Music Maker 5.doc

(230 KB) Pobierz

 

Za pomocą tego programu twój komputer stanie się instrumentem muzycznym, za pomocą którego można komponować dźwięki, a następnie poukładać je w gotowe muzyczne utwory. Zanim jednak zaczniemy robić coś na tym programie musimy najpierw zapoznać się z interfejsem programu.

Okno aranżera - umieszcza się w nim pliki z menadżera plików, wyświetlone są w postaci obiektów.(1)

Menadżer plików - mamy w nim dostęp do spisu wszystkich plików na danym komputerze obsługiwanych przez Music Makera.(2)

Okno ścieżki - możliwość wyciszenia (Mute) lub odtworzenia (Solo) poszczególnych ścieżek.(3)

Pasek menu - dostęp do wszystkich opcj programu.(4)

Pasek narzędzi - dostęp do najbardziej przydatnych funkcji.(5)
Nowy projekt
Otwórz projekt
Zapisz projekt
Zapisz wszystkie pliki
Cofnij polecenie
Ponów polecenie
Kasuj obiekty
Kopjuj obiekty
Grupuj obiekty
Rozgrupuj obiekty
Miksuj
Wyczyść - porządkuj wszystkie okna i ustaw pozycje start/stop
Ustawienie parametrów odtwarzania
Ustawienia ścieżki i innych parametrów systemu
Ustaw okna projektu jedno po drugim
Ustaw okna porojektu jako nienachodzące na siebie
Mikser - można ustawić tu głośność każdej ścieżki
Czarodziej aranżacji utworu - aranżuje dżwięki i układa je w cały utwur
Tryb internet multiplayer

Kontrola transportu - ustawienia parametrów odtwarzania, szybkość utworu (bmp). Obszar, który bedzie odtwarzany znajduje się pomiedzy znacznikami (S) i (E), które znajdują się w górnej części okna aranżera.(6)

Tryby pracy myszy - możliwość wyboru róznych trybów myszki.(7)
Standardowy - lewym zaznaczamy obiekt, prawym wyświetla właściwości obiektu
Pomocy - w miejscu, w którym klikniemy wyświetla się pomoc na ten temat
Cięcia - możemy dowolnie ciąć obiekt
Usuwania - usuwa obiekty
Podglądania - podgląd wybranego obiektu
Odgrywania - odgrywa w danym miejscu utwur

Paski nawigacyjne oraz ikona Zoom - umożliwiają przewijanie oraz powiększenie szczegółów.(8)

Gdy już zapoznaliśmy się z interfejsem programu możemy tworzyć. Wybieramy z menu Plik>Nowy projekt ustawiamy liczbę ścieżek i ustawiamy głośność utworu. Teraz musimy wybrać odpowiednie sample. Możemy korzystać z dostępnych sampli które znajdują się w pakiecie programu Magix Music Maker 5, ściągnąć z internetu lub zrobić samemu wykrzystując program np.: BPM Studio. Sample są najważniejszym elementem tego programu. Ważne jest też ułożenie sampli. Korzystając z okna menadżera plików wybieramy sample i odgrywamy je,następnie umieszczmy w oknie aranżera. W oknie aranżera możemy dowolnie zmieniać sampla(obiekt), manipulować głośnością,zmiana tempa, tonacji, przeróbkowanie czyli przerabianie obiektu, korzystać z efektów(pogłos, zniekształcenie, echo, filtry)

Kiedy juz ułożyliśmy obiekty w cały utwur możemy dopracować nasz stworzony utwur używająć do tego celu miksera.

Mikser posiada 5 pasmowy eqalizer dzieki niemu bedziemy mogli ustawić wysokie i niskie dżwięki. Każda ściżka posida własny zmieniacz głośności, czystości i pozycji stereo. Możemy równierz korzystać z efektów DirectX Plugin, są to moduły efektów tak jak akustyka, wyrównywacz itp., które są produkowane przez wiele firm.

Po ustawienu miksera trzeba zapisać projekt. Projekty Music Mekera mają rozszeżenie *.vip. Pliki o takim rozszeżeniu możemy otworzyć jedynie przy pomocy Music Makera i musimy posiadać sample które zostały wykorzystane w utworze. Jest jednak możliwość wyeksportowania pliku *.vip do wav lub mp3 w tedy problem znika i do odtworzenia utworu wystarczy nam zwykły player np.: WinAmp. Aby weksportować plik należy wybrać z menu Plik>Wyeksportuj projekt>Audio jako mp3 podajemy nazwe ustawiamy parametry mp3 i gotowe.

Wymagania systemowe

Procesor: Pentium 133Mhz
Pamięć: 32 MB RAM
Grafika: 800*600
Karta dżwiekowa: 16 bitow
System: Win95, Win98, Win2000 i NT
Internet: www.magix.com

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin