KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE II
Temat bloku: Wielkanoc tuż, tuż
Temat dnia: Jajka malowane
Zadania programowe: Kultywowanie tradycji Świat Wielkanocnych. Dziecko jako aktywny członek rodziny.
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności współdziałania z grupą i współpracy między zespołami,
- poznawanie i podtrzymywanie lokalnych zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- rozwijanie umiejętności redagowania odpowiedzi na pytania,
- kształtowanie umiejętności słuchania,
- rozwijanie umiejętności redagowania życzeń,
- utrwalanie pisowni wyrazów wielką literą,
- doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia do 30,
- rozwijanie umiejętności cięcia po liniach krzywych oraz łączenia elementów z papieru,
- utrwalenie piosenki ,,Pisanki, jajka malowane”,
- kształcenie zręczności i zwinności.
Cele operacyjne:
Uczeń będzie:
- wypowiadał się na temat świątecznych zwyczajów,
- słuchał opowiadania n-la na temat zdobienia jaj,
- redagował świąteczne życzenia,
- formułował odpowiedzi na pytania, pisał wyrazy wielka literą,
- mnożył i dzielił do 30,
- ciął papier po liniach krzywych i łączył jego elementy,
- śpiewał piosenkę ,,Pisanki, jajka malowane”.
- Wykonywał ćwiczenia gimnastyczne.
Metody:
Waloryzacja (elementy dramy),
Operatywna (praktycznego działania),
Poszukująca (dyskusja)
FORMY: indywidualna, zbiorowa, zespołowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZE: kolorowe działania, koperty z poleceniem dotyczącym sceny, rekwizyty, ,, jajka gramatyczne”.
1. N. Eksponuje na tablicy krzyżówkę obrazową.
Załącznik 1
1. U. Potrafi rozwiązać krzyżówkę
2. N. Czyta tekst ,,Joasia i wielkanocne jajo”
Załącznik 2.
N. formułuje pytania na temat tekst:
- dlaczego nazywamy jajko pisanką a nie malowanka?
- Czym pisano po jajku?
- Kto mógł wykonać pisanki?
- Komu Joasia pokazywała swoje pisanki?
3. N. Opowiada o sposobie zdobienia jaj.
Załącznik 3.
2. U. Potrafi słuchać tekst czytany przez nauczyciela.
U. potrafi odpowiadać na pytania
U. zna zwyczaje świąteczne.
U. potrafi uważnie słuchać opowiadania n-la
4. N. Zachęca do wykonania kurczaczka.
Załącznik 4.
U. potrafi ciąć papier po liniach krzyżowych.
U. umie ozdobić prace w technice wycinanki
5. Redagowanie świątecznych życzeń:
- zwrócenie uwagi na pisownie wyrazów wielką literą
- gromadzenie na tablicy słownictwa i związków frazeologicznych
- indywidualne redagowanie życzeń
U. zna słownictwo potrzebne do życzeń oraz wzbogaca słownictwo o nowe wyrażenia
U. zna zasadę pisowni wyrazów wielką literą.
U. potrafi zredagować i zapisać życzenia.
6. Przepisywanie życzeń na kartkę z liniaturą(wklejenie do karty)
U. potrafi poprawnie i kształtnie przepisać tekst.
7. Ćwiczenia i zabawy ruchowe z naśladownictwem zająca skoki w górę i w dal
- skoki na jednej nodze do półmetka
- zabawy rzutne kto dalej i celniej
- podrzucanie piłki w górę i chwyt oburącz
- ćwiczenia uspokajające- wyprostowane w marszu
U. skacze w górę (wyskoki), w dal (kto najdalej)
U. potrafi skakać na jednej nodze
U. potrafi rzucać piłeczką do ustawionego kosza
U. potrafi podrzucić i schwycić piłkę
U. umie panować nad koordynacją ruchową
8. N. Dokonuje podziału na 4 grupy
Załącznik 5.
U. potrafi współdziałać z zespole
Obliczanie iloczynów i ilorazów do 30
U. umie obliczyć iloczyn i iloraz w zakresie 30
9. N. Sprawdzenie poprawności wykonywania zadania
U. umie odczytać hasło
10. N. Podaje każdemu uczniowi jajko gramatyczne,
załącznik 6
U. zna części mowy: przymiotnik, czasownik, rzeczownik
N. zachęca do estetycznego kolorowania jajka
U. potrafi pokolorować jajko gramatyczne według instrukcji
11. N. Utrwalenie piosenki ,, Pisanki, jajka malowane”
- wspólny śpiew
- rozmowa na temat świątecznego charakteru piosenki
- zabawa ruchowa
Podział klasy na 4 zespoły, każdy wybiera nazwę jednego ptaka hodowlanego i naśladuje jego głos na melodię piosenki ,, Wlazł kotek na płotek” oraz naśladuje ruchem
U. zna tekst piosenki
U. potrafi wymienić elementy świąteczne
U. potrafi bawić się w grupie
Edukacja środowiskowa
12. N. Zadaje pytanie skąd bierze się jajko
- jakie znamy ptaki hodowlane
- odtwarzanie taśmy magnetofonowej głosów ptaków hodowlanych
- pokaz ilustracji ptaków hodowlanych
- opis (kury, gęsi, kaczki, indyka)
U. zna odpowiedź
U. umie wymienić
U. potrafi rozpoznać głosy ptaków hodowlanych
U. umie opisać wygląd ptaków
13. założenie hodowli rzeżuchy
U. potrafi samodzielnie założyć hodowle rzeżuchy
- zna sposoby wykorzystania rzeżuchy do posiłków
- pamięta o codziennym podlewaniu
13. N. Rozdaje każdemu pisankę z życzeniami
Załącznik 8
N. zachęca ucznia do samodzielnego odczytania życzeń wielkanocnych i włożenia jajka do kosza przypiętego do tablicy
U. potrafi odczytać życzenia
14. Podsumowanie zajęć. Wielkanoc kojarzy mi się...............
W święta wielkanocne najbardziej lubię..........
U. potrafi docenić znaczenia Świąt Wielkanocnych.
U. zna zwyczaje i kultywuje w gronie rodzinnym
beata7922