Test myślenia dywergencyjnego TMD 2 - wersja dla ucznia.doc

(32 KB) Pobierz
Test myślenia dywergencyjnego TMD 2

                 Test myślenia dywergencyjnego TMD 2

 

 

Ah, rzekła mysz – świat staje się z każdym dniem ciaśniejszy. Na początku był taki szeroki, że się bałam, biegłam więc dalej i byłam szczęśliwa, gdy wreszcie zobaczyłam z daleka – z prawej i lewej strony – ściany. Ale te długie ściany z takim tupetem zbliżają się do siebie, że już jestem w ostatnim pokoju, a tam stoi w kącie pułapka, do której biegnę.

Wystarczy, że zmienisz kierunek biegu – powiedział kot i pożarł ją.

 

 

 

1.     Wypisz jak najwięcej słów zakończonych literą -k:

 

 

 

 

 

 

 

2.     Wypisz jak najwięcej słów z końcówka -at:

 

 

 

 

 

 

 

3.     podaj rymy do podanych wyrazów:

 

tablica:

 

 

 

 

 

klasówka:

 

 

 

 

 

4.     Podaj jednowyrazowe epitety określające podane rzeczowniki:

 

     oczy:

 

 

 

     czoło:

 

 

 

5.     Podaj jak najwięcej znanych odpowiedników do podanych niżej fraz:

 

Jak grom z jasnego nieba:

 

 

 

 

Złote ręce:

 

 

 

 

6.     Podaj przeciwieństwa do wyrazów:

 

     Posłuszeństwo:

 

 

 

 

     Talent:

 

 

 

 

 

7.     Wymyśl krótkie wierszyki pomagające w nauce pisowni ortograficznej lub tabliczce mnożenia:

 

 

 

 

 

 

8.     Wymyśl jak najwięcej trzy wyrazowych zdań skierowanych do ucznia. 

Słowa rozpoczynają się od podanych liter:

 

P………..  w……..  z……. .  

 

 

    

 

   

          Z………..  r………  n……. .

 

 

 

 

 

9.     Podaj jak najwięcej oczywistych i dziwacznych zastosowań podanych 

     przyrządów:

 

         pompka do roweru:

 

        

 

 

 

 

         trociny:

 

 

 

 

 

 

10. Napisz jak najwięcej skutków, gdyby nagle ludzie stracili umiejętność czytania i pisania:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Znajdź jak najwięcej reguł, by w jakiś sposób pogrupować trzy z czterech

podanych wyrazów:

 

kieliszek, długopis, szklanka, żarówka,

 

 

ołówek, pędzel kartka, mazak,

 

 

globus, jabłko, taboret, piłka,

 

 

12. Znajdź kilka sposobów na pogrupowanie niżej podanych liter:

 

A, H, V, T, C, M, O,

 

 

 

 

 

13. Podaj jakie negatywne skutki przynosi posiadanie telefonu 

     komórkowego:

 

 

 

 

 

 

14. Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem szkoły. Co byś zrobił, gdyby  

     wszyscy uczniowie musieli przyjeżdżać do szkoły na rowerach.

 

 

 

 

 

 

15. Wymyśl kilka różnorodnych tytułów dla opowiastki o znanej Ci już 

          myszy.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin