Test 3 A
KWESTIONARIUSZ WIELORAKIEJ INTELIGENCJI
Wypełnij poniższy kwestionariusz przypisując wartość liczbową każdemu stwierdzeniu, które Twoim zdaniem jest prawdziwe w odniesieniu do Ciebie.
Jeśli w pełni się z nim zgadzasz postaw cyfrę 5. Jeżeli sądzisz, że nie masz z nim nic wspólnego - wstaw O. Użyj cyfr od 5 do O, aby określić stopień prawdziwości poszczególnych stwierdzeń.
1. Posiadam uzdolnienia manualne. ...............
2. Posiadam dobre wyczucie kierunku. ...............
3. Posiadam umiejętność rozwiązywania sporów między przyjaciółmi................
4 Łatwo zapamiętuję słowa piosenek. ...............
5. Potrafię wyjaśniać w prosty sposób trudne zagadnienia. ...............
6. Robię wszystko krok po kroku. ...............
7. Dobrze znam samego siebie i rozumiem, dlaczego postępuję tak, a nie inaczej................
8. Lubię ćwiczenia grupowe i spotkania towarzyskie................
9. Dobrze uczę się, słuchając wykładów i wywodów innych ludzi. ...............
10. Słuchając muzyki, doznaję zmian nastroju. ...............
11. Lubię krzyżówki, łamigłówki i problemy logiczne. ...............
12. Tablice, zestawienia i pomoce wizualne odgrywają dla mnie ważną rolę podczas uczenia
się. ...............
13. Jestem wrażliwy na nastroje i uczucia otaczających mnie ludzi................
14. Najlepiej uczę się, kiedy muszę wziąć się w garść i zrobić coś samemu. ...............
15. Zanim zechcę się czegoś nauczyć, muszę zobaczyć, jaką będę miał z tego korzyść. ...............
16. Podczas nauki i rozmyślań lubię spokój i samotność. ...............
17. Potrafię usłyszeć poszczególne instrumenty w złożonych utworach muzycznych. ...............
18. Łatwo przychodzi mi wywołanie w wyobraźni zapamiętanych i wymyślonych obrazów. ...............
19. Posiadam bogaty język i potrafię się nim posługiwać. ...............
20. Lubię robić notatki. ...............
21. Posiadam dobre poczucie równowagi i lubię ruch fizyczny. ...............
22. Potrafię dostrzegać strukturę przedmiotów i związki między różnymi rzeczami. ...............
23. Potrafię pracować w zespole i korzystać z cudzych doświadczeń. ...............
24. Jestem dobrym obserwatorem i często zauważam rzeczy uchodzące uwadze innych. ...............
25. Często bywam niespokojny. ...............
26. Lubię pracować lub uczyć się niezależnie od innych. ...............
27. Lubię komponować muzykę. ...............
28. Potrafię radzić sobie z liczbami i problemami matematycznymi. ...............
Klucz do testu 3 A
Typ inteligencji
stwierdzenia
Suma punktów
lingwistyczna
5 9 19 20
Punkty ………………
………………………………
Matematyczno- logiczana
6 11 22 28
Punkty ……………….
…………………………….
Wizualno – przestrzenna
2 12 18 24
Punkty ………………..
muzyczna
4 10 17 27
Punkty ………………….
Interpersonalna
3 8 13 23
Punkty …………………
……………………………..
intrapersonalna
7 15 16 26
kinestetyczna
1 14 21 25
Punkty ……………………
…………………………
Koło wielorakiej inteligencji
Wpisując uzyskane wyniki na okręgach w polach odpowiadających poszczególnym typom inteligencji i zaciemniając pola o najwyższych wynikach, otrzymasz graficzny obraz rozkładu swoich typów inteligencji zgodnie z teorią Howarda Gardnera
Lingwistyczna matematyczno- logiczna
Muzyczna
Wiz. – przestrzenna
Interpersonalna intrapersonalna
Różne rodzaje inteligencji oraz ich wykorzystanie do celów osobistych i zawodowych
1. Inteligencja językowa
Najczęściej występuje u : pisarzy , poetów, autorów sloganów reklamowych, scenarzystów, mówców, przywódców politycznych, redaktorów, publicystów, dziennikarzy
Prawdopodobne cechy
· wrażliwy na wzorce
· zorganizowany
· systematyczny
· umiejętność rozumowania
· lubi słuchać
· lubi czytać
· lubi pisać
· nie ma kłopotów z ortografią
· lubi gry słowne
· dobrze zapamiętuje szczegóły
· może być dobrym mówcą publicznym i
dyskutantem, jednak niektóre osoby z tej grupy mogą preferować pisemny sposób porozumiewania się
Jak wykorzystać w procesie uczenia
· opowiadać historyjki
· grać w gry pamięciowe dotyczące nazw i miejsc
· czytać opowiadania i anegdoty
· pisać opowiadania i anegdoty
· układać skecze
· czytać artykuły prasowe
· przeprowadzać wywiady
· układać zagadki, gry ortograficzne
· łączyć czytanie i pisanie z innymi dziedzinami
· pisać i redagować gazetki, pisemka, biuletyny
· brać udział w debatach
· toczyć dyskusje
· korzystać z edytora tekstu jako sposobu wprowadzenia do wiedzy informatycznej
2.Inteligencja logiczno – matematyczna
Najczęściej spotykana u: matematyków, naukowców, inżynierów, trop[icieli zwierząt, detektywów policyjnych, prawników i księgowych
· Lubi myśleć abstrakcyjnie
· Lubi precyzyjnie się wysławiać
· Lubi liczyć
· Lubi być dobrze zorganizowany
· Stosuje logiczne struktury myślowe
· Lubi pracować z komputerem
· Lubi rozwiązywać problemy
· Lubi eksperymentować w logiczny sposób
· Robi uporządkowane notatki
...
Saeth