karty_kl2.pdf

(402 KB) Pobierz
125273870 UNPDF
...................................................................................................
imię i nazwisko
klasa 2 – Liczenie w zakresie 20. Porównywanie różnicowe
1. Przyjrzyj się podanym liczbom. Odkryj zasady tworzenia ciągów liczbowych.
Dopisz brakujące liczby.
4, 6, 8, , , , ,18,20
18, 15, , , , 3
, , 11, 16
2. Uzupełnij graf. Uważaj na kierunek strzałek.
9
o 3 mniej
o 7 więcej
o 5 mniej
19
o 6 mniej
o 9 mniej
+ 11
– 7
+ 5
o 16 więcej
– 8
o 6 więcej
– 2
20
o 13 więcej
3. W klasie II a jest 19 uczniów, a w klasie II b jest o 4 uczniów mniej.
Ilu uczniów liczy klasa II b?
Dokończ rysunek.
klasa II a
klasa II b
o 4 mniej
Działanie:
Odpowiedź: W klasie II b jest uczniów.
125273870.018.png 125273870.019.png 125273870.020.png 125273870.021.png 125273870.001.png
klasa 2 – Zegar
...................................................................................................
imię i nazwisko
1 godzina to 60 minut
1. Oblicz, ile to minut.
1 godz. 20 min –
1 godz. 40 min –
1 godz. 30 min –
2. Dorysuj wskazówki na zegarach. Napisz, ile czasu upłynęło.
11
12
1
11
12
1
Od 7 00 do 10 00
10
2
10
2
upłynęły
9
3
9
3
8
4
8
4
7
5
7
5
6
6
11
12
1
11
12
1
Od 12 30 do 17 00
10
2
10
2
upłynęły
9
3
9
3
8
4
8
4
7
6
5
7
6
5
11
12
1
11
12
1
Od 21 30 do 5 30
10
2
10
2
upłynęło
9
3
9
3
8
4
8
4
7
5
7
5
6
6
3. Ile czasu chłopcy spędzają w szkole?
od 8.00 do 13.00 Kamil
od
do
11
12
1
11
12
1
od
do
10
2
10
2
Tomek
11
12
1
11
12
1
9
3
9
3
10
2
10
2
3
4
Adam
8
4
8
4
7
5
7
5
9
9
6
6
3
8
4
8
7
6
5
7
6
5
Tomek jest w szkole
Kamil jest w szkole
Adam jest w szkole
Najdłużej w szkole przebywa
a najkrócej
125273870.002.png 125273870.003.png 125273870.004.png
klasa 2 – Mnożenie w zakresie 100
...................................................................................................
imię i nazwisko
. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
2 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20
3 3 6 9 12 15 18 21 24 27 30
4 4 8 12 16 20 24 28 32 36 40
5 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
6 6 12 18 24 30 36 42 48 54 60
7 7 14 21 28 35 42 49 56 63 70
8 8 16 24 32 40 48 56 64 72 80
9 9 18 27 36 45 54 63 72 81 90
10 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
1. Oblicz działania, korzystając z tabelki.
2. Znajdź pierwszą liczbę z działania w pionowej rubryce tabelki, połóż na niej palec
lewej ręki, drugą liczbę znajdź w poziomej rubryce i połóż na niej palec prawej ręki.
Przesuń palce tak, aby spotkały się na jednym polu. Na tym polu znajduje się wynik
działania – sprawdź! Zamaluj pole w tabeli wskazanym kolorem. Powtarzaj ten ruch
przy każdym działaniu.
1 4=4
3 6=18
2 4=
3 5=
4 5=
3 8=
4 6=
2 7=
2 5=
4 7=
2 8=
3 7=
3 4=
1 8=
9 5=
8 7=
8 4=
7 8=
9 7=
8 5=
6 6=
7 3= 5 6=
ZIELONY
ŻÓŁTY
7 6=
8 6=
9 6=
6 2=
6 3=
6 9=
7 9=
125273870.005.png 125273870.006.png 125273870.007.png 125273870.008.png 125273870.009.png 125273870.010.png 125273870.011.png 125273870.012.png 125273870.013.png 125273870.014.png
...................................................................................................
imię i nazwisko
klasa 2 – Kolejność wykonywania działań. Drzewka matematyczne
1. Wpisz brakujące liczby na matematycznych drzewkach. Dokończ działania.
27 13
+
89 15
57
+
20
57 – (27 + 13) =
(89 – 15) + 20 =
2. Oblicz działania i uzupełnij odpowiednie drzewko.
(35 + 12) – (28 – 15) =
+
+
(98 – 32) + (77 – 56) =
3. Dostawca przywiózł do sklepu 42 stoły i 36 krzeseł. Po sprawdzeniu zabrał
12 uszkodzonych mebli. Ile mebli zostało w sklepie? Przedstaw działanie
na matematycznym drzewku.
Działanie:
Odpowiedź:
125273870.015.png 125273870.016.png
...................................................................................................
imię i nazwisko
klasa 2 – Liczenie w zakresie 100. Tabela
Klasy: II a, II b, II c biorą udział w konkursie minikoszykówki.
Każdą klasę reprezentuje 25 zawodników. Zadaniem zawodników
jest celnie rzucić do kosza w trzech próbach.
klasa
II a
klasa
II b
klasa
II c
Rzuty Traione Nietraione Traione Nietraione Traione Nietraione
Razem
traione
1 próba 18
4
8
3
7 20
2 próba
3 próba 20
11
22
Razem
1. Działania wykonaj na kartce i wpisz do tabelki wyniki.
2. Która klasa zajęła:
1 miejsce
liczba punktów
2 miejsce
liczba punktów
3 miejsce
liczba punktów
3. Ile punktów zdobyły wszystkie klasy w drugiej próbie?
4. Oblicz, ile punktów brakuje klasom do zdobycia 100 punktów.
klasa II a
klasa II b
klasa II c
125273870.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin