Jednostka tematyczna
Cele i zadania
Sposób realizacji
Uwagi nauczyciela
Monitorning.
I WDRAŻANIE UCZNIA DO SAMORZĄDNOŚCI.
1,2
Porządkujemy naszą pracownię.
Wybory Samorządu Klasowego.
Ø Kształcenie poczucia odpowiedzialności za własną szkołę.
Ø Kształcenie umiejętności pracy w zespole.
Ø Umiejętność opracowania harmonogramu prac.
Ø Trening funkcji kierowniczych.
Ø Dokonanie przez uczniów kolektywnego wyboru władz samorządu klasowego.
Omówienie zadania generalne porządki.
Podział czynności i terminy realizacji.
Wykonanie prac.
Przydział ról, kierowników grup.
Wybór samorządu klasowego.
Ocena wykonanych prac.
3
Jaka ocena z zachowania?
Ø Zapoznanie z systemem oceniania zachowania uczniów.
Ø Rozumienie możliwości poprawy swojego zachowania.
Ø Rozumienie funkcji rzecznika praw ucznia w naszej szkole.
Zapoznanie z systemem oceniania zachowania ucznia.
Pytania stawiane przez uczniów –dyskusja.
Zaangażowanie w dyskusję.
4
Chcę znać swoje prawa i obowiązki
Ø Poznaje statut szkoły i regulaminy zawierające prawa i obowiązki ucznia.
Ø Wie, jakie skutki wynikają z nieprzestrzegania obowiązków ucznia.
Ø Wie, w jaki sposób odwoływać się, gdy naruszane są jego prawa.
Zapoznanie ze Statutem szkoły,
Nauczyciel odpowiada na pytania uczniów związanych z tematem
Na lekcję zapraszamy opiekuna SU, premiera
oraz rzecznika praw ucznia.
Quiz sprawdzający znajomość regulaminu
Przygotowany przez opiekuna i zarząd SU.
5
Obchodzimy Dzień Chłopca
Ø Zwrócenie uwagi na przyjacielskie stosunki chłopiec – dziewczyna.
Ø Radość wspólnej zabawy
Ø Umiejętność sprawiania niespodzianek innym.
Przygotowanie niespodzianek
w klasach,
Dyskoteka dla chłopców
Słodki taniec –zaproszona dziewczyna daje chłopcu cukierek.
Sondaż wśród chłopców.
6
Poznaję działalność sekcji Samorządu Uczniowskiego i
Ø Poznają sekcje SU oraz ich zadania.
Ø Chcą razem pracować na rzecz naszej szkoły.
Ø Poszukują swojego miejsca w społeczności szkolnej.
Ø Wizyta w klubie w celu przeprowadzenia rozmowy z redaktorami „Życia Szkoły”.
Pogadanka z szefami sekcji z informacją o ich działalności.
Zapoznanie z efektami pracy sekcji
Statystyka przynależności do sekcji SU i zaangażowania uczniów w ich działalność.
7
Nasz udział w kampanii wyborczej Samorządu Uczniowskiego.
Ø Określenie cech kandydata
Ø Praca w zespole na rzecz jednego kandydata –podział ról.
Przygotowują uczniowie.
Stworzenie programu wyborczego dla kandydata
1
Ø Zainteresować uczniów techniką pracy umysłowej.
Ø Znaczenie motywacji w łatwiejszym uczeniu się.
Ø Uwzględnianie higieny pracy umysłowej.
Zgłoszenia uczniów do grup ekspertów dla poszczególnych przedmiotów.
Wymiana wzajemnych doświadczeń w uczeniu się. Poszukiwanie rozwiązań w książkach.
Zorganizowanie pomocy nauce.
Porównywanie wyników
śródrocznych i końcoworocznych
2
Zakładamy skrzynkę pytań?
Ø Pokazanie trudności funkcjonowania w grupie.
Ø Poznawanie sposobów rozwiązania problemów.
Ø Poznanie możliwości korzystania z poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Zachęca do rozmowy na tematy trudne.
Zachęca do wykorzystania skrzynki pytań przez podawanie problemów do rozwiązania.
Analizuje wybrane dwa problemy podane przez uczniów lub zaobserwowane w klasie.
Zachowanie systematyczności omawiania problemów zamieszczanych w skrzynce.
Badanie efektywności eliminowania problemów oraz możliwości ośmielenia uczniów z grupy niepewnych swojej wypowiedz a mających mnóstwo pytań.
Kronika klasy i samorządu uczniowskiego
Ø Kontynuacja tradycji szkolnych.
Ø Budzenie dumy z tradycji naszej szkoły.
Ø Próba pisania pamiętników jako formy prowadzenia kroniki.
Przeglądanie kroniki Samorządu Uczniowskiego.
Tworzenie kroniki klasy, wymiana uwag na temat tradycji szkolnej.
Zachęcanie dzieci do pisania pamiętników
Spotkanie z kronikarzem S.U.
Przeglądanie efektów pracy. Aktywność formie kroniki klasowej.
Ø Rozbudzanie odwagi w odkrywaniu siebie.
W poszukiwaniu przyjaciela
Ø Rozumienie potrzeby posiadania przyjaciół.
Ø...
majka75