PYTANIA NA JODZIA2.doc

(39 KB) Pobierz
PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIÓW DZIENNYCH

PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIÓW DZIENNYCH

1.wspomnienie wypełnia się właściwościami typowymi dla

 

pewnej klasy przedmiotów: STEREOTYPIZACJA PAMIECI

2.za procesy czuwania i wzbudzania wg Posnera odpowiada:

 

PRZEDNIA CZĘŚĆ ZAKRĘTU OBRĘCZY

3.złudzenia percepcyjne to obszar zainteresowań: PODEJŚCIA

 

SYNTEZY PERCEPCYJNEJ

4.pamięć jako zdolność (wg Sternberga): SKŁADNIK

 

INTELIGENCJI

5.długość czasu przechowywania w VSTM:100-500MSEK

6.zakres pamięci bezpośredniej większa dla: SŁÓW

 

NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ KATEGORII NIŻ DO RÓŻNYCH KATEGORII

7.mechanizm centralnego zarządzania możliwościami

 

przetwarzania informacji: ALOKACJA ZASOBÓW MENTALNYCH i

 

REDUKOWANIE POTENCJANCYH

MOŻLIWOŚCI EMITOWANIA REAKCJI

8.myślenie w którym jednostka nie ma określonego celu:

 

AUTYSTYCZNE

9.tzw. niezmienniki wg Gibsona: INFORMACJA ZAWARTA W

 

STRUKTURZEŚWIATŁA i JESZCZE JAKAŚ ODP ZE ZMIENIAJĄCĄ SIĘ

 

PERSPEKTYWĄ PODMIOTU

10.teoria Brunera koncentruje się na: ROZPOZNANIU i

Ania 22:00:12

 

KATEGORYZACJI

11.twórcy wielomagazynowego modelu pamięci to: WAUGH I

 

NORMAN i ATKINSON I SHIFFRIN

12.wyniki badań Rosch nad pojęciami: ISTNIEJE PROTOTYP i

 

ISTNIEJE HIERARCHIA

13.twierdzenie o głębokości i zakresie przetwarzania w

 

przywołaniu: OPERACJE W PRZYWOŁANIU SĄ POWTÓRZENIEM

 

OPERACJI Z FAZY SPOSTRZEGANIA

14.seryjne przetwarzanie (sekwencyjne): KIEDY PODĄRZAMY OD

 

 

DANYCH SENSORYCZNYCH DO ROZPOZNANIA OBIEKU

15.styl poznawczy wg Witkina:

16.błędne założenie, że coś jakieś nie jest, gdy

 

faktycznie jest: ZWIĘKSZENIE OGÓLNOŚCI KRYTERIUM

 

DECYZYJNEGO i WARUNKI KONIECZNE

17.w klasycznej teorii myślenia budulcem są: IDEE i

 

WYOBRAŻENIA

18.wg Sternberga konstruowanie strategii rozwiązania

 

problemu następuje po: OKREŚLENIU PROBLEMU I STWORZENIU

 

JEGO REPREZENTACJI

19.kompetencja koniunkcyjna: UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA

 

DYSKURSU i ADEKWATNE DO SYTUACJI I ROZMÓWCY,SŁUCHACZA

20.uniwersalna gramatyka: PREDYKTYWNOŚĆ I GRAMATYKALIZACJA

 

i REGUŁY SKŁADNIOWE

21.teoria zgodności: WYJAŚNIA PROCESY PODECYZYJNE i

 

DAŻENIE DO ZGODNOŚCI MIĘDZY MYSLAMI A DZIAŁANIEM

22.do kategorii zachowania celowego nie należy: ZJAWISKO

 

PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO

23.w kontekstualnym modelu Blocka interakcja między:ZMIANA

 

INTERWAŁU i ZACHOWANIA TEMPORALNE

24.profil proaktywny to koncentracja na: PRZYSZŁOŚCI i

 

PRZESZŁOŚCI

25.zasada podobieństwa Twerskiego: temporalnosc,

 

nietemporalnosc

 

 

A TE TO SĄ CHYBA Z ZESZŁEGO ROKU, ale głowy nie dam O__o nie pamiętam lol... no i wklejam jak mam, co do odpowiedzi to też pewna nie jestem bo nie mam teraz kartki na której to wszystko miałam rozwiązane :/

 

1. Na czym polega zasada specyficzności kodowania?

2. Co nie jest nośnikiem informacji [Nosal, temat:

psychologiczne modele umysłu]

 

 

3. Przetwarzanie informacji "z góry na dół" - selektywne

4. Zakres ekwiwalentności [style poznawcze]

5. Fałszywe odrzucenie "na nie"

- błąd fałszywej kategoryzacji pozyt

- strategia konfirmacyjna

6. Jaki poziom wg Rosch jest najbardziej uprzywilejowany?

- podstawowy

- pośredni

7. Myślenie reproduktywne

8. Sądy i twierdzenia [?] to budulec w teorii:

- asocjacjonistycznej [choć tu zdania są podzielone]

9. Wnioskowanie indukcyjne:

- wnioski zawierają bogatsze informacje niż przesłanki

- i chyba cos jeszcze

10. Kompetencja komunikacyjna

- posługiwanie się językiem odpowiednio do sytuacji

- dyskurs

11. Pamięć jako proces

12. Procesy kontrolno - regulacyjne w STM

- zw z przechodzeniem inf do LTM

- zw z wydobywaniem inf z LTM

13. Ubóstwo bodźca

14. Alokacja zasobów

- redukcja potencjalnych możliwości emitowania reakcji

- centralne zarządzaie przetwarzaiem inf

15. Struktura odpowiadająca za procesy orientacyjne

 

[uwaga]:

- okolica potyliczno - ciemieniowa

16. W syntezie percepcyjnej znaczenie odgrywa

- oczekiwania

- kontekst

- uprzednie doświadczenia

[nie pamiętam co było do wyboru]

17. Jak długo inf jest w magazynie fonologicznym:

- 1-2 sek

18. Co odpowiada za poprawność zdań?

- reguły składni

- reguły lingwistyczno - semantyczne [nie wiem tego]

19. Trojkat Neissera, z jakiej jest koncepcji?

a) poznawczej

b) asocjacyjnej

c) konstruktywistycznej (czy jakos tak, co jest wg mnie

 

poprawna odpowiedzia)

1. Konstruktywizm, łagodna degradacja umysłu, oszczędność poznawcza - to składniki jakiej teorii:

a) pamięci operacyjnej

b) pojęć naturalnych

c) schematów poznawczych

d) syntezy percepcyjnej

2. Teoria ekologiczna - o czym nas informuje

3. Centralny system wykonawczy jest umiejscowiony w:

4. Pogląd klasyczny

5. Wnioskowanie dedukcyjne

6. Dyskurs należy do:

7. Treść zawiera w sobie:

8. Pamięć procesuralna

9. Pamięć ikoniczna

10. Rozróżnialność zapisów pamięciowych

11. Zaostrzanie vs wygładzanie

12. Cecha uwagi świadcząca o giętkości i przerzutności to:

13. Podejmowanie decyzji

14. Jak inaczej nazywamy stabilność

15. Teoria klasyczna

 

 

Grupa B:

1. Ubóstwo bodźca, stereotypizacja itp. występują w: schemat poznawczy

2. Rozumowanie indukcyjne

a) przebiega od obserwacji do wniosków

3. Według założeń podejścia informacyjnego:

a) warunek percepcji otaczającej rzeczywistości to struktura poznawcza

c) warunek poznawania - wnioskowanie o rzeczywistości na podstawie posiadanej wiedzy

4. Emocje wtórne wg Damasio: oparte na doświadczeniu, związane z wyobrażeniami

5. Psychologiczna teoria decyzji – odp cos z jakas ocena ryzyka

6. Pamięć jako zdolność

c) możliwe jest ćwiczenie albo doskonalenie całej pamięci

d) pamięć stanowi element psychicznego wyposażenia jednostki wykazujące duże różnice indywidualne

7. Centralny system wykonawczy - znajduje się w : okolica przedczolowa Plata czolowego

8. Stabilność - jak nazywana jest inaczej – żadna z powyzszych

9. Treść pojęcia: atrybut

10. Pamięć echoiczna: słuchowa,

11. Style poznawcze odpowiadające biegunom zaostrzenie - wygładzenie: żadna z podanych

12. Dyskurs należy od:

d) semantyki

13. Zalety pojęcia teoria klasyczna możliwość wskazania ostrych granic miedzy pojeciami

15. Rozróżnialność zapisów pamięciowych – im głębszy poziom i zakres czy cos takiego tym lepiej potem zapamiętany bodziec jest odróżniany od innych

Zgłoś jeśli naruszono regulamin