Scenariusz zajęć jęz. angielskiego
OPRACOWANIE I REALIZACJA :Kinga Jóźwiak, Karolina Machowska Aneta Popławska
DATA :16.12.2009
MIEJSCE : Szkoła Podstawowa nr 3 w Płocku
KLASA : 3 A
OPIEKUN : mgr A. Orłowska
CZAS TRWANIA : 45 min
TEMAT DNIA : Christmas
CELE OPERACYJNE:
DYDAKTYCZNE
· Uczeń zna słownictwo związane z okresem świątecznym
· Uczeń potrafi rozwiązać krzyżówkę o tematyce świątecznej
· Uczeń śpiewa piosenkę świąteczną pt. „Santa Claus Is Coming to Town ”
WYCHOWAWCZE
· Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.
· Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.
· Uczeń zachowuje porządek na ławce.
METODY AKTYWNOŚCI (wg R. Więckowskiego):
INFORMACYJNE:
· wyjaśnienie werbalne
· wyjaśnienie ilustrowane
· opis z wykorzystaniem pomocy graficznych
HEURYSTYCZNE:
· elementy dyskusji
· elementy dialogu
FORMY AKTYWNOŚCI:
(wg R. Więckowskiego)
· aktywność indywidualna jednolita
· aktywność grupowa- z całą klasą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE (wg R. Więckowskiego):
KONWENCJONALNE:
· ilustracje dotyczące ,,symboli” świąt Bożego Narodzenia
· choinka
· ozdoby choinkowe
· podpisy do obrazków
· karty pracy
· gałązki jemioły
TECHNICZNE:
· magnetofon
· płyta CD z nagraniem piosenki świątecznej „Santa Claus Is Coming to Town”
PRZBIEG:
I. CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć).
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. Umieszczenie na tablicy hasła „Christmas” oraz choinki. Wymienianie skojarzeń dzieci dotyczących dekoracji drzewka w języku polskim (ZAŁACZNIK 1).
2. Zamieszczenie na tablicy ozdób choinkowych i nazywanie ich w języku angielskim przez nauczyciela (ZAŁĄCZNIK 2). Przyczepienie podpisów do poszczególnych przedmiotów (glass ball, bell, star, presents, gingerbread, lights, chain, Christmas tree – ZAŁĄCZNIK 3). Powtarzanie słownictwa- od chóralnego, poprzez grupowe, do indywidualnego.
3. Wykonanie karty pracy (KARTA PRACY 1). Zadaniem dzieci jest podpisanie ozdób choinkowych i wklejenie karty do zeszytu.
4. Ubieranie choinki zamieszczonej na tablicy. Dzieci wybierają ozdobę, którą chcą umieścić na drzewku i nazywają ją.
5. Umieszczenie na tablicy ilustracji z innymi ,,oznakami” Świąt: carol, Santa Claus, snowman, sleigh, stocking, reindeer (ZAŁĄCZNIK 4). Zapoznanie ze słownictwem, powtarzanie go i podpisanie obrazków na karcie pracy (KARTA PRACY 2).
6. Wykonanie krzyżówki o tematyce świątecznej i wklejenie jej do zeszytu (KARTA PRACY 3).
7. * Zgadywanka ,, Which tree is mine?” (KARTA PRACY 4)
8. Rozdanie dzieciom tekstów piosenki „Santa Claus Is Coming to Town” . Odczytanie tekstu przez nauczyciela, powtarzanie razem z dziećmi. Odsłuchanie piosenki z płyty. Próba wspólnego zaśpiewania.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Podsumowanie zajęć. Wspólne odczytanie wszystkich poznanych słów.
2. Podsumowanie aktywności i zachowania dzieci.
3. Pożegnanie.
1
coolsister