Temat komple-
ksowy
Ewaluacja osiągnięć dziecka
Środki i metody realizacji
Cele operacyjne
1.
P
R
Z
Y
S
Ł
A
I
M
B
Dziecko:
Dokarmia ptaki
Rozpoznaje i nazywa ptaki.
Ułożony obrazek
Posługuje się techniką wyklejania kuleczkami z bibuły
Gotowe konstrukcje
Rozumie znaczenie dokarmiania ptaków podczas zimy.
Taniec dzieci
Gra na instrumentach
Dostrzega cechy wyglądu poznanych ptaków
Uważnie słucha opowiadania
Tańczy według własnej inwencji twórczej
Rozwiązuje zagadki
Śpiewa piosenkę
Odtwarza treść piosenki za pomocą ruchu
Wymieni w odpowiedniej kolejności 7 dni tygodnia
W KARMNIKU
„W karmniku” – opowiadanie własne nauczyciela . Zwrócenie uwagi na sposób dokarmiania ptaków zimą.
· Oglądanie atlasu z cyklu „Ptaki”. Wyszukiwanie na obrazkach znanych dzieciom ptaków, nazywanie ptaków zimujących w kraju (gil, sikorka).Próby odczytywania prostych wyrazów – dzieci 6 letnie
· Układanie obrazka z części przedstawiającego różne ptaki – dzieci młodsze
Zabawa dydaktyczna „Co jest na obrazku” – Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej.
Wyszukiwanie różnych figur geometrycznych składających się na obrazek karmnika
· Dzieci 6 letnie – koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, romb, elipsa trapez
· Dzieci młodsze -
koło, kwadrat,
prostokąt, trójkąt
Głodne ptaszki’- gimnastyka buzi i języka, usprawnianie aparatu mowy.
Zabawa dydaktyczna „Ptasie odgłosy” wykorzystanie ćwiczeń ortofonicznych do doskonalenia narządów mowy i słuchu,
Wypełnianie konturów gila i sikorki
· wyklejanie brzuszków ptaków za pomocą bibułkowych kuleczek. – dzieci 6 letnie
· rozcieranie plasteliny – dzieci młodsze
Zapoznanie z wyglądem ptaków zimujących w kraju.
Zabawy konstrukcyjne w grupach – budowanie zimowych domów dla zwierząt –
Dokarmiamy ptaki
Opowiadanie .H. Łochockiej pt. „O wróbelku elemelku pustym brzuszku i rondelku.
Ćw. oddechowe pt. „Piórka” – rozwijanie pojemności płuc, regulowanie oddechu poprzez dmuchanie na piórka, tak, by utrzymać je w powietrzu, oraz przenoszenie piórek ze stołu do pojemnika za pomocą rurki
Ćwiczenie słuchowe pt. „Głosy” połączone z ćw. artykulacyjnymi. Rozpoznawanie ptasich głosów: wróbla, gołębia, wrony.
Osłuchanie z piosenką „Biały walczyk”. Analiza treści i melodii piosenki
Nauka podstawowych kroków walczyka –taniec w parach.
Zimowa orkiestra – tworzenie wspólnego akompaniamentu do refrenu piosenki wykorzystując pojemniczki wypełnione ryżem.
Spacer nad Wisłę
Spacer nad Wisłę – spotkanie z ptakami kaczkami i łabędziami) , dokarmianie ich resztkami chleba zabranymi z przedszkola.
Krajobraz zimowy
„Witaj zimo biała”- poszerzenie wiadomości dzieci o zimie w oparciu o utwór Moniki Czerwińskiej „ O płatku śniegu, który chciał być motylem”, porównywanie treści utworu z aktualną pogodą,
Zabawa taneczna do muzyki instrumentalnej „Śnieżna zabawa” z wykorzystaniem białych chustek.
Przybliżenie właściwości śniegu.
„ Za co lubimy zimę?.. ciąg zdań niedokończonych
„Zimowe zagadki”- rozwiązywanie zagadek obrazkowych i językowych
Nauka piosenki „Tupu, tup po śniegu”
Zabawa inscenizowana wysnuta z treści piosenki; klaskanie, tupanie w rytm melodii; zabawa z elementami skłonu – toczenie kul śniegowych,
Opowieść ruchowa Pt. „Pada śnieg”
Wysłuchanie bajki relaksacyjnej Pt. „Nauka fruwania wróbelków”.
Dni tygodnia\
Zapoznanie dzieci z treścią wiersza T.Fiutowskiej Pt. „Co robią dni tygodnia zimą
Gra planszowa pt. „Zwycięzca tygodnia” wg. pomysły Marty Bogdańskiej.
Zabawa ruchowa wg. wiersza Katarzyny Gondek Pt. „Tydzień ćwiczy”
· łączenie nazwy dnia tygodnia z odpowiednią cyfrą – dzieci 6 letnie
· układanie nazwy dnia tygodnia z rozsypani sylabowej – dzieci 6 letnie
zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.1
Wie jak dokarmiać ptaki zimą
Zna nazwy ptaków, które zimują i ich charakterystyczne cechy.
Dostrzega szczegóły na obrazku
Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
wykonują ćwiczenia buzi i języka
\
Zna sposób wyklejania konturu.
Zna wygląd gila i sikorki.
Wykonuje pracę wg wzoru
rozwija wyobraźnie, pomysłowość
potrafi planować pracę w obrębie określonej powierzchni
...
justynan21