WRZESIEŃ 2010.doc

(93 KB) Pobierz
Wrzesień 2010 I i II tydzień „Jestem przedszkolakiem”

Wrzesień 2010                I i II tydzień „Jestem przedszkolakiem”

Podstawa programowa: Kształcenie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

Cele pośrednie:

- integrowanie i komunikowanie się w grupie i poza nią poprzez odczuwanie akceptacji, szacunku, miłości, nawiązywanie kontaktów, z innymi dziećmi

- zapoznanie z pomieszczeniami przedszkola : sala, łazienka, szatnia

- nabywanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

- nabywanie umiejętności samoobsługowych: mycie rąk i twarzy

- rozwijanie sprawności manualnej – prowadzenie kredki po kartce

- wyrabianie nawyków wzajemnego powitania i pożegnania

- przyzwyczajanie dzieci do odpoczynku

- ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie krzywdy innym kolegom

TEMAT

TRESCI PROGRAMOWE

CEL KSZTAŁCĄCY

CEL OPERACYJNY

UWAGI

1. Rozmowa połączona z działaniem „Nasze przedszkole”

- poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy

- przestrzeganie ustalonych zasad i umów regulujących współżycie w grupie

-wzbogacanie słownictwa czynnego

- nabywanie umiejętności zwrotów grzecznościowych podczas obcowania z dorosłymi i rówieśnikami

- zna nazwę grupy

- potrafi się przedstawić

 

 

 

2. „Motylek” i „Bajka” – rozmowa na temat nazwy grupy i przedszkola

- mówienie o swoich potrzebach

- odpowiadanie na pytania

- dzielenie się swoimi przeżyciami

-wzbogacanie słownictwa czynnego

- zna nazwę swojej grupy i przedszkola

- ostrożnie i uważnie porusza się po sali i innych pomieszczeniach przedszkolnych

- zna pomieszczenia przedszkolne: salę, łazienkę, szatnie- wyposażenie i funkcje tych pomieszczeń,

 

3. Rysowanie kredkami portretów kolegów i koleżanek

- podawanie swojego imienia i nazwiska

- określanie swoich cech fizycznych np. kolor oczu, włosów, wzrost, pleć, wiek

- określanie swoich ulubionych zajęć

-tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

- wzbogacanie słownictwa

-rozwijanie spostrzegawczości

- rozwijanie umiejętności słuchania poleceń ze zrozumieniem

- potrafi prawidłowo trzymać kredkę i pewnymi ruchami wykonywać prace

- stara się wykorzystać cała stronę kartki podczas rysowania

-potrafi się przedstawić i opowiedzieć o sobie

- utrwala imiona kolegów i koleżanek z grupy

 

4. Tworzenie regulaminu grupy

- odpowiadanie na pytania

- stworzenie regulaminu grupy

- wzbogacanie słownictwa

- zna zasady bezpiecznego zachowania się w przedszkolu

 

5. Kalambury

- korzystanie z toalety

- uczestnictwo w zabawach polegających na porozumiewaniu się bez użycia słów

- wyrabianie nawyków higienicznych

 

- wie, że trzeba dbać o swój wygląd i czystość

- podejmuje próby odzwierciedlenia ruchem i gestem haseł gry

 

6. Dbamy o czystość naszego ciała - wizyta pielęgniarki

- korzystanie z toalety

- odpowiadanie odpowiedzi na pytania

- wyrabianie nawyków higienicznych

- wzbogacanie słownictwa

- chętnie poddaje się kontroli czystości przeprowadzanej przez pielęgniarkę

- odpowiada na pytania

 

7. Bawimy się razem

- odpowiadanie na pytania

- uczestnictwo w zabawach zaproponowanych przez kolegów

- wymienianie i opisywanie zabaw w jaki można się wspólnie bawić

- wzbogacanie aktywności ruchowej

- wzbogacanie słownictwa

- poznanie nowych zabaw

- chętnie i grzecznie bawi się z kolegami w zaproponowane przez nich zabawy

- zna zabawy przeznaczone dla wietrzej grupy osób

- potrafi w zrozumiały sposób opisać swoją ulubioną zabawę z kolegami

 

8. Słuchanie opowiadania „Dwaj sąsiedzi”

- uważne słuchanie rozmówcy

-słuchanie opowiadania

-odpowiadanie na pytania dotyczące utworu

- nabywanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

- integrowanie i komunikowanie się w grupie i poza nią poprzez odczuwanie akceptacji, szacunku, miłości, nawiązywanie kontaktów, z innymi dziećmi

 

- poprawnie odpowiada na pytania zadane do tekstu

- jest uprzejmy w stosunku do innych

Opowiadanie z „Bajarka opowiada. Zbiór baśni z całego świata” opracowała M. Niklewiczowa

Pozostała część dnia:

1.       Zabawy kołowe ze śpiewem : „Kółko graniaste”, „Stary niedźwiedź mocno śpi” – zapoznanie się nowa zabawą

2.       Słuchanie opowiadań, wierszy, piosenek o tematyce dziecięcej – doskonalenie skupienia uwagi

3.       Zabawy konstrukcyjne klockami – rozwijanie sprawności manualnej

4.       Zapoznanie z ogrodem przedszkolnym i zabawy w ogrodzie, w piaskownicy – doskonalenie techniki ustawiania się w pary

5.       Zabawy mające na celu poznanie części ciała i wskazanie ich – utrwalanie znajomości swojego ciała

6.       Oglądanie książek – ćwiczenie spostrzegawczości

7.       Zabawy swobodne – integrowanie się.

 

Wrzesień 2010                        III i IV TYDZIEŃ „LUBIMY SIĘ BAWIĆ”

Podstawa programowa: Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu siebie i swojego otoczenia.

Cele pośrednie:

-wzbogacanie słownictwa czynnego związanego z tematyką,

-rozwijanie mowy i myślenia poprzez osłuchiwanie się z mową potoczną,

-rozbudzanie zainteresowań piosenką i zabawą z rówieśnikami,

-rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,

-rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych,

-wdrażanie do zgodnego współżycia i działania w grupie.

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE KSZTAŁCĄCE

 

CELE OPERACYJNE

UWAGI

1.”Moja ulubiona zabawka” kolorowanie wybranego obrazka kredkami świecowymi

-tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

-dostrzeganie otaczającego ans piękna

-nazywanie podstawowych barw

-rozwijanie sprawności manualnej palców rąk

-dokonuje samodzielnych wyborów rysunku z ulubiona zabawką,

-podejmuje próbę samodzielnego pokolorowania,

-zna podstawowe kolory.

 

2. Słuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej „Mój samochód”

-uważne słuchanie rozmówcy

-słuchanie wiersza,

-odpowiadanie na pytania dotyczące utworu,

-rozwijanie pamięci odtwórczej

-wie jak można bawić się samochodzikiem,

-podejmuje próbę przeprowadzenia samochodu po wyznaczonym szlaku.

 

3.Słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Naprawiamy misia”

-uważne słuchanie rozmówcy

-słuchanie wiersza,

-odpowiadanie na pytania dotyczące utworu,

-rozwijanie pamięci odtwórczej

-wzbogacanie słownictwa czynnego

-wie, że o zabawki trzeba dbać,

-odtwarza za pomocą gestów i ruchu treść utworu

 

4. „Co słychać wokół nas”- ćwiczenia słuchowe...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin