Bill Gates kontra General Motors.doc

(24 KB) Pobierz
Bill Gates kontra General Motors

Bill Gates kontra General Motors

 

Na ostatniej wystawie komputerowej COMDEX, Bill Gates dokonując porównania przemysłu

komputerowego z samochodowym powiedział: "Gdyby GM dokonał takiego postępu, jaki miał miejsce w przemyśle komputerowym, wszyscy jeździlibyśmy samochodami kosztującymi 25 dolarów i zużywającymi galon paliwa na 1000 mil."

W odpowiedzi na te uwagę, rzecznik GM złożył na konferencji prasowej następujące

oświadczenie: Gdyby GM rozwinął technologie taka, jaka rozwinął Microsoft, wszyscy

jeździlibyśmy samochodami o następujących własnościach:

 

1. Auto ulegałoby wypadkowi dwa razy dziennie bez żadnego powodu.

2. Po każdym nowym malowaniu znaków na jezdni należałoby kupić nowe auto.

3. Od czasu do czasu auto stawałoby bez powodu na drodze; należałoby to uznać za normalne,  zapalić ponownie silnik i kontynuować jazdę.

4. Wykonywanie jakiegokolwiek manewru np. skrętu w lewo, powodowałoby czasami wyłączenie silnika, niemożność ponownego uruchomienia i w konsekwencji konieczność ponownego wbudowania silnika do samochodu.

5. Tylko jedna osoba byłaby uprawniona do korzystania w auta, chyba ze kupiłoby się wersje

"Auto95" lub "AutoNT". Ale wówczas należałoby dokupić większą liczbę siedzeń.

6. Macintosh wyprodukowałby wprawdzie pięciokrotnie szybszy, dwukrotnie łatwiejszy w obsłudze i niezawodny samochód napędzany energia słoneczną, ale mogący jeździć tylko po 5% dróg.

7. Wskaźniki temperatury oleju, wody i lampka kontrolna alternatora zastąpione byłyby

przez pojedynczy wskaźnik "general car default".

8. Nowe siedzenia zmuszałyby każdego do posiadania tylko tego samego rozmiaru.

9. Przed zadziałaniem, system airbag zapytałby "Are you sure?".

10. Od czasu do czasu, bez powodu, samochód zamknąłby się i dalby się otworzyć tylko przez jednoczesne pociągniecie za klamkę, przekręcenie kluczyka i przytrzymanie anteny radiowej.

11. GM wymagałby od każdego klienta zakupu luksusowej wersji map samochodowych wydawnictwa Rand McNally (będącego wówczas firma podległą GM) nawet, jeśli kupujący ani ich by nie chciał, ani nie potrzebował. Rezygnacja z tej opcji powodowałaby natychmiastowe zmniejszenie osiągów samochodu o 50% lub więcej. Ponadto spowodowałoby to rozpoczęcie śledztwa przez Departament Sprawiedliwości na wniosek GM.

12. Za każdym razem, gdy GM zaprezentowałby nowy model, kupujący samochody musieliby uczyć się wszystkiego od początku, gdyż nic nie działałoby tak, jak dotychczas.

13. Aby zgasić silnik należałoby nacisnąć przycisk "Start".

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin