macromedia-flash-8-professional.-oficjalny-podrecznik full scan.pdf

(23728 KB) Pobierz
887757258.003.png
Tworzenie interfejsu pokazu slajdów ................................................................................................................... 104
Dodawanie elementów interaktywnych do pokazu slajdów ..............................................................................113
Wykorzystanie ActionScriptu do utworzenia pokazu slajdów ..........................................................................118
Lekcja 4. Tekst w programie Flash ......................................................................................................................................123
Wykorzystanie narzędzia Text Tool ..................................................................................................................... 125
Dodawanie tekstu do dokumentu ........................................................................................................................ 127
Tworzenie ruchomej grafiki na podstawie tekstu ................................................................................................131
Sprawdzanie pisowni w dokumencie .................................................................................................................... 138
Efekty tekstowe w programie Flash ........................................................................................................................141
Dodawanie tekstu za pomocą kodu ActionScript .............................................................................................. 146
Wykorzystanie komponentu TextArea ................................................................................................................ 149
Lekcja 5. Dźwięk w programie Flash ..................................................................................................................................159
Formaty kompatybilne z programem Flash .........................................................................................................161
Import dźwięku do programu Flash ..................................................................................................................... 165
Zdarzenia dźwiękowe i dźwięk strumieniowy ..................................................................................................... 167
Kontrola dźwięku .................................................................................................................................................... 169
Użycie dźwięku w celu umożliwienia reakcji na działania użytkownika ........................................................ 184
Dodawanie dźwięku do animacji .......................................................................................................................... 190
Lekcja 6. Tworzenie animacji ................................................................................................................................................195
Animacje automatyczne, czyli podstawy ruchu .................................................................................................. 197
Tworzenie ruchu za pomocą filtra Blur ...............................................................................................................208
Animacja z filtrem Drop Shadow ..........................................................................................................................211
Animacje automatyczne z wykorzystaniem filtrów ........................................................................................... 217
Animacja zmian koloru ......................................................................................................................................... 223
Animacje automatyczne z wykorzystaniem filtrów i trybów mieszania .........................................................227
Programowanie animacji ....................................................................................................................................... 233
Lekcja 7. Tworzenie filmu we Flashu .................................................................................................................................245
Materiał wideo w programie Flash ........................................................................................................................247
Wykorzystanie Flash Video Encoder Wizard ......................................................................................................247
Wykorzystanie Flash 8 Video Encoder i ustawień zaawansowanych ............................................................... 254
Tworzenie filmów za pomocą komponentu FLVPlayback ............................................................................... 261
Tworzenie wideo dla Flash Player 6/7 za pomocą MediaPlayback Component ............................................ 267
Wykorzystanie komponentów z grupy FLV Custom UI
w celu kontrolowania komponentu FLVPlayback ............................................................................................. 271
6
Macromedia Flash 8 Professional.
Oficjalny podręcznik
Lekcja 8. Tworzenie własnego odtwarzacza wideo w programie Flash ............................................................277
Przesył strumieniowy materiału wideo .................................................................................................................279
Tworzenie obiektu wideo .......................................................................................................................................279
Łączenie odtwarzacza Flash Player 8 z serwerem sieciowym .............................................................................282
Dodawanie elementów kontrolujących odtwarzanie ......................................................................................... 285
Odtwarzanie wielu filmów wideo .........................................................................................................................289
Wykorzystanie klasy TransitionManager w celu dodania do filmu przejścia Fade ....................................... 296
Lekcja 9. Praca z materiałem wideo ...................................................................................................................................305
Pliki FLV a kanały alpha materiału wideo ........................................................................................................... 307
Wykorzystanie punktów początkowych w materiale wideo w celu aktywowania zdarzeń ........................... 312
Filtry i efekty mieszania a materiał wideo w programie Flash .......................................................................... 319
Inne filtry wideo ...................................................................................................................................................... 322
Wykorzystanie kamery internetowej w programie Flash Professional 8 ......................................................... 324
Odtwarzanie filmu wideo nad innym filmem .................................................................................................... 328
Zabawa z kamerą w programie Flash, czyli ściana wideo ................................................................................... 330
Lekcja 10. Serwer komunikacyjny: audio i wideo ......................................................................................................337
Podstawowe wiadomości na temat Flash Communication Server ................................................................... 339
Tworzenie aplikacji do strumieniowego przesyłu materiału wideo .................................................................344
Odtwarzanie i kontrola wielu filmów na serwerze FlashComm ......................................................................348
Strumieniowe przesyłanie plików MP3 ................................................................................................................ 354
Lekcja 11. Wykorzystanie danych dynamicznych ......................................................................................................363
Wstęp do danych dynamicznych .......................................................................................................................... 365
XML i Flash .............................................................................................................................................................. 366
Parsowanie danych XML: tworzenie pokazu slajdów ........................................................................................ 370
Wykorzystanie lokalnego obiektu współdzielonego .......................................................................................... 386
Lekcja 12. Urządzenia przenośne a Flash Professional 8 ........................................................................................389
Program Flash a urządzenia przenośne ................................................................................................................ 391
Tworzenie filmu z myślą o urządzeniu ................................................................................................................ 394
Tworzenie aplikacji na telefony komórkowe ...................................................................................................... 397
Tworzenie aplikacji pod kątem platformy Windows Mobile ...........................................................................409
Lekcja 13. Publikacja filmu utworzonego we Flashu .................................................................................................419
Publikacja pliku SWF ............................................................................................................................................. 421
Narzędzie Bandwidth Profiler ............................................................................................................................... 426
Wykrywanie wersji odtwarzacza Flash Player ......................................................................................................427
Osadzanie pliku SWF w stronie za pomocą programu Dreamweaver 8 ..........................................................429
Na zakończenie ........................................................................................................................................................ 435
SPIS TREŚCI
7
Dodatek A Skróty klawiszowe ..............................................................................................................................................437
Dodatek B Poszukiwanie pomocy: społeczność twórców Flash .............................................................................445
Skorowidz ...................................................................................................................................................................................... 453
8
Macromedia Flash 8 Professional.
Oficjalny podręcznik
W lekcji 7. dowiedziałeś się, jak utworzyć odtwarzacz wideo za pomocą komponentu wideo. W tej
lekcji opracujesz odtwarzacz wideo, który nie wykorzystuje komponentów. Możesz, oczywiście,
zapytać: „Po co się męczyć, skoro mam dostęp do komponentów?”.
Większość pracujących w programie Flash zawodowców unika wykorzystania komponentów, po-
nieważ zazwyczaj wiąże się to ze wzrostem rozmiaru pliku SWF. Dla przykładu odtwarzacz, który
utworzyłeś w poprzednim ćwiczeniu, zajmował 35 kB, a do tego dochodziła jeszcze „skórka”
o rozmiarze 15 kB. W niniejszej lekcji utworzysz odtwarzacz zawierający proste przyciski Start i Stop ,
którego wielkość nie przekracza 1 kB. Będzie się on znacznie szybciej wczytywał. Ponadto o wiele
łatwiej będzie dostosować go do Twoich wymagań, ponieważ to Ty będziesz jego twórcą.
Pozostaje jeszcze kwestia elementów nawigacyjnych. Może się okazać, że potrzebujesz jedynie
przycisków Start i Pause . W tym celu dodasz do sceny obiekt wideo i wykorzystasz te przyciski do
kontroli odtwarzania, którą możesz uzyskać za pośrednictwem kodu ActionScript.
Nie potrzebujesz komponentów do kontroli odtwarzania
wideo; możesz utworzyć własne elementy nawigacyjne
887757258.004.png 887757258.005.png 887757258.006.png 887757258.001.png 887757258.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin