Scenariusz zajęć przedszkolnych
Data: 26.09.2008
Prowadząca zajęcia: Elżbieta Nejman
Grupa: „Biedronki” (czterolatki)
Blok tematyczny: Za oknem szaro i mokro
Temat zajęć: W lesie
Cele ogólne:
v Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela
v Utrwalenie charakterystycznych cech jesieni
v Poszerzanie słownictwa odnośnie odległości przestrzennej
Cele szczegółowe:
v Dziecko potrafi podać cechy charakterystyczne dla jesieni
v Dziecko odpowiada na pytania nauczyciela
v Dziecko potrafi wskazać przedmioty, które są bliżej, dalej, wyżej i niżej
v Dziecko potrafi zilustrować treść piosenki ruchem
v Dziecko potrafi zgodnie współpracować z kolegami z grupy
Formy pracy:
v Zbiorowa
v Indywidualna
Metody pracy:
v Podająca (opowiadanie, pogadanka, praca z źródłem drukowanym)
v Praktyczna (ćwiczenia)
Środki dydaktyczne:
v plansza przedstawiająca las,
v wiewiórki z papieru,
v karty pracy „Zimowe zapasy”,
v liście z papieru,
v tamburyno,
v płyta CD z nagraniem „Spacer”.
Przebieg zajęć:
„Słoneczko ma bardzo dobre zwyczaje, mówi dzień dobry gdy rano wstaje, my też ten zwyczaj znamy, mówimy dzień dobry, gdy się spotykamy”.
v Czerwony – wspinamy się na palcach
v Żółty – skaczemy jak żabki
v Zielony – siadamy na ziemi
ZWRÓCENIE UWAGI NA BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ZABAWY
v Wiewiórka która jest bliżej żołędzia na czerwono
v Wiewiórka która jest dalej od żołędzia na zielono
ula.f