdrowia zapewni Urząd Gminy odnośnie:

    - samochód

    - nosze

    - bandaże, opatrunki, szyny.

14. Urząd Gminy zakupi taśmę do oznakowania terenu i zapewni łączność Kierującego Akcją z Wójtem Gminy i ZRK-gminy – telefon komórkowy.

 

 

 

 

 

 

 

IX. SPIS NUMERÓW TELEFONÓW:

 

            -   Urząd gminy Jakubów ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin