Zarzadzanie_projektem_szkoleniowym_zapros.pdf

(457 KB) Pobierz
Zarz„dzanie projektem
szkoleniowym
Autor: Training Partners
ISBN: 978-83-246-1244-4
Format: A5, stron: 344
Skazani na rozwj!
Praca mened¿era projektw kompleksowe projektowanie szkoleæ na wiatowym
poziomie
Szkolenia otwarte, warsztaty MBA, outdoor i inne organizacja ka¿dego rodzaju
dzia‡aæ treningowych
Od ¿‡todzioba do wyjadacza zajŒcia na wszystkich poziomach zaawansowania
i dla r¿nych grup zawodowych
Sprawdzone wzorce prezentacja prawdziwych polskich przypadkw
i konkretnych projektw
Cz‡owiek uczy siŒ przez ca‡e ¿ycie.
Cz‡owiek pracuj„cy ca‡e ¿ycie siŒ szkoli
Pracodawcy w og‡oszeniach reklamowo-rekrutacyjnych, specjalici od analiz konkurencyjnego
rynku pracy, kandydaci deklaruj„cy swoje zaanga¿owanie w wykonywanie przysz‡ych
obowi„zkw wszyscy mwi„ o szkoleniach. Ka¿dy ambitny pracownik od pierwszych dni ¿ycia
zawodowego ma jasno okrelony cel rozwj swoich kompetencji. Oczywicie naj‡atwiej osi„gn„
ten cel poprzez udoskonalaj„ce treningi. Im wiŒksze nadzieje i oczekiwania pok‡adane
w mened¿erach personalnych i zewnŒtrznych trenerach, tym wiŒksza presja ich pracy i nacisk
na imponuj„ce sukcesy. Tymczasem autorzy tego wyj„tkowego i nowatorskiego podrŒcznika
zdradzaj„ ca‡„ prawdŒ:
Szkoleniami niczego nie zmienimy. Samymi szkoleniami. Tak jak m„k„ nie nakarmimy g‡odnych.
Sam„ m„k„. W tej ksi„¿ce staramy siŒ pokaza, jak z treningu uczyni kompletny projekt, ktrego
efektem s„ oczekiwane i pozytywne zmiany w ludziach
i przedsiŒbiorstwie.
ze â Wstķpu Ò
Doskonale zaprojektowany trening to nie tylko ciekawe zajŒcia i wietne materia‡y. Treningi mog„
by skuteczne pod warunkiem, ¿e stanowi„ d‡ugofalowe projekty rozwojowe. Jeli zawodowo
zajmujesz siŒ organizacj„ lub prowadzeniem szkoleæ albo planujesz odda siŒ tej pracy
w przysz‡oci, ta ksi„¿ka jest idealna w‡anie dla Ciebie. Zesp‡ najbardziej dowiadczonych
polskich trenerw nauczy CiΠszy szkolenia na miarΠklienta. Nim zaczniesz mistrzowsko uczy
innych, dowiedz siŒ, jak:
okrela cele projektw szkoleniowych;
dobiera odpowiedni program i metodykŒ;
tworzy harmonogramy i wybiera miejsce treningu;
wielopoziomowo ocenia osi„gniŒte efekty.
Paul Valery twierdzi‡, ¿e nauka jest zbiorem wyprbowanych przepisw. Ta ksi„¿ka to istna
skarbnica przepisw o tym, jak naucza.
992933597.051.png 992933597.062.png 992933597.073.png 992933597.084.png 992933597.001.png 992933597.002.png 992933597.003.png 992933597.004.png 992933597.005.png 992933597.006.png 992933597.007.png 992933597.008.png 992933597.009.png 992933597.010.png 992933597.011.png 992933597.012.png 992933597.013.png 992933597.014.png 992933597.015.png 992933597.016.png 992933597.017.png 992933597.018.png 992933597.019.png 992933597.020.png 992933597.021.png 992933597.022.png 992933597.023.png 992933597.024.png 992933597.025.png 992933597.026.png 992933597.027.png 992933597.028.png 992933597.029.png 992933597.030.png 992933597.031.png 992933597.032.png 992933597.033.png 992933597.034.png 992933597.035.png 992933597.036.png 992933597.037.png 992933597.038.png 992933597.039.png 992933597.040.png 992933597.041.png 992933597.042.png 992933597.043.png 992933597.044.png 992933597.045.png 992933597.046.png 992933597.047.png 992933597.048.png 992933597.049.png 992933597.050.png 992933597.052.png 992933597.053.png 992933597.054.png 992933597.055.png 992933597.056.png 992933597.057.png 992933597.058.png 992933597.059.png 992933597.060.png 992933597.061.png 992933597.063.png 992933597.064.png 992933597.065.png 992933597.066.png 992933597.067.png 992933597.068.png 992933597.069.png 992933597.070.png 992933597.071.png 992933597.072.png 992933597.074.png 992933597.075.png 992933597.076.png 992933597.077.png 992933597.078.png 992933597.079.png
Spis treści
Autorzy ............................................................ 7
Trenerzy i menedżerowie projektów szkoleniowych
w Training Partners .................................................................... 7
Klienci Training Partners — specjaliści ds. szkoleń i rozwoju .... 10
Wstęp ............................................................. 13
1. Projekt szkoleniowy — krok po kroku ..................... 17
Lista zadań w projekcie ............................................................... 17
Wybór firmy szkoleniowej ........................................................... 24
Ustalenie zasad współpracy w projekcie ..................................... 27
Badanie potrzeb szkoleniowych .................................................. 29
Cele badania potrzeb szkoleniowych ..................................... 30
Etapy badania potrzeb szkoleniowych ................................... 32
Wskazówka ............................................................................ 34
Ustalenie programu szkolenia ..................................................... 40
Wybór metodyki szkolenia .......................................................... 44
Tworzenie harmonogramu projektu ............................................ 47
Wybór miejsca szkolenia ............................................................. 52
Ocena szkolenia .......................................................................... 59
Poziom 1 — reakcja .............................................................. 61
Poziom 2 — uczenie się ........................................................ 69
Poziom 3 — zachowanie ....................................................... 75
Poziom 4 — wyniki ............................................................... 79
Wsparcie szkolenia i wdrożenie rezultatów ................................. 83
992933597.080.png 992933597.081.png 992933597.082.png 992933597.083.png
4 Zarządzanie projektem szkoleniowym
2. Organizacja różnych typów szkoleń ....................... 89
Warsztaty i treningi zamknięte .................................................... 89
Określ precyzyjny cel szkolenia ............................................. 90
Przeprowadź analizę potrzeb i sytuacji .................................. 93
Zaplanuj szkolenie w odpowiednim momencie ..................... 94
Stwórz program, który odzwierciedla cele szkolenia ............. 95
Wybierz atrakcyjną metodologię ........................................... 96
Wybierz doświadczonego trenera praktyka ........................... 99
Zorganizuj trening w profesjonalnie
przygotowanym miejscu ..................................................... 100
Zorganizuj wsparcie poszkoleniowe .................................... 101
Szkolenia otwarte ...................................................................... 103
Studia podyplomowe i programy MBA ..................................... 109
Programy MBA ......................................................................... 113
E-learning .................................................................................. 119
Warsztaty doradcze i facilitowane ............................................. 125
Uświadomienie .................................................................... 127
Zainspirowanie .................................................................... 128
Wsparcie w wypracowywaniu rozwiązań ............................. 129
Zaplanowanie wdrożenia ..................................................... 131
Rozrysowanie mapy wdrożenia ............................................ 131
Coaching i wsparcie w bieżącej pracy .................................. 132
Ocena i adaptacja ................................................................ 133
Wyjazdy outdoor ....................................................................... 138
6 ważnych kryteriów ............................................................ 140
Cele szkoleń i wyjazdów outdoor ........................................ 141
Forma wyjazdu .................................................................... 143
Dobór trenerów ................................................................... 147
Logistyka i organizacja ......................................................... 149
Projekty outdoor dla dużych grup ....................................... 151
Gry symulacyjne ........................................................................ 158
Zakres tematyczny symulacji ............................................... 163
Metodyka symulacji ............................................................. 165
Przebieg symulacji ............................................................... 167
992933597.085.png 992933597.086.png
5
Spis treści
3. Cykle szkoleniowe dla głównych grup zawodowych .....171
Cykle szkoleniowe dla menedżerów .......................................... 171
Analiza sytuacji wyjściowej i potrzeb firmy .......................... 172
Dobór uczestników szkoleń ................................................. 175
Budowanie schematu cyklu ................................................. 177
Modyfikacje i uzupełnienia .................................................. 179
Wdrażanie narzędzi i rezultatów ......................................... 181
Cykle szkoleniowe dla specjalistów ........................................... 183
Cykle szkoleniowe dla handlowców .......................................... 195
Właściwy człowiek na właściwym miejscu ........................... 196
Pierwszy etap szkolenia ....................................................... 198
Wyjazdowo, w biurze, w domu ............................................ 202
Coaching dla handlowców ................................................... 204
Według procedur czy indywidualnie .................................... 205
Standardy coachingu ........................................................... 208
Indywidualne sesje doradcze ............................................... 210
Zaawansowane elementy rozwoju ....................................... 212
Przeciwdziałanie rutynie ...................................................... 214
Kompetencje handlowców ................................................... 217
Wzmacnianie rezultatu szkoleń ........................................... 222
Kim jest dobry trener handlowców ...................................... 223
Cykle szkoleniowe dla brygadzistów i kierowników
zespołów produkcyjnych ......................................................... 224
Kierowanie zespołem ........................................................... 225
Budowanie autorytetu lidera ............................................... 229
Motywowanie finansowe i pozafinansowe ........................... 231
Organizacja pracy w dziale produkcji .................................. 233
Optymalizacja procesów i minimalizacja
kosztów produkcji ............................................................. 236
Proponowanie i efektywne wdrażanie
innowacji i usprawnień ...................................................... 238
Coaching w dziale produkcji ............................................... 240
992933597.087.png 992933597.088.png
6 Zarządzanie projektem szkoleniowym
4. Studia przypadków konkretnych projektów .............243
Program rozwojowy dla wyższych rangą menedżerów
w koncernie energetycznym ................................................... 243
Cykl szkoleniowy dla menedżerów w ogólnopolskiej
firmie handlowej ..................................................................... 250
Szkolenia dla sprzedawców w firmie produkcyjno-handlowej ....... 259
Cykl szkoleniowy dla specjalistów i menedżerów
ogólnopolskiej firmy handlowej .............................................. 271
Cykl szkoleń dla handlowców i szefów sprzedaży
firmy farmaceutycznej ............................................................ 279
Program rozwojowy dla opiekunów klienta w dużej
hurtowni farmaceutycznej ...................................................... 289
Cykl szkoleń menedżerskich dla brygadzistów
w firmie produkcyjnej ............................................................. 297
Szkolenia dla sprzedawców w sklepach kosmetycznych ........... 307
Development center w dziale obsługi klienta
koncernu energetycznego ....................................................... 312
Cykl wyjazdów outdoor dla pracowników oddziałów
dużego banku ......................................................................... 320
Szkolenie outdoor dla menedżerów dużej firmy FMCG .......... 325
Gra symulacyjna w programie rozwoju
przyszłej kadry menedżerskiej ................................................ 329
Skorowidz ..........................................................335
992933597.089.png 992933597.090.png 992933597.091.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin