KONSPEKT LEKCJI WF zagrywka.doc

(31 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WF

KONSPEKT LEKCJI WF

KLASA:  III D chłopcy           Liczba uczniów: 14

 

Prowadzący:                                                        .                                                 Data: 21.09.2004r.

TEMAT: Doskonalenie zagrywki sposobem górnym – piłka siatkowa.

ZADANIA W ZAKRESIE:

-          Umiejętności – poprawne przyjęcie postawy i wykonanie zagrywki sposobem górnym.

-          Motoryczności – rozwijanie sprawności.

-          Wiadomości – przepisy gry w siatkówkę.

-          Wychowania – współpraca z partnerami .

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna.                                                       Czas trwania: 45 min.

Pomoce dydaktyczne: siedem piłek do siatkówki, siatka z słupkami.

 

 

 

Część lekcji (czas)

Układ działań  (tok lekcji)

 

Treść zadań

Dozo-wanie

Uwagi o realizacji-

Formy, metody,

środki

 

Efekty

1

2

3

4

5

6

I

Część wstę-

pna

 

15 min

1.Zorganizo-

wanie grupy i wprowa-dzenie goto-

wości do za-

jęć.

 

2.Nastawienie uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.

 

3.Rozgrzewka, psychomoto-ryka, profilaktyka.

Zbiórka w szeregu, powitanie, sprawdzenie obec-

ności, dyspozycji zdrowotnych i goto-

wości do zajęć.

 

 

 

Zapoznanie z tematem zajęć, podanie zadań lekcji.

 

 

 

 

-          trucht

-          rozgrzewanie nadgarstków

-          krążenia ramion w przód, w tył i na przemian

-          zbieranie „jabłek”

-          krok odstawno – dostawny

-          krok skrzyżny

-          przyspieszenia na długości połowy boiska

-          na gwizdek przysiad podparty i wyskok w górę z klaśnięciem nad głową

-          krążenia bioder

-          krążenia tułowia

-          w lekkim rozkroku skłony w przód z pogłębieniem

-          10 przysiadów

-          siad płaski, skłony w przód z dotknięciem głową do kolan

-          siad płotkarski skłony do nogi wyprostowanej

-      leżenie przewrotne i przerzutne

 

 

m. słowna, ustawienie w dwu- szeregu

 

 

 

m. słowna

 

 

 

 

 

m. naśladowcza ścisła, m. zadaniowa ścisła

 

 

Zdyscyplinowanie grupy

 

 

 

 

Wprowadzenie gotowości psycho- fizycznej.

 

 

 

 

II

Część głów-na

 

25 min

4.Kształtowa-

nie umieję-

tności, doskonalenie sprawności fizycznej .

-          nauczyciel przypomina uczniom prawidłowe przyjęcie postawy do zagrywki sposobem górnym

-          piłka na parę, stajemy w odległości 6m z własnego podrzutu wykonujemy zagrywkę górną do partnera, partner chwyta piłkę oburącz i wykonuje to samo

-          zagrywka przez siatkę w materac po drugiej stronie

-          siad rozkroczny w odległości 2 m odbicia piłki sposobem górnym

-          wykrok prawą nogą, stajemy w lekkim rozkroku uginamy kolana pochylając tułów lekko do przodu, piłka leży swobodnie na lewej ręce, wykonujemy wyprost i odchylenie do tyłu ręki uderzającej czyli prawej, wykonujemy lekki podrzut piłki i uderzamy ja przed siebie

grupa zostaje podzielona na dwie drużynygra szkolna

 

m. słowna i naśladowcza ścisła

 

m. zadaniowa ścisła

 

III

Część

koń-

cowa

 

5 min.

5.Uspokojenie organizmu

 

6.Czynności organizacyjno –wychowaw-cze

-w marszu wznos ramion wdech opad wydech

-wytrzepujemy piasek z nogawek

 

zadaniowa ścisła

 

 

 

Zdyscyplinowanie grupy. Mobilizacja do poprawy swoich wyników.

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin