plan miesięczny na styczeń.doc

(124 KB) Pobierz
Temat kompleksowy

Temat komple-

ksowy

Ewaluacja osiągnięć dziecka

Środki i metody realizacji

Cele operacyjne

 

1.

 

P

R

Z

Y

S

Z

Ł

A

 

Z

I

M

A

 

B

I

A

Ł

A

Dziecko:

 

 

Dokarmia ptaki

 

 

 

 

Rozpoznaje i nazywa ptaki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ułożony obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posługuje się techniką wyklejania kuleczkami z bibuły

 

 

 

 

 

 

 

 

Gotowe konstrukcje

 

 

 

 

 

 

 

Rozumie znaczenie dokarmiania ptaków podczas zimy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taniec dzieci

 

 

 

Gra na instrumentach

 

 

 

 

 

Dostrzega cechy wyglądu poznanych ptaków

 

 

 

 

 

Uważnie słucha opowiadania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tańczy według własnej inwencji twórczej

 

 

 

 

 

 

Rozwiązuje zagadki

 

 

 

 

 

Śpiewa piosenkę

 

 

 

 

Odtwarza treść piosenki za pomocą ruchu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wymieni w odpowiedniej kolejności 7 dni tygodnia

 

 

 

W KARMNIKU

 

„W karmniku” – opowiadanie własne nauczyciela . Zwrócenie uwagi na sposób dokarmiania ptaków zimą.

 

·         Oglądanie atlasu z cyklu „Ptaki”. Wyszukiwanie na obrazkach znanych dzieciom ptaków, nazywanie ptaków zimujących w kraju (gil, sikorka).Próby odczytywania prostych wyrazów – dzieci 6 letnie

·         Układanie obrazka z części przedstawiającego różne ptaki – dzieci młodsze

 

Zabawa dydaktyczna „Co jest na obrazku” – Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej.

 

Wyszukiwanie różnych figur geometrycznych składających się na obrazek karmnika

·         Dzieci 6 letnie – koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, romb, elipsa trapez

·         Dzieci młodsze -

                   koło, kwadrat,   

                   prostokąt, trójkąt

 

Głodne ptaszki’- gimnastyka buzi i języka,  usprawnianie aparatu mowy.

 

Zabawa dydaktyczna „Ptasie odgłosy” wykorzystanie ćwiczeń ortofonicznych do doskonalenia narządów mowy i słuchu,

Wypełnianie konturów gila i sikorki

·         wyklejanie brzuszków ptaków za pomocą bibułkowych kuleczek. – dzieci 6 letnie

·         rozcieranie plasteliny – dzieci młodsze

Zapoznanie z wyglądem ptaków zimujących w kraju.

 

Zabawy konstrukcyjne w grupach – budowanie zimowych domów dla zwierząt –

 

Dokarmiamy ptaki

 

Opowiadanie .H. Łochockiej pt. „O wróbelku elemelku pustym brzuszku i rondelku.

 

Ćw. oddechowe pt. „Piórka” – rozwijanie pojemności płuc, regulowanie oddechu poprzez dmuchanie na piórka, tak, by utrzymać je w powietrzu, oraz przenoszenie piórek ze stołu do pojemnika za pomocą rurki

 

Ćwiczenie słuchowe pt. „Głosy” połączone z ćw. artykulacyjnymi. Rozpoznawanie ptasich głosów: wróbla, gołębia, wrony.

 

Osłuchanie z piosenką „Biały walczyk”. Analiza treści i melodii piosenki

 

Nauka podstawowych kroków walczyka –taniec w parach.

Zimowa orkiestra – tworzenie wspólnego akompaniamentu do refrenu piosenki wykorzystując pojemniczki wypełnione ryżem.

 

Spacer nad Wisłę

 

Spacer nad Wisłę – spotkanie z ptakami  kaczkami i łabędziami) , dokarmianie ich resztkami chleba zabranymi z przedszkola.

 

Krajobraz zimowy

 

„Witaj zimo biała”- poszerzenie wiadomości dzieci o zimie w oparciu o utwór Moniki Czerwińskiej  „ O płatku śniegu, który chciał być motylem”, porównywanie treści utworu z aktualną pogodą,

 

Zabawa taneczna do muzyki instrumentalnej „Śnieżna zabawa” z wykorzystaniem białych chustek.

 

Przybliżenie właściwości śniegu.

 

„ Za co lubimy zimę?.. ciąg zdań niedokończonych

 

„Zimowe zagadki”- rozwiązywanie zagadek obrazkowych i językowych

 

Nauka piosenki  „Tupu, tup po śniegu”

 

Zabawa inscenizowana wysnuta z treści piosenki; klaskanie, tupanie w rytm melodii; zabawa z elementami skłonu – toczenie kul śniegowych,

 

Opowieść ruchowa Pt. „Pada śnieg”

 

Wysłuchanie bajki relaksacyjnej Pt. „Nauka fruwania wróbelków”.

 

Dni tygodnia\

 

Zapoznanie dzieci z treścią wiersza T.Fiutowskiej Pt. „Co robią dni tygodnia zimą

 

Gra planszowa pt. „Zwycięzca tygodnia” wg. pomysły Marty Bogdańskiej.

Zabawa ruchowa wg. wiersza Katarzyny Gondek Pt. „Tydzień ćwiczy”

·         łączenie nazwy dnia tygodnia z odpowiednią cyfrą – dzieci 6 letnie

·         układanie nazwy dnia tygodnia z rozsypani sylabowej – dzieci 6 letnie

 

zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.1

 

 

 

Wie jak dokarmiać ptaki zimą

 

 

 

Zna nazwy ptaków, które zimują i ich charakterystyczne cechy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dostrzega szczegóły na obrazku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wykonują ćwiczenia buzi i języka

 

\

wykonują ćwiczenia buzi i języka

 

 

 

Zna sposób wyklejania konturu.

Zna wygląd gila i sikorki.

Wykonuje pracę wg wzoru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rozwija  wyobraźnie, pomysłowość

potrafi planować pracę w obrębie określonej powierzchni

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin