Strzały na bramkę z róznych pozycji.doc

(40 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI

 

 

TEMAT: Strzały na bramkę z różnych pozycji.

PROWADZĄCY: Marek Sokół

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

·         UMIEJĘTNOŚCI: Strzały na bramkę z różnych podań.

·         MOTORYCZNOŚCI: kształtowanie szybkości, skoczności, koordynacji i celności.

·         WIADOMOŚCI: Rodzaje uderzeń

·         WYCHOWAWCZYM: Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

MIEJSCE LEKCJI: sala gimnastyczna

PRZYBORY/ PRZYRZĄDY: piłki

CZAS: 45 min.

KLASA:

LICZBA ĆWICZĄCYCH:

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas

Uwagi

 

1. Ćwiczenia organizacyjno – porządkowe.      

 

1.      Zbiórka, powitanie uczniów.

2.      Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.      Podanie zadań i celów lekcji.

 

2-3’

Ustawienie w szeregu.

2. Rozgrzewka.

 

1.      Trucht dookoła sali, krążenie oburącz do przodu.

2.      Krążenie oburącz do tyłu.

3.      Marsz ,co trzeci krok skłon z dotknięciem podłogi raz prawą raz lewą ręką.

4.      Marsz, na sygnał przysiad i wyskok w górę.

5.      W miejscu, krążenie głowy w prawo, lewo.

6.      Skłon tułowia w bok, prawą, lewą stronę.

7.      W miejscu opad tułowia, w przód z pogłębieniem na trzy.

8.      Skrętoskłony.

9.      Krążenie bioder w prawą, lewą stronę.

10.  P.W przysiad podparty a następnie naprzemienne wyrzuty nóg w tył.

11.  P.W jak wyżej a następnie wyrzuty obunóż w tył.

12.  P.W stanie ręce trzymane przed sobą na wysokości barków a następnie wymach  nóg do prawej, lewej ręki.

13.  P.W siad prosty rozkroczny, skłon głowy do prawej, lewek nogi.

14.  P.W siad prosty z chwytem z łydki, skłon głowy w przód z dotknięciem głową kolan.

15.  Leżenie tyłem, następnie  prawą nogą dotykamy lewej ręki, zaś lewą  nogą prawej ręki.

16.  Leżenie przewrotne.

17.  P.W siad prosty przy drabinkach, nogi zaczepione o ostatni szczebelek, wykonujemy brzuszki.

18.  Przysiady z trzymaniem się drabinek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10’

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.

3. Zabawa ożywiająca lub orientacyjno  porządkowa.

 

„Berek z piłką” ustawienie w rozsypce, berek prowadzi piłkę wewnętrzną częścią stopy, jego zadaniem jest uderzenie piłki tak, aby dotknęła ona uciekającego zawodnika wtedy dotknięty staje się berkiem. (Uderzenie wykonujemy wewnętrzną częścią stopy, jeśli uderzymy inaczej dotknięcie się nie liczy, jeśli piłka odbije się od ściany i dotknie zawodnika nie liczy się).

 

 

 

 

4-5’

Nauczyciel kontroluje zachowanie się uczniów podczas zabawy. Pilnuje aby uderzenia nie były zbyt silne.

4. Ćwiczenia taktyczne i techniczne.

 

1.      Uczniowie ustawieni są w rzędzie, następnie wykonują podanie wewnętrzną częścią stopy do ucznia, ten wystawia piłkę w stronę bramki, zawodnik zaczynający akcję biegnie i wykonuje strzał na bramkę prawą nogą.

2.      Ćw. jak wyżej tylko uczeń wykonuje strzał z lewej nogi.

3.      Uczniowie ustawieni są  w rzędzie, następnie wykonują podanie wewnętrzną częścią stopy do ucznia, ten podaje do drugiego, ten wystawia zawodnikowi, który wykonuje strzał na bramkę.

4.      Uczniowie ustawieni są naprzeciw bramki, następnie po dożucie partnera, wykonują strzał głową do bramki.

 

 

10-12’

1)

[   ß*      ******

         \    /

           *

 

3)                 *

  [   ß*     /  \

              \ /     ***

               *

4)

[       ß*******

      \

      *

5. Gra.

 

Gra toczy się na przepisach obowiązujących w piłce nożnej.

8-10’

Nauczyciel występuje w roli sędziego.

6. Ćwiczenia uspokajające lub korekcyjne.

Marsz dookoła sali, unosząc ręce do góry, robimy głęboki wdech, opuszczając ręce wydech. Naśladujemy lecące ptaki.

 

2-3’

 

 

7. Ćwiczenia organizacyjno – porządkowe.

 

 

 

1.      Uporządkowanie przyrządów i przyborów.

2.      Podsumowanie lekcji.

 

 

2’

Ustawienie w dwu szeregu.

                                                                        

Zgłoś jeśli naruszono regulamin