PP_lab4.pdf

(37 KB) Pobierz
Podstawy Programowania
Laboratorium 4
Zadanie 1:
Napisać program, który wczytuje do tablicy dwuwymiarowej wyłącznie liczby
pierwsze. Wydrukować liczby znajdujące się w polach tablicy o obu indeksach
całkowicie podzielnych przez 3. Do przemieszczania się po elementach tablicy
wykorzystać wskaźniki.
Zadanie 2:
Napisać program wczytujący do tablicy jednowymiarowej ciąg liczb
całkowitych. Wydrukować na ekranie kolejno te liczby, które mają wszystkie
cyfry parzyste. Do przemieszczania się po elementach tablicy wykorzystać
wskaźniki.
Zadanie 3:
Napisać własny odpowiednik funkcji strcpy() z pliku nagłówkowego
<string.h> Do przemieszczania się po kolejnych elementach tablicy
wykorzystać wskaźniki.
Zadanie 4:
Napisz funkcję, która znajduje w tablicy element minimalny. Parametrami
funkcji mają być tablica oraz liczba elementów tablicy. Wartością funkcji ma
być element minimalny.
Zadanie 5:
Napisać funkcję do odwracania kolejności elementów tablicy względem
elementu środkowego. Do przemieszczania się po kolejnych elementach tablicy
wykorzystać wskaźniki.
Zadanie 6:
Napisać funkcję Znajdź() , która w tablicy wyszukuje dany element i zwraca
jego indeks (o ile element zostanie znaleziony). W przypadku kilku elementów
o wartości równej wartości wyszukiwanej, funkcja powinna zwracać indeks
ostatniego znalezionego elementu. Argumentami funkcji powinny być: tablica
oraz poszukiwany element. Do przemieszczania się po kolejnych elementach
tablicy wykorzystać wskaźniki.
Katedra Informatyki Stosowanej PŁ
dr inŜ. Anna Fabijańska
992827349.001.png 992827349.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin