SCENARIUSZ.doc

(23 KB) Pobierz
SCENARIUSZ VI

SCENARIUSZ  VI

- O żabkach w czerwonych czapkach ?

Temat: Barwy ochronne zwierząt.

Cele: - zapoznanie ze zjawiskiem mimikry w przyrodzie

- dostrzeganie zależności i powiązań między poszczególnymi elementami środowiska naturalnego

- odczytywanie głównej myśli utworu literackiego

- usprawnianie wymowy

- utrwalenie znajomości kolorów

- nabywanie umiejętności planowania pracy – przygotowanie inscenizacji

- wykonywanie prac użytecznych – przygotowanie kostiumów do inscenizacji

- podejmowanie współdziałania przy realizacji wspólnych celów

- czerpanie radości ze wspólnie wykonanej pracy

1. Sprawdzenie znajomości kolorów.

Nauczycielka wymienia kolor dzieci odnajdują koła o takiej samej barwie rozmieszczone w różnych miejscach sali.

2. Wypowiedzi dzieci o tym, jaki kolor lubią najbardziej.

3. Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej O żabkach w czerwonych czapkach.

4. Wypowiedzi dzieci na temat poznanej treści.

Wypowiedzi swobodne.

Odpowiedzi na pytania:

- O czym marzyły żabki?

- Czy żabki mogły spełnić swoje marzenia?

- Czego można było się nauczyć z tego opowiadania?

5. Zabawa ortofoniczna „Bocian i żaby.”

Żaby skaczą po łące, gdy usłyszą klekotanie bociana, chowają się pod zielonym listkiem (unoszą nad głową zielony krążek). Gdy bocian odejdzie naśmiewają się z niego:

„ Rech, rech, rech, bocian zdechł,

A my temu rade, rade, rade.”

6. Zaproszenie na bal.

- Kogo żaby zaprosiły na bal?

- A kogo mogłyby zaprosić gdyby urządzały „zielony bal”? Czy znacie zwierzęta o zielonej barwie?

- Poszukajcie w sali przedmiotów w kolorze zielonym, które mogłyby się przydać żabom na przyjęcie.

7. Planowanie inscenizacji.

Propozycje dzieci: co trzeba ustalić, jakie czynności trzeba będzie wykonać, potrzebne rekwizyty.

8. „Żabka” – wykonanie rekwizytów do inscenizacji.

Przygotowanie opasek na głowę i „łapek” na ręce.

9. Oglądanie fragmentów filmu z kasety video „Mistrzowie kamuflażu.”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin