Podręcznik dla trenerow.pdf

(474 KB) Pobierz
Zarzadzanie oswiata
ZARZ¥DZANIE
OWIAT¥
FUNDACJA INICJATYW SPO£ECZNO-EKONOMICZNYCH
CENTRALNY ORODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
SCHOOL OF EDUCATION (UNIVERSITY OF BIRMINGHAM)
ZARZ¥DZANIE
OWIAT¥
poradnik dla gmin
CZÊÆ III
Przewodnik
dla prowadz¹cych zajêcia
BRYTYJSKI FUNDUSZ KNOW-HOW
FUNDUSZ WSPÓ£PRACY
Poradnik zosta³ przygotwany przez konsultantów Fundacji
Inicjatyw Spo³eczno-Ekonomicznych, Centralnego Orodka
Doskonalenia Nauczycieli oraz School of Education (Univer-
sity of Birmingham) w ramach Programu Wspierania Samo-
rz¹dów Lokalnych, sponsorowanego ze rodków brytyjskiego
Funduszu Know-How.
Autorzy:
Pawe³ Jurczyk
Dariusz Justyniarski
© Copyright by Fundusz Wspó³pracy
Brytyjski Fundusz Know-How
Program Wspierania Samorz¹dów Lokalnych
ul. Nowy wiat 6/12
00-400 Warszawa
ISBN 83-87912-03-4
Wydanie I, Warszawa 1999
Na zlecenie brytyjskiego Funduszu Know-How
opracowa³a Agencja Wydawnicza Skigraf
4
61176605.001.png
Spis treci
Rozdzia³ 1
WPROWADZENIE ........................................................................................... 11
Rozdzia³ 2
PRZEMIANY EDUKACYJNE,
A METODYKA NAUCZANIA ........................................................................... 13
Rozdzia³ 3
TRENDY W ORGANIZACJI SZKOLEÑ ............................................................ 17
3.1. Charakterystyczne trendy w szkoleniach w latach 90-tych .................................. 17
3.2. Popularne podejcia
do szkolenia i doskonalenia kadr .......................................................................... 17
Rozdzia³ 4
STRATEGICZNA ROLA
EDUKATORÓW-SZKOLENIOWCÓW ............................................................. 19
4.1. Zadania, umiejêtnoci i zasoby szkoleniowców
w wietle nowej roli na rynku .............................................................................. 19
4.2. Szkolenie i rozwój g³ówne dzia³ania (rekomendacje) ....................................... 20
Rozdzia³ 5
EWALUACJA ...................................................................................................21
5.1. Wzory narzêdzi do ewaluacji ............................................................................... 23
Rozdzia³ 6
JAK UCZ¥ SIÊ DOROLI ................................................................................. 31
6.1. Techniki nawi¹zywania kontaktu ......................................................................... 32
6.2. Techniki zbierania informacji zwrotnych ............................................................. 34
6.3. Cykl Kolba ........................................................................................................... 36
6.4. Opis cyklu nauki wg Kolba .................................................................................. 36
5
61176605.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin