ROBIMY ZAKUPY
Cele operacyjne
Cele kształcące
1.Historyjka obrazkowa ”w sklepie”:
-Układanie obrazków z zachowaniem kolejności zdarzeń
-Ćwiczenia słownikowe – układanie zdań do obrazka
-Czytanie globalne wyrazów:
-Zabawa ćwicząca spostrzegawczość: co się zmieniło na wystawie?
.Ćwiczenia ruchowe w formie opowieści ruchowej wg Labana „jesteśmy zaczarowani”
Dziecko:
- rozumie odpowiedzialną pracę ludzi na poczcie
- doskonali myślenie logiczne
- kojarzy głoski z obrazem graficznym
- doskonali umiejętność poznanych liter w wyrazach
- rozwija płynność ruchów
- reaguje na sygnały słowne
- rozwija ekspresję ruchową
- zapoznanie dzieci z różnymi dziedzinami handlu
- kształcenie uwagi
-kształcenie spostrzegawczośći wzrokowej
- kształcenie wyobraźni poprzez słuchanie muzyki w połączeniu z opowiadaniem nauczyciela
I/1/2/4
I/9/11/
II/1/7
2.Słuchanie wiersza
Janczarskiego „sklepy” –
opowiadanie :zabawa w sklep-
wprowadzenie litery H, h
na podstawie wyrazu herbata
utrwalaniena jego podstawie poznanych liter
-rozwiązywanie krzyżówki
-Rysowanie znaku w powietrzu, na tace z kaszą
-Pisanie po śladzie
-Szukanie liter w rozsypance wyrazowej, układanie z nich wyrazów
.Ćwiczenia w karcie pracy utrwalające poznaną literę
Ćwiczenia w czytaniu
.Zabawa ruchowa spadające krople deszczu
Zabawa rozwijająca zmysł dotyku
Doskonali uwagę, pamięć, rozpoznaje znaki graficzne poznanych liter,
-potrafi ułożyć proste wyrazy.
Doskonali umiejętność estetycznej pracy w podręczniku, doskonali umiejętność rozumienia i wykonywania poleceń oraz utrwalanie liter wcześniej poznanych
Reagowanie na słowne sygnały
Wzbogacanie słownika, utrwalanie poznanych liter
Doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenie dokładności
Rozwijanie aktywności twórczej
I/4/7/8/9
II/8/
II/9
3.„robimy zakupy” – zabawy matematyczne:
-Porządkowanie zbiorów wg liczby elementów: więcej, mniej
-utrwalanie poznanych liczb ich
znaków graficznych
-Przeliczanie elementów
-Posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
Uczymy się płacić za zakupy(cena)
-Ćwiczenia w podręczniku ABC
.Projektowanie szyldu sklepowego ,wykorzystanie farb, plasteliny, papieru kolorowego (inwencja dzieci)
Kojarzenie cyfry z liczbą elementów, utrwalanie cyfr wcześniej poznanych, doskonalenie umiejętności rozumienia i wykonywania poleceń (mówionych przez nauczycielkę oraz poleceń w podręczniku
Rozwinięcie wyobraźni w sferze plastycznej, wspomaganie sprawności manualnej
Zapoznanie z pojęciem liczba 6 i cyfra 6, kształcenie uwagi, logicznego myślenia
Kształcenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami oraz wyrabianie zdolności manualnych
II/9/
I/4/
I/11c
IV/4/5
4.Spacer ,oglądanie, obserwacja sklepów, straganów
Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie
.Ćwiczenia spostrzegawczości-zaznaczanie kolejność i pojawiania się w koszyku nowych produktów
-odgrywanie scenki „wsklepie”
-sklep z literami-ozdaianie wybranych liter w dowolnej technice(wystawa liter,zabawy utrwalające litery)
Bezpieczne uczestnictwo w ruchu drogowym, kulturalne zachowanie się na poczcie
Inspirowanie dziecięcej wyobraźni, wykorzystanie zdobytych informacji i doświadczeń, rozwijanie postaw prospołecznych poprzez przyjmowanie różnych ról w zabawie, bogacenie słownika czynnego
Podkreślanie znaczenia pracy pracowników poczty dla wszystkich ludzi
Kształcenie umiejętności współdziałania i współpracy w grupie
I/1/2
III/10
IV/5
5.Zabawy w konstruowanie popranych gramatycznie wypowiedzi, orientacja w zasadach gramatycznych dotyczących form w języku polskim ,ćwiczenia logopedyczne-podczas rozmowy : Jak należy zachować się w sklepach, miejscach publicznych-utrwalanie podstawowych zasad dobrego wychowania
.Ćwiczenia w podręczniku ABC utrwalające poznane litery oraz ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie szlaczków litero-podobnych, odwzorowywanie i odtwarzanie podanych układów (figury geometryczne, patyczki) z zachowaniem powtarzającego się rytmu elementów
Rozwijanie aktywności twórczej w sferze werbalnej, zwrócenie uwagi na piękno języka polskiego oraz stwarzanie sytuacji stymulujących dzieci do radosnego działania
Doskonalenie umiejętności rozumienia i wykonywania poleceń, rozwijanie sprawności manualnej poprzez kreślenie linii pionowych, poziomych, szlaczków litero podobnych z zachowaniem kierunku od lewej do prawej strony, doskonalenie płynności ruchów.
Wdrażanie do układania zdań poprawnych pod względem gramatycznym
Kształcenie uwagi, logicznego myślenia, pamięci
II/8
III/7
I/9/
I/3/8
II/2/3
WIOSNA NA WSI
1.Czytanie fragmentu baśni H.Ch.Brzydkie kaczątko”,
-omówienie postępowania zwierząt,
-oglądanie i dzielenie się wrażeniami na temat bajki,
- malowanie ilustracji do ulubionego fragmentu bajki
-rysowanie po śladzie równocześnie prawą i lewą ręką,
-zabawa ruchowa „zrób to co ja”,
-utrwalanie strony prawej i lewej
-składanie w zespołach obrazków z części „na wsi”
-Ćwiczenia w kartach pracy-cechy charakterystyczne dla wsi i miasta(posługiwanie się znakami umownymi)
Dzieci potrafią w skupieniu wysłuchać utwór literacki,
Dzieci opisują i opowiadają o swoich wrażeniach, cierpliwie czekają na swoją kolejność wypowiedzi, starają się wypowiadać wielozdaniowo
Dzieci potrafią rysować po śladzie równocześnie prawą i lewą ręką
Dzieci sprawnie reagują na sygnał słowny, prawidłowo rozpoznają prawą i lewą rękę i nogę, potrafią składać z części obrazki
Zapoznanie dzieci z nowym utworem literackim
Kształcenie płynności ruchów
Kształcenie uwagi, pamięci,logicznego muślenia
V/4/pIV/1
VI/3/pIV/30
2.Samodzielne wypowiedzi dzieci oglądając obrazki przedstawiające wioski
oraz wykorzystanie wierszyków :Mali mieszkańcy podwórka-czytanie ze zrozumieniem-ćwiczenia (słuchanie wierszy i udzielanie poprawnych odpowiedzi)
-analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt
2.Moja ulubione zwierzątko podwórkowe– prace plastyczne farbami plakatowymi
Potrafia prawidłowo budować zdania
...
justynan21