PLAN PRACY- listopad 4,5.doc

(87 KB) Pobierz
PLAN PRACY

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

 

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

NA MIESIĄC LISTOPAD 2006 DLA DZIECI

 

4–5 LETNICH

 

 

 

              TEMATYKA:

 

1.      PRZEDSZKOLAK STRAŻNIKIEM CZYSTOŚCI    06.11. – 17.11.

 

2.      PRZYGOTOWANIE SIĘ ZWIERZĄT DO ZIMY   20.11. –  01.12.

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA: IZABELA FRANKOWSKA


DBAMY O CZYSTOŚĆ I ZDROWIE!

 

CEL GŁÓWNY: Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.

CEL KSZTAŁCĄCY: Kształtowanie czynnej postawy w zakresie estetyki i kultury życia codziennego.

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

2. Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom II p. 1,2,3,8,11,13 s.19; poziom III p. 3,5,6,9,10,18, s.19-20;

3. Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom II p.3,6,7 s.22; poziom III p. 2,4,6,8 s.23

4.              Poznaję moje najbliższe otoczenie - poziom II p.3, s.25; poziom III p.4 s.25

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

1.       Dbam o swoje bezpieczeństwo – poziom II p. 1,3 s.31; poziom III p. 1, s.32

2.       Dbam o swoje zdrowie – poziom II p.1,2,3 s.35  poziom III p.1,2,3 s.35 

3. Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom II p. 1,2,3  s.38; poziom III p. 1,2,3 s.38

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

2.  Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie jesieni –poziom II p.1,2,5 s.54; poziom III p. 1,2,3,4, s.55

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

1.       Uczę się rozumienia informacji przekazywanych w sposób niewerbalny - poziom III p.2c s.73

2.       Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom II p.1,2,4,5,6,7,8 s.76; poziom III p. 2,3,5,6,7,9,10 s.77

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom II p. 2,4, s.80; poziom III p.1,2,3,9 s.80-81

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom II p. 1, 2, 4,6 s. 83; poziom III p. 1,2,5,6,8,11 s. 83

5.  Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom II p.2,3,4,5 s.86; poziom III p.1,2,3,9 s. 86

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

      1.   Odbieram piękno świata wszystkimi zmysłami – poziom II p. 2,6,7 s.129; poziom III p.5,7,8 s.130

3.       Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom II p. 2,3,6,7 s. 135; poziom III p. 67,8,9 s. 136

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

1.       Słucham muzyki i uczę się jej rozumienia - poziom II p. 5,6 s. 139 poziom III p.2,4,8 10,s.138-139

2.       Poznaję instrumenty muzyczne i próbuje na nich grać – poziom II p. 1,2,3 s. 141; poziom III p.1,2,5, s. 141

3.       Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom II p. 3,4,5,7,8 s.142; poziom III p. 2,3,4,7,9 s. 143

X. EDUKACJA TECHNICZNA

2. Podejmuje własne działania konstrukcyjno – techniczne – poziom II p. 1 s. 147; poziom III p. 1 s. 148.


ZADANIA EDUKACYJNE:

F      „Kot jest czysty” R. Pisarski – recytacja wiersza - dzieci powinny: regulować oddech podczas recytacji, podjąć próbę wygłaszania wiersza indywidualnie, różnicować  modulację głos (4,5 l.);

F      „Sprzątanie” I. Salach – teatr cieni – dzieci powinny: wypowiadać się w sposób komunikatywny nt. obejrzanego przedstawienia, własnymi słowami opowiedzieć jego treść, rozumieją konieczność dbania o porządek w swoim otoczeniu (5 l.)

F      „Co jest potrzebne do mycia rąk?” – zabawa dyd. – dzieci powinny: kształcić nawyki higieniczno-kulturalne, rozumieć znaczenie ich w życiu codziennym, uświadomić sobie konieczność dbania o czystość w każdej sytuacji (po zabawie, przed posiłkiem, przed oglądaniem książki) (4.5 l.);

F      „Kino w łazience” W. Chotomskiej – inscenizacja -  dzieci powinny: podjąć próbę zagrania w „przedszkolnym teatrzyku”, treść wiersza odtworzyć wiernie (5 l.) lub własnymi słowami (4 l.), pokonać uczucie onieśmielenia;

F      Rytmika  - zajęcia prowadzone przez instruktora

F      „Myj zęby” – śpiewanie piosenki - dzieci powinny: rozwijać słuch muzyczny, wskazać część powtarzającą się – refren (4,5 l.);

F      „Mydło” – zabawa rytmiczna z piosenką - dzieci powinny: podjąć próbę gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijać poczucie rytmu (4,5 l.);

F      „Jeśli chcesz wyglądać ładnie” – rysowany wierszyk - dzieci powinny: przedstawić w pracy plastycznej treść wiersza, poszukiwać własnych rozwiązań w podejmowanych zadaniach (5 l.).

F      „Kubek, szczotka ...” rysowanie w obrębie konturu I gr.; wycinanie  z kolorowego papieru II gr., - dzieci powinny:  kształcić sprawność manualną, dokładnie wypełnić kontur, bezpiecznie posługiwać się nożyczkami (4,5 l.);

F      „Przedszkolny strażnik czystości” – rysowanie – dzieci powinny: zaprojektować odznakę „strażnika czystości”, kształcić pomysłowość twórczą (5 l.);

F      ZAJECIE PLASTYCZNE

F      „Czyste ręce?” – zab. dyd. – liczenie palców i próby wdrażania do liczenia na palcach (4 l.); liczenie na palcach i pokazywanie na palcach: jest osiem, jest siedem itp. (5 l.);

F      „Miś wchodzi po schodach” – zab. dyd. – kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie, ale stosownie do możliwości umysłowych dzieci (4,5 l.); liczenie znikających obiektów, ustalenie ile ich było (5 l.);

F      Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 5 – przeciwdziałanie nadmiernej lordozie

F      Wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem:

-          czworakowania pt. „Zające w kapuście” – kształcenie naturalnych krzywizn kręgosłupa;

-          skoku pt. „Lis w kurniku” – wyrabianie skoczności i zwinności.

 

I i III CZĘŚĆ DNIA:

§   „Komedia przy myciu” – inscenizacja utworu M. Konopnickiej – dzieci powinny: kształcić nawyki higieniczno – kulturalne.

§   „Brudas i kotki” – H. Bechlerowa – słuchanie wiersza –dzieci powinny: rozumieć konieczność dbania o czystość osobistą,

§   „O Kubusiowym kubusiu” – słuchanie opowiadania M. Kownackiej – dzieci powinny: zapoznać się z prawidłowym sposobem mycia zębów;

§   „Czysta lalka – zabawa gramatyczna -  dzieci powinny: podjąć próbę poprawnego stosowania form fleksyjnych w czasownikach, wyrażać własne myśli i spostrzeżenia.

§   „W łazience” – zab. słuchowa –dzieci powinny: rozpoznawać i nazywać wysłuchane odgłosy

§   „Dzieci, ptaki i niedźwiadki” – zabawa muzyczna –dzieci powinny: utrwalić pojęcia „wysoko, nisko” w muzyce;

§   „Chora lalka” – zab. ortofoniczna – dzieci powinny: ćwiczyć narządy mowy na głoskach: a, u, e, wyćwiczyć wargi;

§   „Hałabała sprawdza czy dzieci prawidłowo myją ręce” – rozmowy okolicznościowe – dzieci powinny: przestrzegać kolejnych etapów mycia rąk

§   „Czy woda jest czysta?”- zab. badawcza –praca z serią obrazków i mikroskopem - dzieci powinny: uświadomić ogromne znaczenie wody w codziennym życiu człowieka, szukać odpowiedzi na pytanie „Dlaczego bez wody nie byłoby życia?”

§   „Ostatnie liście” – ćw. oddechowe – dzieci powinny: wprawić w ruch lekkie przedmioty za pomocą dmuchania

§   Pełnienie dyżurów w łazience – prace społeczno – użyteczne – dzieci powinny: dbać o ład i porządek w łazience

§   „Czystość i higiena” - rozwiązywanie zagadek związanych z aktualną tematyką – dzieci powinny: rozwijać procesy myślowe m.in. analizę i syntezę, wnioskowanie;

§   „Moje ciało” – zabawa logarytmiczna – dzieci powinny: recytować wiersz w połączeniu z ruchem rąk i nóg

§   „Kto to taki?”- rysowanie –dzieci powinny: obrysować postać kolegi na dużym arkuszu papieru, nazywać poszczególne części ciała


PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ZWIERZĄT DO ZIMY

 

CEL GŁÓWNY: Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń, uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.

CEL KSZTAŁCĄCY: Zapoznanie dzieci ze sposobem przygotowanie się zwierząt do zimy

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

2. Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom II p. 1,2,3,8,11,13 s.19; poziom III p. 3,5,6,9,10,18, s.19-20;

3. Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom II p.3,6,7 s.22; poziom III p. 2,4,6,8 s.23

4.              Poznaję moje najbliższe otoczenie - poziom II p.3, s.25; poziom III p.4 s.25

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

1.       Dbam o swoje bezpieczeństwo – poziom II p. 1,3 s.31; poziom III p. 1, s.32

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin