Scenariusz zajęć z j. angielskiego
OPRACOWANIE I REALIZACJA : Kinga Jóźwiak, Aneta Popławska,
Karolina Machowska
DATA : 21.10.2009
MIEJSCE : Szkoła Podstawowa nr 3 w Płocku
KLASA : IV B
OPIEKUN : mgr Orłowska
CZAS TRWANIA : 45 min
TEMAT DNIA : Revision
CELE OGÓLNE:
· Utrwalenie odmiany czasownika „to be”
· Przypomnienie zasady stosowania zaimków wskazujących
· Zasady stosowania zaimków: „my”, „your”, „his”
· Utrwalenie liczebników 1 – 50
· Utrwalenie nazw członków rodziny
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
· Potrafi odmienić czasownik „to be”
· Zna zasady stosowania zaimków wskazujących
· Potrafi stosować zaimki: „my”, „your”, „his”
· Zna liczebniki 1 – 50
· Potrafi nazwać członków rodziny
METODY AKTYWNOŚCI(wg R. Więckowskiego):
INFORMACYJNE:
· Wyjaśnienie werbalne
· Wyjaśnienie ilustrowane
· Opis z wykorzystaniem pomocy graficznych
HEURYSTYCZNE:
· Elementy dyskusji
· Elementy dialogu
FORMY AKTYWNOŚCI (wg R. Więckowskiego):
· Aktywność indywidualna jednolita
· Aktywność grupowa
· Aktywność z całą klasą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE (wg R. Więckowskiego):
KONWENCJONALNE:
· Podręcznik „Sky High 1”
· Ćwiczenia „Sky High 1”
· Kartoniki z nazwami zaimków osobowych
PRZBIEG:
I. CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności, przygotowania do zajęć oraz pracy domowej). Poinformowanie uczniów z terminem sprawdzianu oraz podanie obowiązujących zagadnień – zapisanie ich przez uczniów w zeszycie:
· Odmiana czasownika „to be”
· Zaimki wskazujące
· Zaimki: „my”, „your”, „his”
· Liczebniki 1 – 50
· Family
· Units 1 – 5
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Słowne przypomnienie odmiany czasownika „to be” przez chętnych uczniów i zapisanie jej na tablicy. Wykonanie ćw. 1. s. 14.
2. Odczytanie przez chętnego ucznia reguły (podręcznik s. 14) dotyczącej stosowania zaimków: „my”, „your”, „his”. Przyporządkowanie na tablicy kartoników zaimków osobowych z zaimkami zastępującymi rzeczowniki. Wykonanie ćw. 3, 4. s. 15.
*Odczytanie przez uczniów dialogu z ćw. 4 z podziałem na role.
3. Podzielenie uczniów na czteroosobowe grupy. Przypomnienie przez uczniów (przy pomocy podręcznika s. 15) zasady stosowania zaimków wskazujących. Wykonanie w grupach ćw. 5. s 15.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Podsumowanie zajęć.
2. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej – ćw. 1, 2, 3, 6. s. 8, 9
3. Pożegnanie.
1
coolsister