Efektywne i intuicyjne serwisy www.pdf

(4072 KB) Pobierz
20955693 UNPDF
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja , dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka & ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
Tomasz Karwatka
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
......................................................................................................8
WWW ..............................................................................................................................9
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability . ...........................................10
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu . .......................................................................................11
Wprowadzenie / Case ...................................................................................................12
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE .............................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu . .........................................13
Najważniejsze wytyczne / Case ................................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie ................................................13
Najważniejsze wytyczne / Case ................................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki ...................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji . ...........................................................15
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji .............................................16
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji . ..................................................18
menu ........................................................................................................................22
powrotu, ścieżka okruszków) ..................................................................................24
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu ...............................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case ..............................................26
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki .............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki / Intuicyjna
wyszukiwarka ...........................................................................................................27
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji .....................................................28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji .................................................................................................................29
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony ....................................................30
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga . .........................................................................31
Najważniejsze wytyczne / Case ................................................................................31
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH ..............................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń . ....................................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case .......................................................33
serwisu korporacyjnego ................................................................................................37
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case .......................................................38
WSTĘP . ..................................................................................................................6
Wstęp / Kurs polecam ....................................................................................................6
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się ................................................................................7
Wstęp / Kontakt i współpraca ........................................................................................7
WPROWADZENIE . ................................................................................................8
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych
banner-blindness ..........................................................................................................52
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE ............................................................................53
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce ....................................53
Amazon, Empik VS Merlin . ..........................................................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon . ..........................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin . .............................................................54
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce ...................................54
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka . .................................................................................55
procesu zamawiania . .....................................................................................................57
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady ..........................................................57
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego ...............................................................................................................64
DOSTĘPNOŚĆ .....................................................................................................65
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów ........................................................65
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy ........................................65
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa ..............................................................66
Dostępność / Główne zasady ...................................................................................66
niewidomych .................................................................................................................69
Dostępność / Case ...................................................................................................69
Dostępność / Case ...................................................................................................70
Dostępność / Case ....................................................................................................72
Dostępność / Case ....................................................................................................73
Dostępność / Case ....................................................................................................74
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji ..........................................74
BADANIE USABILITY . .........................................................................................76
Badanie usability / Typy badań usability .....................................................................76
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe ....................................76
Badanie usability / Testowanie ...............................................................................76
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze . .......................................77
Badanie usability / Ocena heurystyczna .................................................................77
Badanie usability / Sortowanie kart ........................................................................77
Badanie usability / Analiza KLM ............................................................................77
Badanie usability / Badania eye-tracking ...............................................................78
Badanie usability / Badania user-experience .........................................................79
stronę główną ...........................................................................................................41
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna . ..........................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu ......................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu ......................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst ...................................................................................45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flashz
wytycznymi usability? ..................................................................................................50
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
 
Badanie usability / Projektowanie badania user-experience . ....................................79
Badanie usability / Kogo i jak rekrutować do testów? ..........................................80
Badanie usability / Typy testów user-experience ...................................................80
Badanie usability / Jak testować? ...........................................................................80
PROJEKTOWANIE ZGODNE Z USABILITY ..........................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Etapy analizy usability w harmonogramiei
budżecie projektu . ........................................................................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Zespół . ............................................................84
Projektowanie zgodne z usability / Case .................................................................85
głównej ..........................................................................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Case .................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie makiet funkcjonalnych
kluczowych pod-stron ..................................................................................................86
Projektowanie zgodne z usability / Case .................................................................86
zasad QA .......................................................................................................................87
Projektowanie zgodne z usability / Automatyzacja testów QA ...................................88
Projektowanie zgodne z usability / Case. ...............................................................88
Projektowanie zgodne z usability / Współpraca z
formułować swoje oczekiwania . ...................................................................................91
ZAŁĄCZNIKI . .......................................................................................................92
Top Ten Web Design Mistakes of 2005 . .....................................................................92
LITERATURA . ......................................................................................................97
POLECAM ............................................................................................................98
SZCZEGÓLNĄ POMOC W PROMOWANIU I TWORZENIU KURSU
ODGRYWAJĄ .......................................................................................................99
agencją interaktywną. Jak
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin