gimnastyka - Prosty układ gimnastyczny w doskonaleniu przewr.doc

(40 KB) Pobierz

KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYCZNEJ DLA DZIEWCZĄT

 

 

U - Prosty układ gimnastyczny w doskonaleniu przewrotu w przód i w tył.

   -Doskonalenie przejścia równoważnego po listwie ławeczki z wykorzystaniem laski gimnastycznej.

   -Doskonalenie przejścia bokiem w zwisie przodem na drabinkach przez dwa elementy drabinek.

S - Zwinność, gibkość, skoczność, wytrzymałość.

W - Zasady współpracy z współćwiczącą, zasady poprawnej postawy.

P – Wdrażanie do samokontroli i samokorekty, rozwijanie własnych sprawności.

 

Klasa: VI

Liczba ćwiczących: 16

Miejsce: sala gimnastyczna.

Czas: 45 min.

Przybory: 16 lasek gimnastycznych, 2 ławeczki gimnastyczne, 2 skakanki.

Prowadzący: Kalfas Łukasz

 

CZĘŚĆ LEKCJI

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA

UWAGI

I

10-15min.

Moment organiz.-porządk.

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

Ćw. RR

 

 

 

 

 

Ćw. T w płaszcz. Strzałk. w przód.

 

 

 

Ćw. NN.

 

 

Ćw T w płaszcz. czołowej.

 

 

Ćw. równowagi.

 

Ćw. T w płaszcz. Strzałk. w tył.

 

 

 

Ćw, mięśni brzucha.

 

 

Ćw. T w płaszcz. złoż.

 

 

Ćw. w podporze.

 

 

Podskoki.

Zbiórka, sprawdzenie obecności, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.

 

,,Reagowanie na sygnał”- na gwizdek prowadzącego uczniowie poruszają się po sali, na drugi gwizdek zatrzymują się w poprawnej pozycji, na klaśnięcie leżenie tyłem.

 

 

1-       RR w dół, krążenia RR bokiem w górę, do wewnątrz, w dół.

2-       RR w górę, krążenie RR do wewnątrz w dół na zewnątrz w górę.

 

P.w.- Siad skrzyżny, uczniowie w dwójkach, siedzą naprzeciw siebie w niewielkiej odległości, skłon  T wprzód, RR wyprostowane; uczniowie przekazują sobie laskę gimnastyczną tuż pod podłożem.

 

W parach, RR skrzyżowane na plecach z partnerem, równoczesne przysiady.

 

P.w.- rozkrok, RR w dole tyłem trzymają laskę. Rytmiczne przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę z równoczesnym balansem bioder i RR.

 

Uczniowie wykonują „jaskółkę” na prawą i lewą nogę.

 

W parach, tyłem do siebie w wykroku jednoimiennymi nogami (pręty nóg zakrocznych w styku), wznos RR bokiem w górę z jednoczesnym przeniesieniem ciężaru ciała na nogę wykroczną i skłon T w tył.

 

P.w. –leżenie tyłem, partner podtrzymuje ugięte w kolanach nogi ćwiczącego, wznos T do kolan.

 

P.w. – siad skrzyżny, skrętoskłon T w lewo (prawo) z dotknięciem prawym (lewym) uchem lewego (prawego) kolana.

 

P.w. – podpór przodem, twarzą do siebie, podanie P. R przeciąganie w parze.

 

Przeskok rozkroczny przez partnera.

 

 

 

W,P- nauczyciel wybiera ucznia do zademonstrowania prawidłowej i wadliwej postawy ciała.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P –współpraca z partnerem.

 

P –samoocena koordynacji.

Dwuszereg.

 

 

Rozsypka 1m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie dobierają się parami jedna laska gimnastyczna na parę, kilka powtórzeń.

 

Pięć powtórzeń.

 

 

Dwójki, nauczyciel daje sygnał zmiany strony.

 

Pojedynczo.

 

W parach.

 

 

 

Pięć razy.

 

 

Kilka powtórzeń.

 

 

 

Zmiana ręki.

 

Pary ustawione wzdłuż  sali.

II

20-25 min.

 

 

 

 

 

 

 

I Ćw. Zwinnościowo-akrobatyczne, element doskonalony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Zwisy.

 

 

 

III. Ćw. Równoważne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanowisko I.

1.materac - przewrót w przód przez partnera (partner w leżeniu przodem w poprzek materacu) powstanie bez pomocy RR.

 

 

 

 

2.materac- przewrót w tył z miejsca z przysiadu podpartego do rozkroku.

 

 

 

3.materac –przewrót w tył z rozkroku, powstanie do pozycji poprawnej.

 

 

 

 

Stanowisko II.

Ćwiczący w zwisie przodem postępuje przechwytami dłoni w bok przez dwa elementy drabinek.

 

Stanowisko III.

Wejście na listwę ławeczki, RR w górze trzymają laskę.

 

 

Przejście z akcentowaniem stóp na środku ławeczki, RR w dół, przejście przez laskę gimnast., RR w dół tyłem, dojście do końca ławeczki, zeskok obunóż na materac do pozycji poprawnej.

 

 

 

 

 

 

 

P- uczniowie sami określają swoje możliwości decydując o skali trudności.

U- doskonalenie przewrotu w przód.

S – zwinność, gibkość

 

 

 

 

P- samokontrola, samoocena.

U- doskonalenie przewrotu w tył.

 

 

 

P- samoocena siły obręczy barkowej i siły RR.

S- wytrzymałość.

 

U- doskonalenie przejścia równoważnego.

P- samokontrola.

S- zwinność, skoczność.

 

 

 

 

 

 

Podział na 4 zastępy, każdy zastęp przy innym stanowisku zajęć, czas pobytu regulowany przez prowadzącego.

 

Zmiana leżącego po wykonaniu ćw. przez cały zastęp.

 

 

 

 

 

Materace 2 i 3 połączone

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel specjalnie kontroluje ćwiczących.

 

 

Ławeczka gimnast., laska gimnast.

 

 

 

 

 

 

 

 

III

5-10 min.

Ćwiczenia uspokajające.

 

 

 

Ćw. Korektywne.

 

 

Moment organiz.- porządk.

P.w.- siad skrzyżny, RR  w przód, palce splecione- naciąganie RR  mocno w przód, przeniesienie RR w gorę, naciąganie RR.

 

 

P.w.- siad klęczny ,,ukłon japoński”

 

 

Odniesienie przyrządów na miejsce, zbiórka omówienie zajęć, pożegnanie.

W- nauczyciel objaśnia znaczenie rozciągania MM RR i MM międzyżebrowych.

P- zachęcenie do zastosowania ćwiczeń w czasie wolnym.

 

 

 

Luźna rozsypka.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin