Zadania lekcji.
U-Nauka Przewrotów w przód z przysiadu podpartego do postawy. Przewrót w tył-nauka
S-Ogólny rozwój fizyczny, kształtowanie niezbędnych nawyków i umiejętności, kształtowanie zwinności i gibkości.
W-Czego nie należy robić na lekcji gimnastyki?
P-Wdrażanie do samokontroli oraz zainteresownia własną sprawnością.
Klasa: IV chłopcy
Liczba osób: 20
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.
Czas ćwiczeń: 90’
Przybory: szarfy, mterac, woreczki, ringo.
Część lekcji
Tok lekcji
Treść i przegieg lekcji
Interpretacja treści
Uwagi
Moment organizacyjno-porządkowy
Zbiórka, raport, powitanie, podanie zadań, sprawdzenie obecności i goowośi do zajęć,
W: Wyjaśnienie zadania głownego lekcji.
Szereg
Zabawa ożywiająca
„BEREK ŻURAW”
Berek biega za pozostałymi uczestnikami abawy, którzy uciekaja w różne strony. Kto chce uniknąć schwytania, staje na jenej nodze, podkładając pod kolano drugiej, wysoko ugiętej ręke, którą równocześnie chwyta się za nos. W tej pozycji jest on podobny do żurawia. Jeśli berek zdąży dotknąć kogoś zanim przyjmie on postać żurawia, wówczas dotknięty zostaje berkiem i prowadzi zabawę dalej.
S: Kształtowanie równowagi
Berek nie może stać długo przed żurawiem i czekać ąż ten zmęczy się trudną do utrzymania pozycją ciała. Lużna gromadka, berek oznaczony szarfą
Ćw. RR
Ćw. T w pł. Strzałkowej w przód
Ćw. NN
Ćw T w pł. Strzałkowej w tył
Ćw. RR i NN
Ćw. T w pł. Strzałkowej w tył
Ćw. Mm brzucha
Ćw. T w pł. złożonej
Pw. Postawa stojąca(zwarta), krążenia RR raz prawym raz lewym w przód następnie w tył. Krążenia RR jednocześnie-prawym i lewym-w przód a następnie w tył. Krążenia nadgarstkami.
Pw. Postawa rozkroczna: 1-skłon ł w przód 2-3 pogłębienie skłonu ł w przód z dotknięciem rn podłoża, 4-wyprost j.pw.
Pw. Postawa stojąca: 1-przysiad podparty 2-wyprost rzutm NN do podporu leżąc przodem 3-podskokiem skurcz NN do przysiadu.Przysiady 10x
Pw. Klęk na prawym kolanie, lewa noga wyprostowana w bok. Prawa ręka wyprostowana w górę, lewa na biodrze. Skłony boczne w stronę wyprostowanej nogi lewej. To samo w strone prawą.
„Pajacyk”
Pw. Postawa stojąca, rece wyciągnięte przed siebie. Wymachy Np do Rb a następnie Nl do Rp
Pw. Leżenie przodem dłonie pod brodą: 1-skłon T w tył z ugięciem kolan i chwytem za kostki, 2-3 wytrzymanie, 4-powrót do pozycji wyjściowej.
Brzuszki
Pw. Leżenie tyłem na gwizdek uniesienie NN niewysoko nad ziemię, wykonanie nożyc pionowych. Pokoljnym gwizdku odpoczynek
Pw. Lekki rozkrok-krętoskłony
Pw. Lekki rozkrok-krążenia T w prawo następnie w lewo.
S. Kształtowanie siły mm. ramion
S. Kształtowanie siły mm. grzbietu
S. Kształtowanie siły mm. NN
S. Kształtowanie mm. grzbietu
S. Kształtowanie mm. NN i RR
S. Kształtowanie mm. brzucha
Rozsypka
Plecy proste
Ok. 8-10
Ćw. równowgi
Ćw. w podskokach
Ćw. szyi
Pw. Postawa stojąca zwarta: 1-wyprostowanie rak w bok, 2-wyprostowanie Np. w tył z jednoczesnym pochyleniem T w przód 3-4 wytrzymać, 5-powrót do pozycji wyjściowej.
Dwa niskie podskoki nad ziemią, jeden wysoki z przyciągnięciem kolan do klatki piersiowej.
Skoki obunóż w prawo, w lewo, w przód i w tył.
Krążenia głowy
Naciskanie splecionych dłoni na czoło a następnie na tył głowy.
S. Kształtowanie równowagi
Ćw. specjalne
„WYŚCIG KRETÓW”
Dwa rzędy stoją w rozkroku blisko siebie. Gracze stojący na końcu rzędu przechodzą na czworakach między nogami współćwiczących i ustawiają się w rozkroku na przodzie swych rzędów. Gdy tam się już znajdą wówczas następni gracze przedostają się na czoło swojego rzędu. Wygrywa ten rząd, którego gracze najszybciej przedostaną się w ten sposób na czoło rzędu.
Uczniowie przetaczają się przez materace(3-4) wzdłuż osi poprzecznej, przez prawe ramię.
Serie przewrotów w przód na materacach dotykając brodą do klatki piersiowej przytrzymują woreczek lub ringo.
Dwa rzędy
Broda dociągnięta do klatki piersiowej
kasperpl