MAJOWA_LAKA.doc

(57 KB) Pobierz
KONSEKT ZAJĘĆ,, MAJOWA ŁĄKA – ZABAWY I ZAGADKI Z PSZCZÓŁKĄ MAJĄ”

KONSEKT ZAJĘĆ,, MAJOWA ŁĄKA – ZABAWY I ZAGADKI  PSZCZÓŁKI MAI”.

Grupa:               6-latki.

Temat kompleksowy:           Poznajemy łąkę i jej mieszkańców.

Temat dnia:               Majowa łąka – zabawy i zagadki pszczółki Mai.

Cel ogólny:               - utrwalenie wiadomości dzieci na temat zwierząt i roślinności łąkowej,

                                              -   integracja  grupy poprzez zabawę, aktywizowanie dzieci.

 

 

Lp.

 

Sytuacja

edukacyjna

 

Środki

dydaktyczne

Cele

szczegółowe

 

1.

 

Powitanie dzieci piosenką pt. ,,Dzień dobry”.

-dziecko zna słowa piosenki,

-tworzy koło, zna pojęcia prawa, lewa ręka, usiądzie w półkole na dywanie,

nagranie magnetofono-

we,

 

2.

Piosenka  pt. ,,Pszczółka Maja”.

Wejście nauczycielki w rolę pszczółki Mai i zaproszenie dzieci do wspólnych zabaw

( drama).

  

- dziecko prowadzi dialog z Mają, wypowie się zdaniami prostymi, potrafi słuchać piosenkę,

 

 

 

 

sylweta pszczoły,

nagranie magnetofono-

we,

 

 

3.

 

Nauczycielka w roli Mai zaprasza do rozwiązania krzyżówki. Czyta dzieciom zagadki, które są rozwiązaniem krzyżówki.

Pytania skierowane do dzieci po rozwiązaniu krzyżówki:

1.Jakie jest rozwiązanie krzyżówki?

2.Jakie miesiące wchodzą w skład wiosny?

3.Jakie inne pory roku znacie?

4. Jaka  pogoda panuje wiosną?

 

Zabawa dzieci przy piosence pt. ,,Maj”. Dyżurni rozdają kołatki.

 

 

- dziecko rozwiąże zagadki czytane przez nauczycielkę,

-rozwiąże krzyżówkę i wpisuje do niej hasła- układając wyrazy z rozsypanki literowej,

-prawidłowo odczyta hasło krzyżówki-wiosna,

- zna pory roku, wie jaka pogoda panuje wiosną,

-zna litery alfabetu, liczy litery w wyrazach,

-potrafi zaśpiewać piosenkę,

 

 

 

- zagra prosty rytm na kołatkach,

 

krzyżówka, rozsypanka literowa, zagadki, kołatki dla każdego dziecka,

 

4.

 

Pszczółka Maja zaprasza na wiosenną wyprawę. Dzieci ustawione jeden za drugim tworzą ,,Pociąg” poruszający się po okręgu chusty animacyjnej i wyjeżdżają z miasta. Zatrzymują się na stacji ,,Kolorowa łąka”.

 

Na kolorowej  łące dzieci oglądają przedstawienie teatralne ,,O świerszczu, co przepiłował skrzypce”.

Pytania skierowane do dzieci  po obejrzeniu teatrzyku:

1.      Gdzie mieszkają bohaterowie inscenizacji?

2.      Jakie zwierzęta owady mieszkają na łące?

3.      Co przydarzyło się świerszczowi?

4.      Czy świerszcz na prawdę gra na skrzypcach, czy w inny sposób cyka?

5.      Jakie kwiaty możemy spotkać na łące?

 

 

-dziecko tworzy koło i naśladuje jazdę pociągiem,

- dziecko odczytuje napis- ,,Kolorowa łąka”,

-uważnie słucha  treści przedstawienia,

- wypowiada się zdaniami złożonymi na temat przedstawienia, kwiatów rosnących na łące,

- odczytuje nazwy kwiatów łąkowych umieszczonych na  łące.

- potrafi wyjaśnić sposób w jaki cyka świerszcz,

 

napis ,,Kolorowa łąka”.

scenka prezentująca łąkę, napisy: stokrotka, jaskier, mniszek lekarski, mak, chusta animacyjna, kukiełki do przedstawienia: konik polny, biedronka, ważka, kret, trzmiel,

 

5.

Maja zaprasza do odgadnięcia odgłosów łąki.

 

Zabawa ruchowa: ,,Skoki konika polnego”, ,, Lot trzmiela”.

 

 

-dziecko nazywa odgłosy łąki,

-wciela się w owady, ptaki.

- rozumie pojęcie: owad, ptak,

 

nagranie magnetofonowe

 

6.

Nauczycielka w roli Mai  zaprasza do podpisania niektórych ilustracji prezentujących zwierzęta żyjące na łące. Nauczycielka rozkłada na dywanie napisy i ilustracje np. motyl, biedronka, trzmiel, konik polny, ważka, żaba, bocian, skowronek, bażant itp.

Nauczycielka zachęca do wypowiedzi na temat niektórych zwierząt łąkowych, o ich przydatności w przyrodzie.

Dziecko ogląda żywe eksponaty niektórych owadów( dżdżownica, biedronka, ślimak).

 

 

 

- dziecko odczyta wyrazy, przyporządkuje wyraz do danej ilustracji,

- wie co to jest owad, ptak, ssak,

-zna zwierzęta zamieszkujące łąkę,

- dokona analizy i syntezy wyrazów,

- określi znaczenie  zwierząt łąkowych  w przyrodzie,

- ogląda i nazywa żywe okazy

-rozumie konieczność ochrony niektórych zwierząt,

-rozumie przydatność zwierząt w przyrodzie,

 

 

ilustracje przedstawiające owady, płazy, ptaki,

 

7.

Wspólna zabawa ruchowa dzieci z pszczółką Mają przy piosence ,,Majowa łąka”.

- dziecko wciela się w zajączki, śpiewa piosenkę,

policzy elementy składanki, stosuje liczebniki główne,

sylwety zajączków dla każdego dziecka, nagranie magnetofonowe

 

8.

Pszczółka razem z dziećmi układa składankę obrazkowo -wyrazową ,,Zwierzęta łąkowe”.

-dziecko ułoży składankę obrazkowo –wyrazową rozcięta na kilka części, odczyta napis

- potrafi pracować indywidualnie, dokona analizy i syntezy wyrazów,

 

składanka obrazkowa dla każdego dziecka,

9.

Zabawy z chustą animacyjną

,,Przebiegnij pod chustą- zwierzęta łąkowe”.

 

,,Kwiaty rosną”- na środek rozłożonej chusty wchodzi  wybrane dziecko, które jest kwiatem. Dzieci trzymają chustę za uchwyty i krążą wkoło. Dziecko trzyma w ręce ilustracje kwiatu.

Metoda pedagogiki zabawy.

 

-dziecko zna kolory, zna zwierzęta łąkowe,

- wciela się w rolę kwiatu,

 

chusta Klanzy,

sylwety zwierząt dla każdego dziecka, ilustracje kwiatów łąkowych,

10.

Nauczycielka w roli Mai zaprasza do rozwiązania zadań matematycznych ,,Połącz zadanie z kwiatem lub owadem”.

-dziecko potrafi dodawać i odejmować  w zakresie 10,

plansza z zadaniami na dodawanie i odejmowanie, kwiaty stokrotki, owady z wynikami zadań, flamaster,

 

11.

Koncert na łące ,,Dla biedronek i pszczółki Mai”- gra na kubkach plastikowych – metoda Batii Strauss.

-dziecko wystukuje rytm mieszadełkami o kubki plastikowe w rytm wiosennej melodii,

- dwoje dzieci wciela się w rolę Mai i biedronki,

 

nagranie magnetofonowe, kubki plastikowe, plastikowe mieszadełka,

sylweta biedronki i pszczoły,

 

12.

Zachęcenie do ułożenia domina wyrazowego- ,,Wiosenne wyrazy”.

- ułoży domino wyrazowe,  odczyta niektóre wyrazy, policzy elementy domina , zna liczebniki główne,

domino wyrazowe dla każdego dziecka,

13.

Pszczółka zaprasza do zabawy ,,Kwiaty, pszczoły i motyle”

Dzieci pszczoły, motyle fruwają między kwiatami  w rożnych kierunkach. Na krążkach leżących na dywanie nauczycielka kładzie kartoniki z cyframi( suma liczb na krążkach równa się liczbie dzieci).

Na hasło ,,kwiaty kwitną ’’ dzieci pszczoły i motyle przysiadają wokół kwiatów w takiej liczbie  jak wskazuje cyfra. Pytania skierowane do dzieci:

Na którym kwiatku jest najwięcej pszczół, motyli? Na którym z kwiatów jest najmniej owadów? Gdzie jest tyle samo owadów?

Rysowanie motyla w kształcie leniwej ósemki- metoda Kinezjologii Edukacyjnej....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin