Ćwiczenia zręcznościowe. Szybkość, zwinność.doc

(35 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

SCENARIUSZ ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

 

Termin: styczeń

Forma zajęć: gimnastyka korekcyjna (12 uczestników)

Klasa: IIISP

Czas trwania: 45 minut

Autor: mgr Barbara Jaromij – nauczyciel mianowany ZS w Barcinie

 

Temat: Ćwiczenia zręcznościowe. Szybkość, zwinność.

 

Cel ogólny: wyrobienie szybkości, zwinności i zręczności.

Cele operacyjne:

Uczeń:

1.      1.      Ćwiczy z zaangażowaniem i chęcią.

2.      2.      Rywalizuje z innymi o najlepszy wynik.

3.      3.      Zna zabawę „Zakuty – odkuty”.

 

Metody:

-          -         heurystyczna – objaśnienie ćwiczeń i gier;

-          -         ćwiczeń praktycznych – gry i zabawy.

 

Formy organizacyjne:

-          -         zbiorowa – zabawy rozgrzewające i uspokajające;

-          -         jednostkowa – korekcja postawy przed lustrem i w teście ściennym;

-          -         zespołowa – gry zespołowe.

 

Pomoce dydaktyczne:

-          -         kocyki;

-          -         ławeczki;

-          -         ołówki;

-          -         woreczki z piaskiem.

 

Przebieg zajęć:

1.      1.      Korekcja postawy w siadzie skrzyżnym przed lustrem.

2.      2.      Korekcja postawy w pozycji wyprostowanej pod ścianą – test ścienny – zabawa.

3.      3.      Zabawy rozgrzewające

-          -         pląsy korekcyjne ze śpiewem – zabawa pobudzająca;

-          -         berek ogonek – zręczność, zwinność

-          -         zakuty – odkuty – zwinność, spostrzegawczość, podzielność uwagi;

-          -         dziuple – szybkość.

4.      4.      Ćwiczenia oddechowe przed lustrem.

5.      5.      Zapowiedź zadania: zabawy wyrabiające zręczność, zwinność i szybkość. Rywalizacja w zespołach (podział grupy na zespoły sześcioosobowe).

 

Gra I „kto pierwszy do ławki” (wzmocnienie obręczy barkowej).

Przybory: dwie ławki gimnastyczne ustawione na środku sali, kocyk dla każdego uczestnika.

Przebieg gry: zawodnicy obu drużyn ustawiają się w przeciwległych końcach sali, układają się przodem na kocykach, na sygnał ślizgiem w leżeniu przodem (używając jedynie rąk) starają się jak najszybciej dotrzeć do ławeczki. Zawodnik na mecie kładzie dłonie na ławeczce i czeka na pozostałych. Wygrywa ta drużyna, której zawodnicy szybciej dotrą do celu.

 

Gra II „Wyścig raków z woreczkami” (wzmocnienie - mięśni posturalnych grzbietu;, pośladkowych, ściągających łopatki).

Przybory: woreczek z piaskiem dla każdego uczestnika.

Przebieg gry: zawodnicy ustawiają się w przeciwległych końcach sali, na sygnał prowadzącego przechodzą w pozycji podporu tyłem z woreczkiem na brzuchu na druga stronę sali. Wygrywa drużyna, której zawodnicy szybciej przekroczą linię mety.

 

Gra III „Ołówkowa sztafeta” (wzmocnienie mięśni wysklepiających stopy i mięśni brzucha).

Przybory: dwa jednakowe ołówki , po jednym dla każdej drużyny.

Przebieg gry: zawodnicy obu drużyn dzielą się na dwie równe części i ustawiają w rzędach naprzeciw  siebie, na sygnał prowadzącego przyjmują pozycję w podporze tyłem a palcami stopy chwytają ołówek. Zadanie to przenieść przyrząd i podać go stopą koledze z drużyny (odbiór również stopą). Wygrywa ta drużyna, której zawodnicy szybciej poradzą sobie z zadaniem.

 

6.      6.      Ćwiczenia oddechowe i uspokajające.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin