rozklad materia-u_3 latek_popr.pdf

(1192 KB) Pobierz
346448308 UNPDF
346448308.011.png
Autorki
Marzanna Cieśla
Monika Słojewska
Redakcja
Katarzyna Jurkiewicz
Redakcja językowa i korekta
Dorota Kwiecińska
Skład i łamanie
Paweł Kowalski
Projekt okładki
Adam Bardos
Warszawa 2009
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o. o.
ISBN 978-83-7253-667-9
Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
tel. 022 381 72 07
faks 022 381 72 10
infolinia 0800 650 300
juka@juka.edu.pl
www.juka.edu.pl
Spis treści
Wrzesień ........................................................................................................................ 4
Październik.................................................................................................................. 10
Listopad ...................................................................................................................... 17
Grudzień ...................................................................................................................... 22
Styczeń ......................................................................................................................... 28
Luty................................................................................................................................ 33
Marzec .......................................................................................................................... 39
Kwiecień ...................................................................................................................... 46
Maj ................................................................................................................................. 52
Czerwiec ...................................................................................................................... 58
WRZESIEŃ
Temat kompleksowy
Tematy dzienne
i cele działań edukacyjnych
Środki dydaktyczne
I.
JESTEM
W PRZEDSZKOLU
1. Temat: Nasze imiona
Cele:
budzenie poczucia
naklejki z imieniem, kredki
w oprawie drewnianej, kubeczki,
kartki do rysowania, tacki
papierowe w kolorach kredek.
bezpieczeństwa u dzieci
nawiązywanie pozytywnych
kontaktów z innymi osobami
poznanie imion swoich kolegów.
2. Temat: Mój znaczek
Cele:
rozpoznawanie symboli: wyglądu
komplet znaczków
indywidualnych
z tasiemkami, wiersz
I. Salach Czyste ręce ,
skakanki, pary przedmiotów
z łazienki i szatni.
i nazwy indywidualnego znaczka
rozpoznawczego
wdrażanie do prawidłowego i
systematycznego mycia rąk
wyszukiwanie takich samych
obrazków – dobieranie do pary.
3. Temat: Zabawa w przedszkolu
Cele:
rozwijanie umiejętności
odtwarzacz kompaktowy,
CD – piosenki W naszym
przedszkolu (sł. M. Rosińska,
muz. J. Wasowski), Kołysanka
dla misia (sł. B. Szurowska,
muz. B. Tartanus-Kowalska),
chusta animacyjna lub
duży materiał, pluszowe
zabawki (najlepiej misie).
maszerowania w takt muzyki bez
potrąceń
próby śpiewania refrenu piosenki
uwrażliwianie na muzykę
marszową i kołysankę
wprowadzenie sygnału
muzycznego do wyjścia z sali
zabawy relaksacyjne przy
kołysance.
4. Temat: Dzień w przedszkolu
Cele:
kształtowanie nawyku
taca, klocki plastikowe, zabawki
przedszkolne, wiersz
W. Grodzieńskiej Obiad ,
pacynka misia, naczynia
z kącika kuchennego, lalki,
tarcze gimnastyczne, talerz,
łyżka, waza, łyżka wazowa,
serwetki, kawałek brystolu,
klocki, plastikowe naczynia
z kącika kuchennego
różnej wielkości, klocki.
właściwego zachowania się przy
stole
kształcenie umiejętności
prawidłowego korzystania z
serwetki i sztućców
układanie szeregów według
podanego wzoru
zastosowanie werbalnych
i niewerbalnych środków wyrazu
ćwiczenia narządów mowy.
4
346448308.012.png 346448308.013.png 346448308.014.png 346448308.001.png 346448308.002.png 346448308.003.png 346448308.004.png 346448308.005.png
5. Temat: Serce dla każdego
Cele:
wspólne podejmowanie
odtwarzacz kompaktowy,
CD – piosenka W naszym
przedszkolu (sł. M. Rosińska,
muz. J. Wasowski), wiersz
Cz. Janczarskiego Koledzy , serce
wycięte z brystolu, czerwona
farba plakatowa, gąbka,
marker, szarfa żółta i czerwona,
sznurek lub guma (ok. 3 m),
żółte i czerwone zabawki.
i realizowanie zadań
poznanie utworów literatury
dziecięcej, zainteresowanie nimi
poznanie techniki plastycznej –
malowanie gąbką
rozpoznawanie i nazywanie barw
podstawowych: czerwony
nabywanie umiejętności
poruszania się po obwodzie koła.
6. Temat: Niespodziewane
odwiedziny
Cele:
opisywanie obrazków zdaniami
odtwarzacz kompaktowy,
CD – akompaniament do
piosenki Wakacyjna wyliczanka
(sł. B. Szelągowska, muz.
J. Pietrzak), zabawki z sali:
auta, lalka, piłka, klocek, 3
misie: mały, większy
i największy, 2 lalki, auta:
osobowe, autobus, ciężarówka,
betoniarka, piłki, tamburyn,
po 3 zabawki: piłeczki, misie,
samochody, talerzyki, kubeczki
różnej wielkości, koc, szarfy
czerwone i zielone, karta pracy:
W przedszkolu , strój wróżki,
nieduże drewniane
i plastikowe klocki.
pojedynczymi
odnajdywanie wskazanych na
obrazku przedmiotów
określanie położenia
przedmiotów
w przestrzeni: na, pod, w, za.
7. Temat: W co się bawić?
Cele:
przestrzeganie zasad korzystania
odtwarzacz kompaktowy,
CD – piosenki W naszym
przedszkolu (sł. M. Rosińska,
muz. J. Wasowski), zabawki
przedszkolne, fragment wiersza
H. Bechlerowej Miś na huśtawce ,
trzy rysunki (1. huśtawka pusta,
2. huśtawka i miś, 3. huśtawka,
miś i prosiaczek), sprzęt
terenowy w ogrodzie, piłeczki
gąbkowe, bębenek, drewniane
i plastikowe klocki.
z zabawek i urządzeń na placu
zabaw
budzenie zainteresowania
tekstem poprzez wykorzystanie
ilustracji
dokonanie oceny zachowania
bohaterów utworu literackiego.
8. Temat: „Pani Wróżka”
Cele:
nauka refrenu piosenki
odtwarzacz kompaktowy, CD
– piosenki: Wesoła Wróżka
(sł. B. Szurowska, muz.
J. Pietrzak), Kołysanka dla
misia (sł. B. Szurowska, muz.
B. Tartanus-Kowalska),
strój wróżki,
zapoznanie z budową,
brzmieniem i technikami gry na
grzechotkach (marakasach)
5
346448308.006.png 346448308.007.png 346448308.008.png 346448308.009.png 346448308.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin