kwiecien PLAN MIESIĘCZNY.doc

(106 KB) Pobierz
ROBIMY ZAKUPY

ROBIMY ZAKUPY

 

 

Cele operacyjne

Cele kształcące

 

1.Historyjka obrazkowa ”w sklepie”:

-Układanie obrazków z zachowaniem kolejności zdarzeń

-Ćwiczenia słownikowe – układanie zdań do obrazka

-Czytanie globalne wyrazów:

-Zabawa ćwicząca spostrzegawczość: co się zmieniło na wystawie?

.Ćwiczenia ruchowe w formie opowieści ruchowej wg Labana „jesteśmy zaczarowani”

 

Dziecko:

- rozumie odpowiedzialną pracę ludzi na poczcie

- doskonali myślenie logiczne

- kojarzy głoski z obrazem graficznym

- doskonali umiejętność poznanych liter w wyrazach

 

 

 

 

 

- rozwija płynność ruchów

- reaguje na sygnały słowne

- rozwija ekspresję ruchową

- zapoznanie dzieci z różnymi  dziedzinami handlu

- kształcenie uwagi

-kształcenie spostrzegawczośći wzrokowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- kształcenie wyobraźni poprzez słuchanie muzyki w połączeniu z opowiadaniem nauczyciela

I/1/2/4

I/9/11/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II/1/7

 

 

 

 

2.Słuchanie wiersza

Janczarskiego „sklepy”

opowiadanie :zabawa w sklep-

wprowadzenie litery H, h

na podstawie wyrazu herbata

utrwalaniena jego podstawie poznanych liter

-rozwiązywanie krzyżówki

-Rysowanie znaku w powietrzu, na tace z kaszą

-Pisanie po śladzie

-Szukanie liter w rozsypance wyrazowej, układanie z nich wyrazów

.Ćwiczenia w karcie pracy utrwalające poznaną literę

Ćwiczenia w czytaniu

 

.Zabawa ruchowa spadające krople deszczu

Zabawa rozwijająca zmysł dotyku

 

Doskonali uwagę, pamięć, rozpoznaje znaki graficzne poznanych liter,

-potrafi ułożyć proste wyrazy.

 

 

 

 

 

Doskonali umiejętność estetycznej pracy w podręczniku, doskonali umiejętność rozumienia i wykonywania poleceń oraz utrwalanie liter wcześniej poznanych

Reagowanie na słowne sygnały

Wzbogacanie słownika, utrwalanie poznanych liter

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenie dokładności

 

 

 

 

Rozwijanie aktywności twórczej

I/4/7/8/9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II/8/

 

 

 

II/9

 

 

 

 

 

3.„robimy zakupy” – zabawy matematyczne:

-Porządkowanie zbiorów wg liczby elementów: więcej, mniej

-utrwalanie poznanych liczb ich

znaków graficznych

-Przeliczanie elementów

-Posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo

Uczymy się płacić za zakupy(cena)

 

-Ćwiczenia w podręczniku ABC

.Projektowanie szyldu sklepowego ,wykorzystanie farb, plasteliny, papieru kolorowego (inwencja dzieci)

Kojarzenie cyfry z liczbą elementów, utrwalanie cyfr wcześniej poznanych, doskonalenie umiejętności rozumienia i wykonywania poleceń (mówionych przez nauczycielkę oraz poleceń w podręczniku

 

 

 

 

 

Rozwinięcie wyobraźni w sferze plastycznej, wspomaganie sprawności manualnej

Zapoznanie z pojęciem liczba 6 i cyfra 6, kształcenie uwagi, logicznego myślenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształcenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami oraz wyrabianie zdolności manualnych

II/9/

I/4/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I/11c

IV/4/5

4.Spacer ,oglądanie, obserwacja sklepów, straganów

Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie

.Ćwiczenia spostrzegawczości-zaznaczanie kolejność i pojawiania się w koszyku nowych produktów

-odgrywanie scenki „wsklepie”

-sklep z literami-ozdaianie wybranych liter w dowolnej technice(wystawa liter,zabawy utrwalające litery)

Bezpieczne uczestnictwo w ruchu drogowym, kulturalne zachowanie się na poczcie

 

Inspirowanie dziecięcej wyobraźni, wykorzystanie zdobytych informacji i doświadczeń, rozwijanie postaw prospołecznych poprzez przyjmowanie różnych ról w zabawie, bogacenie słownika czynnego

Podkreślanie znaczenia pracy pracowników poczty dla wszystkich ludzi

 

 

Kształcenie umiejętności współdziałania i współpracy w grupie

I/1/2

 

 

III/10

IV/5

5.Zabawy w konstruowanie popranych gramatycznie wypowiedzi, orientacja w zasadach gramatycznych dotyczących form w języku polskim ,ćwiczenia logopedyczne-podczas rozmowy : Jak należy zachować się w sklepach, miejscach publicznych-utrwalanie podstawowych zasad dobrego wychowania

 

.Ćwiczenia w podręczniku ABC utrwalające poznane litery oraz ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie szlaczków litero-podobnych, odwzorowywanie i odtwarzanie podanych układów (figury geometryczne, patyczki) z zachowaniem powtarzającego się rytmu elementów

Rozwijanie aktywności twórczej w sferze werbalnej, zwrócenie uwagi na piękno języka polskiego oraz stwarzanie sytuacji stymulujących dzieci do radosnego działania

 

 

 

 

 

Doskonalenie umiejętności rozumienia i wykonywania poleceń, rozwijanie sprawności manualnej poprzez kreślenie linii pionowych, poziomych, szlaczków litero podobnych z zachowaniem kierunku od lewej do prawej strony, doskonalenie płynności ruchów.

Wdrażanie do układania zdań poprawnych pod względem gramatycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształcenie uwagi, logicznego myślenia, pamięci

II/8

III/7

I/9/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I/3/8

II/2/3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WIOSNA NA WSI

 

 

Cele operacyjne

Cele kształcące

 

1.Czytanie fragmentu baśni H.Ch.Brzydkie kaczątko”,

-omówienie postępowania zwierząt,

-oglądanie i dzielenie się wrażeniami na temat  bajki,

- malowanie  ilustracji do ulubionego fragmentu bajki

-rysowanie po śladzie równocześnie prawą i lewą ręką,

-zabawa ruchowa „zrób to co ja”,

-utrwalanie strony prawej i lewej

-składanie w zespołach obrazków z części „na wsi”

-Ćwiczenia w kartach pracy-cechy charakterystyczne dla wsi i miasta(posługiwanie się znakami umownymi)

 

Dzieci potrafią w skupieniu wysłuchać utwór literacki,

Dzieci opisują i opowiadają o swoich wrażeniach, cierpliwie czekają na swoją kolejność wypowiedzi, starają się wypowiadać wielozdaniowo

 

Dzieci potrafią rysować po śladzie równocześnie prawą  i lewą ręką

Dzieci sprawnie reagują na sygnał słowny, prawidłowo rozpoznają prawą i lewą rękę i nogę, potrafią składać z części obrazki

Zapoznanie dzieci z nowym utworem literackim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształcenie płynności ruchów

 

 

 

Kształcenie uwagi, pamięci,logicznego muślenia

V/4/pIV/1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI/3/pIV/30

 

 

 

 

 

2.Samodzielne wypowiedzi dzieci  oglądając obrazki przedstawiające wioski

oraz  wykorzystanie  wierszyków :Mali mieszkańcy podwórka-czytanie ze zrozumieniem-ćwiczenia  (słuchanie wierszy i udzielanie poprawnych odpowiedzi)

-analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt

2.Moja ulubione zwierzątko podwórkowe– prace plastyczne farbami plakatowymi

Potrafia prawidłowo budować zdania

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin