smerf.pdf

(1665 KB) Pobierz
makieta1:makieta1.qxd.qxd
Smerf
Smerf ne po ra dy
Przygotowujemy następujące kwadraty:
Kompozycję postaci smerfa
rozpoczynamy od centralne-
go ułożenia głowy w czapce
oraz tułowia. Warto te ele-
menty podkleić, a potem
komponować postać dalej.
Układając różnie nos i oczy,
przekonacie się, że smerf
może patrzeć w różnych kie-
runkach.
2 niebieskie o boku 100 mm (głowa, tułów),
2 białe o boku 100 mm (czapka, spodenki),
2 niebieskie o boku 90 mm (ramiona),
2 białe o boku 90 mm (nogawki),
2 białe o boku 40 mm (stopy),
3 niebieskie o boku 30 mm (nos, uszy),
2 białe o boku 30 mm (oczy),
2 niebieskie o boku 15 mm (paluszki),
2 czarne o boku 15 mm (źrenice).
Uszy, stopy, paluszki
Składamy bazę lody i zaginamy jej naroż-
nik.
Czapka
Na bazie lody wykonujemy dodatkowe
dwa rodzaje zgięć. Zaginamy dwie patki
na zakładkach, a od góry zaginamy formę
na prawo, tworząc charakterystyczny ko-
niec czapki smerfa.
10
81634672.005.png 81634672.006.png
81634672.007.png
Głowa
Bazę lody zaginamy, wykorzystując dwa przeciwległe wierzchołki.
Tułów i spodenki
Tułów to baza lody, którą należy odpowiednio włożyć do spodenek. Spodenki składamy
zbazy lody, której patki zaginamy tak, jak przy tworzeniu czapki. Wsuwamy tułów i zagi-
namy pod spód dolną część formy. Następnie wykonujemy dodatkowe zgięcia, formując
spodenki.
12
81634672.008.png 81634672.001.png
Nogi i ramiona
Zginamy bazę lody na pół. Przygotowujemy zagięcie pomocnicze (wyżej lub niżej w za-
leżności od tego, co wykonujemy: ramię – niżej, nogę – wyżej). Rozpłaszczamy patkę
ipodginamy nieco jej wierzchołek.
Oczy i nos
Małe kwadraty zaginamy w sposób nieregularny.
13
81634672.002.png 81634672.003.png 81634672.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin